Meedenken over een B234F(T)!

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2009 18:47 #1233782 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Ideeën...

Michael Oud schreef :

JW schreef : De B230FK was er vanwege belastingredenen, 100Kw en meer was een andere kategorie in Zweden. B230FT was er voor de mensen die meer wilden betalen, meer opties (sper-dif etc).

Misschien is het een idee om een boek te kopen/lenen over turbochargers. Er bestaan diverse boeken over het turbo-en van bestaande motoren. Daar staat het vaak duidelijker in dan we het met zn allen hier kunnen verwoorden.

Precies. Ga er een keer een paar avonden voor zitten. Je zou ook wat vaker op turbobricks kunnen kijken. Nadeel is dat het allemaal nogal bijdehante gasten zijn, en dat het engels af en toe lastig te snappen is als ze dingen af gaan korten enzo. Sowieso is technisch engels niet iets wat je op de middelbare school hebt gehad denk ik ;)
Zonder je te willen benadelen lijkt het alsof je erg impulsief bent in je aankopen en ideëen. Neem de tijd voor je upgrades.
Even offtopic: Volgens mij is Nederland 1 van de weinige landen waar niet op motorinhoud/vermogen wordt belast, of wat?

Aangezien ik inmiddels ruim een jaar aan het denken, lezen, praten ben, denk ik niet dat ik impulsief ben in mijn aankopen, die tot dusver bestaan uit: een EZK, een ECU, 960 luchtinlaat systeem en een spaghetti uitlaatspruitstuk, oh ja en een ferritta uitlaat wat, in dit rijtje, tot dusver verruit de duurste aankoop is geweest.

Ik vind dat ik dus redelijk de tijd neem voor mijn ideeën. Ik probeer hier alleen inzicht te krijgen over hoe mensen, waarvan sommige veel ervaring hebben, erover denken... daarom heet de topic ook  "meedenken over..."
Dat anderen dan gelijk denken dat ik alles ook gelijk ga uitvoeren...... tja.  Ik heb geen haast, maar het moet uiteindelijk wel meer worden dan alleen maar een hoop gepraat.....

GG,

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2009 18:52 #1233784 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kennis

Miquelangelo1969 schreef : Aangezien ik inmiddels ruim een jaar aan het denken, lezen, praten ben, denk ik niet dat ik impulsief ben in mijn aankopen, die tot dusver bestaan uit: een EZK, een ECU, 960 luchtinlaat systeem en een spaghetti uitlaatspruitstuk, oh ja en een ferritta uitlaat wat, in dit rijtje, tot dusver verruit de duurste aankoop is geweest.

Ik vind dat ik dus redelijk de tijd neem voor mijn ideeën. Ik probeer hier alleen inzicht te krijgen over hoe mensen, waarvan sommige veel ervaring hebben, erover denken... daarom heet de topic ook  "meedenken over..."

Dat anderen dan gelijk denken dat ik alles ook gelijk ga uitvoeren...... tja.  Ik heb geen haast, maar het moet uiteindelijk wel meer worden dan alleen maar een hoop gepraat.....

GG,

Daarom schreef ik ook "lijkt". Ik kon natuurlijk niet weten in hoeverre je je al had ingelezen. Maar het turbo/supercharger verhaal is wel nieuw voor je toch? 

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2009 18:59 #1233787 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Supercharger...
Zelf het engels op TB kan ik inmiddels redelijk volgen...

Het supercharger idee kwam van Ruben, en daar ben ik me nu een beetje in aan het verdiepen, maar is inderdaad nieuw voor me.....
Dus daar ben ik nog niet over uit..... Bouke kwam zelfs met het idee een combi van een turbo en een supercharger te maken!
Wordt vast vervolgd!!

GG,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2009 23:29 #1235338 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ben het helemaal met je eens
ben het helemaal met je eens
ik heb nu anderhal jaar een 945 turbo
maar heb nu al een berg onderdelen aangeschaft als je iets wil dan ga je er voor en moet je er ook echt voor gaan
anders is het weggegooit geld
maar na veel nadenken is het een tijd van doen
mei zuigers van cp pistons ophalen coppressie is dan 8.0 
juli word de b230 opgeboord en gehoond
augustis hoop ik de motor op te bouwen en de turbo 16T7 te reviceren
het zal dan nog wel ff duren voor hij daadwerkelijk in de auto zit
de euros raken een keer op dus dan word het weer ff sparen voor ms2 en een rvs uitlaat en spruitsuk

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC