B234F nokkenassen!?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-01-2009 13:12 #1226056
door V700 register
Ergens vindt ik deze tuning nogal teveel moeite (ik spreek even voor mezelf). Een andere LMM in combi met grotere injectoren en een aangepaste EZK+ECU zal het werk nog niet zijn. Maar je downpipe vervangen of andere nokkenassen in het blok leggen klinkt als een behoorlijke uitdaging. Ik zou dan veel sneller voor een turbo gaan, moet je ook veel aanpassen maar dan heb je wel een superblok. BTW, volgens mij is de werking van een LPT turbo juist erg effectief op een b234f omdat deze juist tot ongeveer 3500 toeren meedraait. Daarna levert het blok zoveel koppel dat een turbo eigenlijk niet meer nodig is. Wat zou het fantastisch fijn rijden met zo'n turbo. Misschien dat ik er toch nog eens aan ga beginnen...
Groet, Roderik
Beantwoord door V700 register in topic Turbo
Ik nodig je van harte uit om op de komende sleuteldag een rondje in de mijne te maken. Is in principe dezelfde wagen behalve dat de mijne een 740 is...Miquelangelo1969 schreef : @Flip, ik kan natuurlijk eens proberen wat het verschil is wanneer ik de balansriem eraf haal, hoewel eraf natuurlijk makkelijker is als er weer op!
Ergens vindt ik deze tuning nogal teveel moeite (ik spreek even voor mezelf). Een andere LMM in combi met grotere injectoren en een aangepaste EZK+ECU zal het werk nog niet zijn. Maar je downpipe vervangen of andere nokkenassen in het blok leggen klinkt als een behoorlijke uitdaging. Ik zou dan veel sneller voor een turbo gaan, moet je ook veel aanpassen maar dan heb je wel een superblok. BTW, volgens mij is de werking van een LPT turbo juist erg effectief op een b234f omdat deze juist tot ongeveer 3500 toeren meedraait. Daarna levert het blok zoveel koppel dat een turbo eigenlijk niet meer nodig is. Wat zou het fantastisch fijn rijden met zo'n turbo. Misschien dat ik er toch nog eens aan ga beginnen...
Groet, Roderik
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-01-2009 10:28 #1226132
door V700 register
@Miquel: Ik zou het voorlopig laten zitten, je hebt het nu allemaal in nieuwstaat. Rij inderdaad eens een keer met Roderik mee, of met mij als mijn auto af is
Ik denk dat de stap naar een turbo voor de meeste mensen niet nodig is. Als je de juiste aanpassingen doet (die Miquel aangeeft) krijg je een snellere, maar vooral een fijner rijdende auto!
Groet,
Philip
Beantwoord door V700 register in topic Ok
Dat ook ja, maar als de riem van de balansassen breekt neemt deze ook de distributieriem mee.Mathy schreef : Dat gebeurt, omdat Volvo voor de verkeerde oliepompbout gekozen heeft. Die knapt als je hem niet iedere 60.000 km vervang. Waardoor je distributieriem eraf loopt.
Er zijn zeer zeker mensen die er dagelijks mee rijden. Meeste mensen nemen trouwens 8V onderblokken met een 16V kop. Heb je een ''normaal'' onderblok, zonder de balansassen en andere zaken, en toch 16VMathy schreef :
Die kunnen dat risico nemen, omdat ze met die 300+ pk's niet dagelijks rijden.
@Miquel: Ik zou het voorlopig laten zitten, je hebt het nu allemaal in nieuwstaat. Rij inderdaad eens een keer met Roderik mee, of met mij als mijn auto af is
Ik denk dat de stap naar een turbo voor de meeste mensen niet nodig is. Als je de juiste aanpassingen doet (die Miquel aangeeft) krijg je een snellere, maar vooral een fijner rijdende auto!
Groet,
Philip
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam