"group buy" MBC's (zijn binnen)

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-04-2008 20:00 #1196880 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Barren..
Ik heb anderhalf jaar probleemloos op 0,9 bar rond gereden met mn vorige B200FT. Toen heb ik de auto verkocht.
Ben benieuwd wat de status van de bestelling is trouwens... 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-04-2008 23:36 #1196919 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Oeps, vergeten....
Oeps, vergeten Marcel te vragen...zal morgen even polsen wat de status is, want ze zouden zo langzamerhand wel binnen moeten zijn. Eerlijk gezegd was ik het helemaal vergeten.
Bas, ik zet je erbij op het lijstje, heb je nog voorkeur voor het simpele of het iets duurdere model? 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-04-2008 23:41 #1196920 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Top
Zolang je 'm met enig verstand instelt, blijft het wel veilig. Zoals gezegd, je kan het beste met kleine stapjes bijdraaien, en moet ook weten wanneer het genoeg is. Een goede turbodrukmeter is daarbij behulpzaam, maar ook de standaard meter van de 740 geeft al veel aan (die schijnt best netjes aan te geven). In hoeverre de MBC (inderdaad, manual, niet master, mijn fout) ook werkt op de Motronic turbo's (de B2xxET's) moet ik eerst even navragen, ik denk het wel, maar mogelijk snapt de electronica het niet helemaal.
Sowieso is het natuurlijk zo, dat het ding alleen daadwerkelijk effect heeft als je meer dan de normale maximum turbodruk vraagt. In de dagelijkse praktijk zal je dan ook 90% van de tijd geen verschil merken, maar die overige 10%  ben je wel fors sneller onderweg.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-04-2008 14:54 #1196959 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Excuus.

Willem van Strik lidnr 328 schreef : Bas, ik zet je erbij op het lijstje, heb je nog voorkeur voor het simpele of het iets duurdere model?

Logische vraag, ik had het niet vermeld, de simpele versie graag.
Ik heb nog een stappenmotor liggen die 30 nm kan draaien, en het lijkt me wel weer leuk om die met een draaiknopje op het dashboard aan te sturen, uiteraard alleeen als er een turbodrukmeter aanwezig is.....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-04-2008 21:54 #1197014 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Is het wat voor mij als...
...ik mijn motor na veel TLC zo mooi heb lopen dat hij werkelijk fluisterstil voor het stoplicht staat te draaien maar dat ik vind dat hij wel een paar procentjes sneller mag bij het optrekken? (De tien procent waar Willem het over had dus)
...ik werkelijk geen idee heb of dit de motor potentieel sloopt en daarmee een paar jaartjes werk weg zou kunnen gooien?
...deze noob geen idee heeft over hoe zo'n ding ingebouwd moet worden en daar waarschijnlijk hulp bij nodig heeft?
Kortom, ik twijfel een beetje. Maar ik vind het wel machtig interessant!
Groet,
Tamas 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-04-2008 22:41 #1197023 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt

bodejodel schreef : Met de standaard computer kun je de druk geloof ik redelijk veilig opvoeren tot 0.8 Bar. (0.65 bar bij een 2.3 is ongeveer 165 pk, en je wint bij deze motoren ongeveer 10 Pk per 0.1 Bar). Maarten de Rijke zit geloof ik op 1 Bar (~200 pk) en die auto doet het ook nog steeds prima geloof ik.

Klopt helemaal, ik heb hem op 1 bar gezet, maar mijn 740 Turbo model 1990 heeft software welke standaard al geschikt was voor drukken tot 1 bar, dus is een andere chip niet nodig.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • J.S. Duursma
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-04-2008 15:09 #1198707 door J.S. Duursma
Beantwoord door J.S. Duursma in topic doe ook graag mee met de MBC
Dag Willem,
Als mijn auto weer klaar is gun ik hem ook graag iets meer dan de huidige 163PK. Neem aan dat de MBC ook op de iets geknepen Amerikaanse versie te monteren is (B230ET)?
Ook voor mij het eenvoudige type graag. Indien niet langer voorradig, dan wacht ik wel op het volgende bestelrondje.
Jan 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Hedwig Lambrechts
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2008 15:46 #1198710 door Hedwig Lambrechts
Beantwoord door Hedwig Lambrechts in topic FT?

Jan Duursma schreef : Dag Willem,
Als mijn auto weer klaar is gun ik hem ook graag iets meer dan de huidige 163PK. Neem aan dat de MBC ook op de iets geknepen Amerikaanse versie te monteren is (B230ET)?
Ook voor mij het eenvoudige type graag. Indien niet langer voorradig, dan wacht ik wel op het volgende bestelrondje.
Jan 

Beste Jan,
Zou het geen FT zijn i.p.v. ET?Die heeft 162 pk, zie ook de <a href="/node/2981" target="_blank">motorentabel</a>.
Groeten.Hedwig
&#160;

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2008 15:48 #1198711 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic leuk
als je de druk wat verder gaat opschroeven kijk ook even naar een goede uitlaat. oa speeltuning verkoopt ze voor rond de 300-350 euro. Scheelt echt heel flink in de hitte die anders dus mooi in je motor blijft. Verbruik is ook met 10% gezakt. 
let wel op bij de FK motoren, die hebben de software mapping niet zo ver doorlopen dus die kun je niet zo hard boosten zonder aanpassing.
Ik heb ook een wideband lambdasonde gemonteerd (in afwachting van de B230FK in mijn auto) en dan kun je helemaal goed zien of alles goed gaat. op www.14point7.com kun je een goedkope controller kopen, de sensor kost nog eens 60$ en dan nog wat knutselwerk... 
setje chips van turbobricks werkt erg mooi. is ie ietsje zuiniger, zeker icm met de uitlaat. dan kun je veilig tegen 1 bar draaien als de turbo goed is (en de motor, sensoren, pakkingen, thermostaat, radiateur, intercooler slangen, carterventilatie, vanalles goed is). Het gaat ook zonder deze dingen op orde te hebben maar dan kan het wel ten koste van de levensduur.
de B230ET heeft een minder geavanceerde injectie, ik weet niet of die even goed aanpast als LH2.4.... 

als je met verstand de druk omhoog draait gaat het met een standaard auto ook perfect. maar let wel op, het is aantrekkelijk om steeds wat meer te willen... :p 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • J.S. Duursma
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-04-2008 20:30 #1198874 door J.S. Duursma
Beantwoord door J.S. Duursma in topic Geen ET
Maar een FT natuurlijk, zoals ik ook in mijn autobeschrijving heb staan.
Wat zijn eigenlijk de verschillen?
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD