740TIC 1 op 2
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-11-2007 11:23 #1182585
door V700 register
Ik dacht, ik help je even zoeken, maar kwam tot deze site.
Jouw ECU staat daar voor 2.308,60 EUR in de lijst, hopelijk komen er geen invoerrechten meer bij........
Godallemachtig, wat is dat ding duur......daar.
Kun je beter een tweedehands kopen waat dat ding al in zit...........
Beantwoord door V700 register in topic Zoekhulp.
Ik dacht, ik help je even zoeken, maar kwam tot deze site.
Jouw ECU staat daar voor 2.308,60 EUR in de lijst, hopelijk komen er geen invoerrechten meer bij........
Godallemachtig, wat is dat ding duur......daar.
Kun je beter een tweedehands kopen waat dat ding al in zit...........
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-11-2007 23:56 #1182920
door V700 register
in nog geen 2308,6 jaar zou ik zo'n ding kopen, absurde prijs.
Als de ECU bij stuk gaan inderdaad alle injectoren open gooit dan zou de motor dus bij veel gas (= veel lucht) juist beter moeten gaan draaien omdat de B/L verhouding dan relatief steeds gunstiger zou worden.
Heb je al geprobeerd de luchtweger af te stellen? (is toch zo'n flapperding? Die kan open worden gemaakt en binnenin vind je een sleepcontactbaan, het sleepcontact zelf is afstelbaar.) Persoonlijk zou ik dat eerst proberen.
Beantwoord door V700 register in topic nooit
in nog geen 2308,6 jaar zou ik zo'n ding kopen, absurde prijs.
Als de ECU bij stuk gaan inderdaad alle injectoren open gooit dan zou de motor dus bij veel gas (= veel lucht) juist beter moeten gaan draaien omdat de B/L verhouding dan relatief steeds gunstiger zou worden.
Heb je al geprobeerd de luchtweger af te stellen? (is toch zo'n flapperding? Die kan open worden gemaakt en binnenin vind je een sleepcontactbaan, het sleepcontact zelf is afstelbaar.) Persoonlijk zou ik dat eerst proberen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-11-2007 09:56 #1182937
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ECU-reparatie
Een ECU-reparatie is natuurlijk ook een mogelijkheid. Ik heb laatst de brandstofcomputer laten repareren voor een tiende van dat bedrag. Eerst vrijblijvende prijsopgave en daarna keurig gerepareerd.
Rob
Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-11-2007 12:22 #1182945
door V700 register
Hallo Jan
De luchtweger hebben we al geprobeerd maar zelfs met de luchtweger van de inlaat af loopt hij veelste rijk,hij lijkt er ook helemaal niet op te reageren.
Rob heb jij nog een adres of tel nr waar je de ecu hebt laten repareren?
Mvg Jerry.
Beantwoord door V700 register in topic luchtweger
Hallo Jan
De luchtweger hebben we al geprobeerd maar zelfs met de luchtweger van de inlaat af loopt hij veelste rijk,hij lijkt er ook helemaal niet op te reageren.
Rob heb jij nog een adres of tel nr waar je de ecu hebt laten repareren?
Mvg Jerry.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-11-2007 12:56 #1182946
door Willem van Strik (GAST)
Het lijkt me handig, om eerst eens door uitruilen met een werkende auto vast te stellen, of je ecu wel stuk is. Voor hetzelfde geld heb je een kapotte draadboom, is het wel je LMM die stuk is, of is het nog iets anders.
Dus: gaat het hier om een B200ET of een B230ET? In het laatste geval, van wanneer was de auto waar de motor oorspronkelijk uitkwam?
Zoek iemand met een auto waar hetzelfde inzit, en probeer door wisselen van onderdelen eerst maar eens vast te stellen wat er nu eigenlijk stuk is.
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Voor je geld uitgeeft
Het lijkt me handig, om eerst eens door uitruilen met een werkende auto vast te stellen, of je ecu wel stuk is. Voor hetzelfde geld heb je een kapotte draadboom, is het wel je LMM die stuk is, of is het nog iets anders.
Dus: gaat het hier om een B200ET of een B230ET? In het laatste geval, van wanneer was de auto waar de motor oorspronkelijk uitkwam?
