Hoeveel vermogen kan een automaat aan?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-02-2009 15:16 #1227535
door V700 register
Heb het over het rijden naar spoedmeldingen met een nog zo goed als koude motor/bak, planken met die hap, al vooruitrijdend hem in zn achteruit kleunen enz.enz.
Draagt niet echt bij aan de levensduur van een auto wel??
Mvg Ben
Beantwoord door V700 register in topic -
Elke gereden Km telt voor 2 of zelfs voor 3....struis schreef : Het lijkt de Euro tov de Gulden wel.....
Als die bussen stationair staan te draaien, staat de bak toch in z'n "P"
Zolang het weggestookte vermogen (SLIP=Wrijving) maar weggekoeld wordt dmv een olie koeler, zijn er geen problemen.
Heb het over het rijden naar spoedmeldingen met een nog zo goed als koude motor/bak, planken met die hap, al vooruitrijdend hem in zn achteruit kleunen enz.enz.
Draagt niet echt bij aan de levensduur van een auto wel??
Mvg Ben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gert-Jan De Jong (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-02-2009 16:32 #1227547
door Gert-Jan De Jong (GAST)
Beantwoord door Gert-Jan De Jong (GAST) in topic auotmaat
Een tijdje geleden vroeg ik me hetzelde af Michael. De sterkste bak voor een 940 is de M90, maar da's een handbak. Wil ik ook niet.

De AW71 of 72 zijn beide erg goede en sterke automaten. Worden ook in diverse andere auto's gebruikt die nog wat krachtiger zijn dan onze Volvo's. Mocht je besluiten er een in te (laten) bouwen en daar veel koppel op los te laten, laat dan in ieder geval een oliekoeler monteren. Ik meen dat deze nog bij de dealer verkrijgbaar zijn. Uiteraard is het zaak je ATF te vervangen, alhoewel dat volgens Volvo niet hoeft.
Op Turbobricks zijn nog wat topics geweest hierover. Een aantal mensen daar heeft de 'accumulatormod' gedaan. Nu is mijn kennis van automaten niet overweldigend, maar kort gezegd komt het erop neer dat de automaat minder slipt tijdens het schakelen. Je levert schakelcomfort in ten behoeve van sneller schakelen en (belangrijk) hitte die slijtage veroorzaakt.
Er zijn ook mensen die de 'valve bodymod' hebben gedaan, maar ik ben er nog niet precies achter wat dat is.

In de toekomst wil ik ook mijn AW71 laten voorzien van oliekoeler en de accumulatormod.

De AW71 of 72 zijn beide erg goede en sterke automaten. Worden ook in diverse andere auto's gebruikt die nog wat krachtiger zijn dan onze Volvo's. Mocht je besluiten er een in te (laten) bouwen en daar veel koppel op los te laten, laat dan in ieder geval een oliekoeler monteren. Ik meen dat deze nog bij de dealer verkrijgbaar zijn. Uiteraard is het zaak je ATF te vervangen, alhoewel dat volgens Volvo niet hoeft.
Op Turbobricks zijn nog wat topics geweest hierover. Een aantal mensen daar heeft de 'accumulatormod' gedaan. Nu is mijn kennis van automaten niet overweldigend, maar kort gezegd komt het erop neer dat de automaat minder slipt tijdens het schakelen. Je levert schakelcomfort in ten behoeve van sneller schakelen en (belangrijk) hitte die slijtage veroorzaakt.
Er zijn ook mensen die de 'valve bodymod' hebben gedaan, maar ik ben er nog niet precies achter wat dat is.

In de toekomst wil ik ook mijn AW71 laten voorzien van oliekoeler en de accumulatormod.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-02-2009 20:00 #1227581
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Micheal, ik heb nog een ZF automaat
voor je liggen als je geinteresseerd bent. Komt uit een B230E 740 die total loss gereden is terwijl hij geparkeerd stond voor mijn deur.
Laat maar wat weten eventueel.
Robert
Laat maar wat weten eventueel.
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-02-2009 21:29 #1227594
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank!
Robert!
Dankjewel, maar ik heb begrepen dat het toch echt een AW-71 of 72 moet zijn die ik moet hebben. Mááháár, nadere inspectie heeft uitgewezen dat er tóch een verkeerde koppeling in is gegaan. Dus... ik blijf met de M46 rijden.
Dankjewel, maar ik heb begrepen dat het toch echt een AW-71 of 72 moet zijn die ik moet hebben. Mááháár, nadere inspectie heeft uitgewezen dat er tóch een verkeerde koppeling in is gegaan. Dus... ik blijf met de M46 rijden.
Moderators: Jerry Stam