wat ik nu weer meemaak...auto te sterk UPDATE
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ff mijn verhaal kwijt..
Zoals ik wel eens op het forum vermeld ben ik me al een tijdje aan het bezig houden met het tunen van mijn b230fk.
Na een aantal upgrades heb ik in juli een zwaardere koppeling setup geplaats volgens Turbobricks recept namelijk dualmass vliegwiel eruit en afgedraaid single mass erin icm diesel koppelingset.
Dit recept kan meer dan 400 nm hebben volgens testen 430nm.....
Nu heb ik de super lpg chips van Martijn erin (blabla) icm Ferrita uitlaat met racecat en vx3 cam en een td04hl-15g turbo,en een plx device AFr wideband meter.
Na de turbodruk systematisch op te draaien en te kijken na mijn afr meter ben ik zover gekomen dat ik hem op 1 bar heb staan(dankzij de goeie chips)en een lambda van 0.86,
En wat denk je wat er gebeurt.......
Trek hem in z'n 5 bij 4000 toeren zo door de koppeling heen!!!!
Dus maar ff druk terug.
Auto trekt echt vreselijk hard zonder verdere geluiden in 1 streep naar 200 en verder.
Nu dan maar sparen voor een nog betere koppeling.
Iemand opties......?
Mvg chris
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
- V700 register
- Nieuw lid
-
Philip heeft een setup qua koppeling die dat wel moet houden, maar dat werkt icm een licht vliegwiel en dat kan weer wat geluidjes uit de bak geven.
Ik heb met deze koppelingscombinatie geen problemen, maar ik heb nu gewoon niet genoeg koppel/pk om problemen te veroorzaken. Boris, 400Nm halen wij beide echt niet. Niet echt vreemd dat het het bij ons nog aankan dus
Afgelopen weekend een simpele boostcontroller inmekaargeschroefd, eens kijken wat daarmee mogelijk is...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Toen ik op de rollenbank ging had ik met 0.9 of 1 bar turbodruk, weet t niet precies meer, 355nm. Ik heb geen idee wat ik nu met 1.4 bar heb, 't zal wel wat meer koppel zijn, maar met mijn M90, dual mass vliegwiel en standaard gebruikte koppeling heb ik 0,0 slip. Hoe ik de boel ook mishandel.
Ik merk trouwens wel dat het Dual-mass wiel de boel níet echt fijn aan kan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar het is indrukwekkend dat de auto van Chris nu zoveel koppel heeft dat de koppeling doorslipt. Dit bewijst dat een juiste combinatie van onderdelen en een goede afstelling je echt wat opleveren.
Nu toch maar een Sachs racing drukgroep.
- Gert-Jan De Jong (GAST)
- Nieuw lid
-
JW schreef : Boris, 400Nm halen wij beide echt niet. Niet echt vreemd dat het het bij ons nog aankan dus
Zo bedoel ik het ook niet. Was alleen om aan te geven dat de opstelling qua bak gelijk was en dat ik er geen problemen mee heb gehad in een jaar best heavy gebruik op circruits + dagelijks verkeer. Dat het dus wel degelijk kan werken icm met een benzine bak en ja geen auto is gelijk natuurlijk dat de bovenstaande poster een snellere wagen heeft dan ons samen zou best kunnen
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij een dergelijke hoeveelheid koppel is een AW71 ook niet zonder problemen. Ook niet na het doen van de accumulator modificatie.gj schreef : Ik zeg koop een AW71 en hang die erachter
Of.... een Sachs racekoppeling zoals hiervoor al gezegd. Al zou ik waken voor een zgn aan/uit koppeling, dat lijkt met verschrikkelijk rijden voor dagelijks gebruik.
Een verzwaarde drukgroep met een std plaat geeft een heel mooi aangrijpingsverloop. Ja een verzwaarde drukgroep met een 5 puck sinterplaat is natuurlijk een ander verhaal.
- V700 register
- Nieuw lid
-