"group buy" MBC's (zijn binnen)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ben benieuwd wat de status van de bestelling is trouwens...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Bas, ik zet je erbij op het lijstje, heb je nog voorkeur voor het simpele of het iets duurdere model?
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Sowieso is het natuurlijk zo, dat het ding alleen daadwerkelijk effect heeft als je meer dan de normale maximum turbodruk vraagt. In de dagelijkse praktijk zal je dan ook 90% van de tijd geen verschil merken, maar die overige 10% ben je wel fors sneller onderweg.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Logische vraag, ik had het niet vermeld, de simpele versie graag.Willem van Strik lidnr 328 schreef : Bas, ik zet je erbij op het lijstje, heb je nog voorkeur voor het simpele of het iets duurdere model?
Ik heb nog een stappenmotor liggen die 30 nm kan draaien, en het lijkt me wel weer leuk om die met een draaiknopje op het dashboard aan te sturen, uiteraard alleeen als er een turbodrukmeter aanwezig is.....
- V700 register
- Nieuw lid
-
...ik werkelijk geen idee heb of dit de motor potentieel sloopt en daarmee een paar jaartjes werk weg zou kunnen gooien?
...deze noob geen idee heeft over hoe zo'n ding ingebouwd moet worden en daar waarschijnlijk hulp bij nodig heeft?
Kortom, ik twijfel een beetje. Maar ik vind het wel machtig interessant!
Groet,
Tamas
- V700 register
- Nieuw lid
-
Klopt helemaal, ik heb hem op 1 bar gezet, maar mijn 740 Turbo model 1990 heeft software welke standaard al geschikt was voor drukken tot 1 bar, dus is een andere chip niet nodig.bodejodel schreef : Met de standaard computer kun je de druk geloof ik redelijk veilig opvoeren tot 0.8 Bar. (0.65 bar bij een 2.3 is ongeveer 165 pk, en je wint bij deze motoren ongeveer 10 Pk per 0.1 Bar). Maarten de Rijke zit geloof ik op 1 Bar (~200 pk) en die auto doet het ook nog steeds prima geloof ik.
- J.S. Duursma
- Verbannen
-
Als mijn auto weer klaar is gun ik hem ook graag iets meer dan de huidige 163PK. Neem aan dat de MBC ook op de iets geknepen Amerikaanse versie te monteren is (B230ET)?
Ook voor mij het eenvoudige type graag. Indien niet langer voorradig, dan wacht ik wel op het volgende bestelrondje.
Jan
- Hedwig Lambrechts
- Nieuw lid
-
Beste Jan,Jan Duursma schreef : Dag Willem,
Als mijn auto weer klaar is gun ik hem ook graag iets meer dan de huidige 163PK. Neem aan dat de MBC ook op de iets geknepen Amerikaanse versie te monteren is (B230ET)?
Ook voor mij het eenvoudige type graag. Indien niet langer voorradig, dan wacht ik wel op het volgende bestelrondje.
Jan
Zou het geen FT zijn i.p.v. ET?Die heeft 162 pk, zie ook de <a href="/node/2981" target="_blank">motorentabel</a>.
Groeten.Hedwig

- V700 register
- Nieuw lid
-
let wel op bij de FK motoren, die hebben de software mapping niet zo ver doorlopen dus die kun je niet zo hard boosten zonder aanpassing.
Ik heb ook een wideband lambdasonde gemonteerd (in afwachting van de B230FK in mijn auto) en dan kun je helemaal goed zien of alles goed gaat. op www.14point7.com kun je een goedkope controller kopen, de sensor kost nog eens 60$ en dan nog wat knutselwerk...
setje chips van turbobricks werkt erg mooi. is ie ietsje zuiniger, zeker icm met de uitlaat. dan kun je veilig tegen 1 bar draaien als de turbo goed is (en de motor, sensoren, pakkingen, thermostaat, radiateur, intercooler slangen, carterventilatie, vanalles goed is). Het gaat ook zonder deze dingen op orde te hebben maar dan kan het wel ten koste van de levensduur.
de B230ET heeft een minder geavanceerde injectie, ik weet niet of die even goed aanpast als LH2.4....
als je met verstand de druk omhoog draait gaat het met een standaard auto ook perfect. maar let wel op, het is aantrekkelijk om steeds wat meer te willen...
- J.S. Duursma
- Verbannen
-
Wat zijn eigenlijk de verschillen?