rollerbank dag

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-12-2009 12:27 #1257405 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Michael
Micheal heeft toch een 2 liter turbo ? Die standaard op 155 pk zitten en dat vast niet redden op 0.35 bar.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-12-2009 13:02 #1257410 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Maar...
Hallo Wouter,
Michael heeft een 2 liter 8 klepper dus daar liggen de verhoudingen net iets anders.
Bovendien heeft hij er nu een groetere turbo opzitten met een aanzienlijk hogere druk:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-12-2009 15:51 #1257430 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bar en boos

Wouter1973 schreef : Maar wacht eens even: Micheal zat op 1,0 bar zeg je. In de Factor700 las ik dat hij op zoiets als 187 pk uit kwam. Als de vuistregel echt zou kloppen zou dit om en nabij de 200 pk moeten zijn, toch? 52 pk winst dus ten opzichte van de standaard 135 pk, bij een turbodruk die 0,65 bar hoger ligt dan standaard. Daarmee kom ik op een andere vuistregel: elke 0,1 bar verhoging levert gemiddeld 8 pk winst op. Overigens dacht ik in de signatuur van Michael gezien te hebben dat hij op 1,3 bar zat. Als dat netto 187 pk oplevert is de winst per 0,1 bar turbodruk verhoging zelfs nóg wat lager.

1 bar is 0,45 meer dan standaard in mijn geval, geloof ik. en dat is weer 32 pk meer dan standaard.
Inmiddels heb ik een andere turbo (van een 850 T5-R) en rijd ik met een nog hogere druk rond ja. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-12-2009 17:42 #1257438 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ervaringen

Michael Oud schreef : Inmiddels heb ik een andere turbo (van een 850 T5-R) en rijd ik met een nog hogere druk rond ja.

Wat valt you het meeste op Michael qua originele Mitsu en deze van de 850. Is het een beetje normaal te rijden, en hoe "komt het er in" en laat je hem zitten? Toch nu fuel cuts ondanks de chip of niet?Heb je soms ook foto's genomen, dan ben ik daar wel benieuwd naar.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-12-2009 20:03 #1257446 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Langere adem

Chilm schreef :

Michael Oud schreef : Inmiddels heb ik een andere turbo (van een 850 T5-R) en rijd ik met een nog hogere druk rond ja.

Wat valt you het meeste op Michael qua originele Mitsu en deze van de 850. Is het een beetje normaal te rijden, en hoe "komt het er in" en laat je hem zitten? Toch nu fuel cuts ondanks de chip of niet?Heb je soms ook foto's genomen, dan ben ik daar wel benieuwd naar.

Wat me het meest opvalt is de langere adem. Waar mijn 13C na een toer of 4000 al weer druk begon te verliezen, houdt de 15G het langer vol. Meer topvermogen dus. De rijdbaarheid is niet veranderd, zit allemaal in de rechtervoet. Voorlopig ga ik niets meer aan de volvo veranderen, de 15G houdt zn plekje dus gewoon.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-12-2009 20:19 #1257448 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kom ik nooit

Michael Oud schreef : Waar mijn 13C na een toer of 4000 al weer druk begon te verliezen, houdt de 15G het langer vol.

Haha, daar kom ik praktisch nooit (al zelden boven de 3000rpm). Hooguit bij inleren van de ECU, een snelle rit in Duitsland (max 3x per jaar) of een keertje doortrekken voor de lol, uiteraard bij warme motor. Hoef ik ook geen andere turbo, scheelt weer :P

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-12-2009 20:25 #1257450 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Redline

henk 940LPT schreef : Haha, daar kom ik praktisch nooit (al zelden boven de 3000rpm). Hooguit bij inleren van de ECU, een snelle rit in Duitsland (max 3x per jaar) of een keertje doortrekken voor de lol, uiteraard bij warme motor. Hoef ik ook geen andere turbo, scheelt weer :P

Zo nu en dan ga ik tot de redline hoor. Geen probleem. Als ik rustig rijd, ga ik tot een toertje of 3000.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-12-2009 20:45 #1257452 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .
Mijn Garrett turbo begint bij 2000 aan zijn kunstje, maar pas bij 3000 echt meer pit. Maar houdt de boostnaald wel op dezelfde plek tot iets van 6700, valt vrijwel geen millimeter terug.
Rijdbaarheid nog steed uitstekend, we hebben het hier niet over vrachtwagenturbo's
Gr,
Philip

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2010 15:32 #1261152 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rond de 3000 toeren gaat bij
Rond de 3000 toeren gaat bij mijn B200ET het dak eraf en blijft dat zeker vasthouden tot ongeveer 5000 toeren. 
Ik vraag mij af of de druk van de Garrett turbo op mijn B200ET met Motronic sturing ook niet zo makkelijk is op te voeren als de B230 blokken met Jetronic. Ik zal het gevoel wel eens willen hebben van 1 bar druk en de snelheidsbeleving die je daarmee beleeft.
Iemand weet van de standaard druk bij een B200ET? 
Groet, Roderik 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2010 22:29 #1262559 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 7,5 psi of 0,5 bar

Roderik v. M schreef : Iemand weet van de standaard druk bij een B200ET? 
Groet, Roderik 


Google: <a href=" www.powerpage.dk/tuningshistorier-filer/volvo/volvo_specs.htm "> www.powerpage.dk/tuningshistorier-filer/volvo/volvo_specs.htm
kortom 7,5 psi en dat is 0,5 bar

Groeten Willem

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD