rollerbank dag
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vuistregels kloppen aardig, maar is afhankelijk van hoe goed het blok nog is de staat van de katalysator enz...
De meeste zaten zo op 0,8 tot 1 bar. Michael Oud zat op 1 bar met een B200FT de rest hadden 2.3L turbo's.
De exhorbitante hoge koppels komen door of een hoge turbo druk (1bar of hoger) of door een aangepaste uitlaat vanaf turbo (100 CPI racecat 3"downpipe en 2,5"catback system)
Hoe hoger je de turbo druk opvoert des te meer rendement je uit een aangepast uitlaat systeem haalt.
Groeten,
A-J
- Gert-Jan De Jong (GAST)
- Nieuw lid
-
Dat een turbomotor veel koppel levert is eigenlijk normaal.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Tis wel een een hele grote toename hoor, van 230 Nm standaard naar 350 Nm met MBC. Ruim 50% erbij, en gek genoeg, ook behoorlijk veel meer dan de HPT die op 0.65 bar nog "maar" 264 Nm koppel heeft.gj schreef : Dat een turbomotor veel koppel levert is eigenlijk normaal.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
ik herinner me wel dat ze vanaf 3000 toeren wel flink inmekaar zakten qua koppel, dat is wel jammer. zou je het koppel langer vol kunnen houden dan zou je natuurlijk nog hogere vermogens kunnen halen.
de grafieken zijn al eens eerder gepost, ik geloof in het draadje over de meeting zelf.
als er nog eens een rollerbank dag is wil ik ook wel eens gaan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-

- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar wacht eens even: Micheal zat op 1,0 bar zeg je. In de Factor700 las ik dat hij op zoiets als 187 pk uit kwam. Als de vuistregel echt zou kloppen zou dit om en nabij de 200 pk moeten zijn, toch? 52 pk winst dus ten opzichte van de standaard 135 pk, bij een turbodruk die 0,65 bar hoger ligt dan standaard. Daarmee kom ik op een andere vuistregel: elke 0,1 bar verhoging levert gemiddeld 8 pk winst op. Overigens dacht ik in de signatuur van Michael gezien te hebben dat hij op 1,3 bar zat. Als dat netto 187 pk oplevert is de winst per 0,1 bar turbodruk verhoging zelfs nóg wat lager.Aaldert-Jan schreef : Beste Wouter,
Vuistregels kloppen aardig, maar is afhankelijk van hoe goed het blok nog is de staat van de katalysator enz...
De meeste zaten zo op 0,8 tot 1 bar. Michael Oud zat op 1 bar met een B200FT de rest hadden 2.3L turbo's.
De exhorbitante hoge koppels komen door of een hoge turbo druk (1bar of hoger) of door een aangepaste uitlaat vanaf turbo (100 CPI racecat 3"downpipe en 2,5"catback system)
Hoe hoger je de turbo druk opvoert des te meer rendement je uit een aangepast uitlaat systeem haalt.
Groeten,
A-J