Zoek iemand met een auto waar hetzelfde inzit, en probeer door wisselen van onderdelen eerst maar eens vast te stellen wat er nu eigenlijk stuk is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-11-2007 15:21 #1183253
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ECU reparatie
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-11-2007 13:48 #1184558
door V700 register
We hebben alles nog eens doorgemeten vanaf de ecu en alles lijkt toch goed te zijn, daarna de auto naar een garagebedrijf gebracht die ook aan tuning doen en die hebben ook alles nagekeken met als resutaat dat hij niet meer aanslaat.
Volgens hun werken alle sensors goed en zijn de weerstanden ook goed dus we hadden wat dat betreft niks over het hoofd gezien.
De ecu is opgestuurd naar actronics en die kwam met de melding dat de ecu goed is en geen problemen geeft.
We hadden gehoopt dat hij stuk was (raar dat je hoopt dat er iets stuk is) maar helaas is hij heel.
Ik zou nu graag weten welke injectoren er op een b230ET horen te zitten, misschien zitten er te grote injectoren in?
Of iemand anders nog goede ideen?
mvg Jerry.
Beantwoord door V700 register in topic Doorgemeten en opgestuurd.
We hebben alles nog eens doorgemeten vanaf de ecu en alles lijkt toch goed te zijn, daarna de auto naar een garagebedrijf gebracht die ook aan tuning doen en die hebben ook alles nagekeken met als resutaat dat hij niet meer aanslaat.
Volgens hun werken alle sensors goed en zijn de weerstanden ook goed dus we hadden wat dat betreft niks over het hoofd gezien.
De ecu is opgestuurd naar actronics en die kwam met de melding dat de ecu goed is en geen problemen geeft.
We hadden gehoopt dat hij stuk was (raar dat je hoopt dat er iets stuk is) maar helaas is hij heel.
Ik zou nu graag weten welke injectoren er op een b230ET horen te zitten, misschien zitten er te grote injectoren in?
Of iemand anders nog goede ideen?
mvg Jerry.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-11-2007 14:51 #1184561
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Domme vraag
Misschien een domme vraag maar staat de getande riem niet een tandje verkeerd?
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-11-2007 16:05 #1184565
door Willem van Strik (GAST)
Je schrijft eerder, dat er een gechipte ecu inzit. Dan mag je er dus ook van uitgaan, dat de injectoren niet per definitie standaard hoeven te zijn: een grotere opbrengst zou best samen kunnen gaan met deze aanpassing.
Overigens, gechipte B230ET, heb je dat blok misschien in Nagele gekocht? In dat geval weet ik wel iemand, die je meer details kan vertellen over de tuning die is uitgevoerd. Het blok dat ik in gedachten heb komt uit een van oudsher bekende wagen uit de club.
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Injectoren
Je schrijft eerder, dat er een gechipte ecu inzit. Dan mag je er dus ook van uitgaan, dat de injectoren niet per definitie standaard hoeven te zijn: een grotere opbrengst zou best samen kunnen gaan met deze aanpassing.
Overigens, gechipte B230ET, heb je dat blok misschien in Nagele gekocht? In dat geval weet ik wel iemand, die je meer details kan vertellen over de tuning die is uitgevoerd. Het blok dat ik in gedachten heb komt uit een van oudsher bekende wagen uit de club.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-11-2007 20:19 #1184598
door V700 register
Hallo Willem, het blok komt niet uit nagele maar uit leystad of ergens die kant op vandaan.
Het zou 240pk moeten doen met een turbodruk van 0.8bar dacht ik.
Ik denk dat hij er iets van 180 a 190pk gaat doen.
Er zit een A nokkenas in en ik zal eens kijken of die op tijd staat maar 1 tandje verkeerd verklaard geen verbruik van 1 op 2 op binnenwegen dacht ik.
Het enigste wat we veranderd hebben is de plaats van de ontsteking.
Die zit nu niet meer achter op de kop maar zoals gebruikelijk bij een 240 naast de motor.
Mvg Jerry
Beantwoord door V700 register in topic Nagele
Hallo Willem, het blok komt niet uit nagele maar uit leystad of ergens die kant op vandaan.
Het zou 240pk moeten doen met een turbodruk van 0.8bar dacht ik.
Ik denk dat hij er iets van 180 a 190pk gaat doen.
Er zit een A nokkenas in en ik zal eens kijken of die op tijd staat maar 1 tandje verkeerd verklaard geen verbruik van 1 op 2 op binnenwegen dacht ik.
Het enigste wat we veranderd hebben is de plaats van de ontsteking.
Die zit nu niet meer achter op de kop maar zoals gebruikelijk bij een 240 naast de motor.
Mvg Jerry
Moderators: Jerry Stam