stevig gas bij 80 km/u --> even 'dreunen'...
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Wouter,Wouter1973 schreef : Vervanging van het tussenaslager (de oude was érg ruim geworden in het rubber) heeft het dreunen opgelost.
Heb je alleen het rubber vervangen of ook het lager ? Alleen het rubber vervangen lijkt me gemakkelijker als met lager.
De reden is dat ik het nieuwe tussenlager incl rubber al een tijdje in de kofferbak heb liggen en me afvraag of ik ook het lager zal vervangen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wouter1973 schreef : ................ en het dreunen doet zich bij lagere toeren voor, eerder rond de 2000 toeren of iets daaronder (als je 80 rijdt in de vijfde versnelling). Desondanks denk ik dat ik de druk toch ietsjes lager zet, en ik zal de adviezen met betrekking tot het vermijden van plankgas bij lagere toerentallen ter harte nemen.
De B230FK heeft z'n (max) koppel vanaf 2300 tpm. Daaronder, rond de 2000 tpm of iets daaronder, vol gas weg willen is de motor onnodig zeer hoog belasten. Terugschakelen dus en op het koppel rijden.
Dat "nieuwe" rijden is wel mooi voor de knip maar niet voor een motor. Van hogere toerentallen heeft een motor geen last, van (erg) lage wel ............en dat hoor je!
Ik zit zelf ook op 0.7 - 0.8 bar, lpg en geen last van boost-spikes.
Groet,
Erik
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dit weekend ga ik een caravan bekijken (ik heb nu een fatsoenlijke wagen, dus ga ik daar ook komende zomer gebruik van maken om met de caravan op reis te gaan) en als die er op het eerste zicht ok uit ziet ook een stukje mee rijden, dan is de kans al iets groter dat ik een eventueel versleten lager(rubber) voel, al is het maar een 2-persoonscaravannetje van minder dan 750kg (had liever een grotere gehad, maar de krent in mij kan dit dingetje echt niet laten staan voor de prijs die er maar voor gevraagd wordt, mits in fatsoenlijke staat).
groetjes,Isabelle
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Toch een beetje Hollands bloed?Candisa schreef : ... de krent in mij ...
groetjes
Mathy
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Het nieuwe rijden houdt niet alleen in dat je met een zo laag mogelijk toerental rijdt als dat kan, maar ook dat je terugschakelt als je wat meer vermogen nodig hebt. Er wordt als ik me niet vergis geadviseerd om zo snel mogelijk op te trekken. En dat gaat het beste door een versnelling lager te kiezen en niet door met dezelfde snelheid meer dan dubbel zo lang meer gas te geven.VErik schreef : De B230FK heeft z'n (max) koppel vanaf 2300 tpm. Daaronder, rond de 2000 tpm of iets daaronder, vol gas weg willen is de motor onnodig zeer hoog belasten. Terugschakelen dus en op het koppel rijden.
Dat "nieuwe" rijden is wel mooi voor de knip maar niet voor een motor. Van hogere toerentallen heeft een motor geen last, van (erg) lage wel ............en dat hoor je!
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mathy schreef : Hallo Erik
............maar ook dat je terugschakelt als je wat meer vermogen nodig hebt..................VErik schreef : De B230FK heeft z'n (max) koppel vanaf 2300 tpm. Daaronder, rond de 2000 tpm of iets daaronder, vol gas weg willen is de motor onnodig zeer hoog belasten. Terugschakelen dus en op het koppel rijden.
groetjes
Mathy
Hoi Mathy,
Dat zeg ik ook. Eenmaal op snelheid doorschakelen naar hoogte verzet, logisch.
De aanhangers van het nieuwe rijden zeggen ook dat het niet uitmaakt wanneer je laagtoerig vol gas geeft, om zo snel mogelijk op te trekken, omdat de moderne inspuitelectronica alles regelt en er dus nooit meer dat benodigd ingespoten wordt.
Dat je daarmee een motor, de onze of hoe modern ook, lekker aan laat zwoegen terwijl het niet nodig is laten ze achterwege.
Tja, alles voor het milieu
Groet,
Erik
- V700 register
- Nieuw lid
-
- André Struis
- Nieuw lid
-
Krent = Corint, uit Corintië, gedroogde druif.
Niks met Holland te maken.
past in het rijtje;
-Provinciealeweg = princiale weg
-Paralelweg = parelweg
- E-mailen = Eemeeuwen
-Halogeenlampen = halgoleenlampen
-Calamiteit = Camaliteit
-Dynamo = Dymano
-Disselslot = distelslot
-haakse slijptol = Haagse slijptol
Treath garth = trut vet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Weet je het zeker? Kijk nog even naar de topictitel : <a href="/node/23210">plankgas bij 80 km/u --> even 'dreunen'...</a>
Niet dat het wat uit maakt hoor, het is wel duidelijk wat je bedoelt, maar ik kon het niet laten
Groeten,
Richard