M90 versnellinsgsbak in 760 Turbo uit 1986

  • G. Los
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
16-02-2012 23:29 #1348354 door G. Los
Beantwoord door G. Los in topic MK-teller?

v0lv0freak schreef : Ik ben dezelfde swap als Boris van plan. Van bovenstaande verschillen was ik reeds op de hoogte (andere versnellingsbak steun en langere aandrijfas). Maar nu kreeg ik net te horen dat de hoofdremcylinder eventueel ook anders is? Voor 88 kan er ook een kabelkoppeling gebruikt zijn, en zou ik dus de hoofdremcylinder + leidingen ook moeten vervangen?Ik heb net als Boris een 760TIC van 86 met B230ET + M46 (OD).
Kort samengevat, wat moet ik allemaal van de 940 turbo meenemen om zonder problemen een swap uit te voeren? :)

 
Dat is toevallig, ik ben dus ook deze swap van plan in het voorjaar.
En ik heb ook een 760TIC.  Toeval?
 
Maar weet iemand hoe het zit met de aandrijving/voeding van de KM-teller?
 
Want de 940 heeft een andere km-teller dan de 760TIC uit 1986???

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2012 23:31 #1348357 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Heeft er niks mee te maken
de sensor van de teller zit op het differentieel van de achteras....niet op de bak.
Maakt dus helemaal niks uit en blijft correct, staat totaal los van een bak-swap.
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2012 00:16 #1348364 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Off-road
Een pluk gras eronder......maar de auto heeft helemaal een groene waas van onder............
Je hebt de "Hulk" toch niet platgereden?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2012 16:26 #1348399 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic -

JW schreef : Ik verwacht trouwens dat jou auto gewoon een hydraulisch bediende koppeling heeft.
 

Ben net gaan kijken, en ik heb (gelukkig) ook een hydraulische koppeling. Scheelt weer aardig wat werk :)
 

Gydomatra schreef :  
Dat is toevallig, ik ben dus ook deze swap van plan in het voorjaar.
En ik heb ook een 760TIC.  Toeval?

Nee, want een OD is k*t ;-) Stond een heel artikel over in het VKV blaadje, en zelfs de 'specialisten' zijn het niet eens over welke olie erin moet... en nu mijn OD ook begint te haperen EN de koppeling bijna op is, heb ik zoiets van, dan maar meteen een M90L2 + nieuwe koppeling :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2012 16:28 #1348401 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dan
Dan heb je mazzel dat je die al hebt, en het scheelt je ook een hoop gedoe.
 
Tom.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-03-2012 12:14 #1351465 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vliegwiel en koppeling
Ik heb nog een tweetal vraagjes over het vliegwiel en de koppeling. Men heeft het op TB over een dieselkoppeling icm het 'dog-dis´ vliegwiel van de M46. Ik neem dus aan, dat als ik het originele vliegwiel van mijn M46 laat zitten, dat dit goed is. Het vliewiel zit sowieso aan de motor toch, en komt niet met de bak mee onder de auto vandaan? (sorry leek).
Voor de koppeling moet ik dan onderstaande spullen bestellen?Standard 940TDi clutch setup. Good for up to 400NM. Clutch disc 940TDi, stock, organic, 20 splines, 228mm, Sachs p/n: 18 1862 468 031 Pressure plate, stock, 228mm, Sachs p/n: 04 3082 204 033 and 86 3082 204 033.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Boris Duijndam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-03-2012 13:51 #1351476 door Boris Duijndam (GAST)
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic Als de de spullen besteld
Als de de spullen besteld die ik aangegeven in dat topic komt het goed, de dieselclutch past op het motronic vliegwiel.Da wilt zeggen, je houd het vliegwiel van je M46 gewoon zitten en de dual mass met de platen verkoop je op marktplaats, genoeg vraag naar (teminste toen ik hem verkocht wel)

Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|

Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2012 10:54 #1351740 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic long time ago
Dat is lang geleden... dat de foto's het nog doen hahahah

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2012 11:40 #1351745 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Woudenberg
Ik reed er vorige week met lessen nog bijna langs. Herinneringen man, herinneringen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Boris Duijndam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2012 12:32 #1351754 door Boris Duijndam (GAST)
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic Young wild and free

Michael Oud schreef : Ik reed er vorige week met lessen nog bijna langs. Herinneringen man, herinneringen.

Toen waren we nog jong, zucht

Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|

Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD