740TIC 1 op 2

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2007 13:25 #1062500 door V700 register
740TIC 1 op 2 is gemaakt door V700 register

Hallo allemaal, we hebben een paar maanden geleden een motor uit een 740TIC compleet met kabelboom in een 244 uit 81 gemonteerd.

Nu lopen we tegen het volgende probleem aan, hij loopt 1 op 2 en loopt niet mooi rond.

Alle sensoren werken naar behoren en nu verdenken we de ecu.

Het is er nog 1met een luchtweger (motronic).

De ecu schijnt gechipt te zijn volgens de vorige eigenaar.

Dus gezocht een motronic voor een 740tic.

De auto rijd maar zodra je te veel gas geeft komen begint de motor te knallen en te schokken en braakt hij zwarte pluimen uit de uitlaat.

Dit gebeurd ook zodra de turbo inkomt.

Wie heeft raad of een ecu.

Mvg Jerry.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2007 13:30 #1182500 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welke?

Welke ECU zoek je (welk nummer? Ik heb er nog 1 liggen van een Turbo) en heb je de temperatuursensor doorgemeten?

Knallen lijkt me trouwens onvolledige verbranding.
Verdelerkap, bougiekabels? 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2007 17:11 #1182519 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nummers

Hallo Baseman, de nummers zijn 0261200022 en daaronder 1367631.

Het knallen zal ook waarschijnlijk komen door de onvolledige verbranding en ik vind het ook een wonder dat hij blijfd lopen met een verbruik van 1 op 2.

De verdelerkap en kabels zijn goed en hij geeft ook een goede vonk.

De temp sensor lijkt ook goed te zijn maar met een stukke sensor gaat hij toch niet zo rijk lopen lijkt mij.

Zelfs in zijn noodprograma zou hij toch niet 1 op 2 gaan draaien?

Op de luchtweger reageerd hij ook niet trouwens( er op of er af maakt geen verschil).

Alle bedrading hebben we al een paar keer doorgemeten en die zijn allemaal goed.

Mvg Jerry.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2007 18:33 #1182522 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Helaas.

Daar kan ik je dan niet aan helpen. Ik heb er op <a href="/node/7216" target="_blank">deze pagina</a> 1 staan, maar met een ander nummer.

1 op 2 met een kapotte temp-sensor? Nou nee, dat denk ik ook niet.

Maar op 3 cilinders, noodprogramma en een kapotte tempsensor, om maar een zijstraat te noemen. 

Lambdalampje doet het wel?

Kun je hem uitlezen, op een of andere wijze? 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2007 19:48 #1182527 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Staat de brandstofpomp op tijd?
Ik heb deze verschijnselen ooit met een VW transporter gehad nadat de kop was vervangen. Enorme roetpluimen en en een abnormaal verbruik. De brandstofpomp as toen niet goed afgesteld, en door de slechte loop inmiddels ook gesloopt. Na een  nieuwe pomp liep alles weer als een zonnetje.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2007 21:28 #1182532 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Snap het niet

T.I.C da,s toch benzine?

T.D I .C da,s toch Diesel?

Waar hebben we het over?

&#160;

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2007 22:45 #1182544 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic motronic

Jammer Bas maar ik zoek een motronic geen jetronic.

Ook werkt deze zonder lambda sensor en uitlezen gaat helaas ook niet.

En het gaat hier inderdaad over een benzine tic met luchtweger( zo'n klep met een veer).

Dus als iemand nog zo,n ecu heeft liggen of iemand die er veel van weet?

Mvg Jerry.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2007 23:28 #1182552 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jerry, Een tic met een

Jerry,

Een tic met een motronic is een B230ET of B200ET, en als je daar problemen mee hebt zou ikzelf als eerste de thermotijdschakelaar zoals die heet onder handen nemen, dat was in alle motronics en K-jetronics nogal een zwak punt, de koudestartregeling werkt in de oudere types onafhankelijk van de injectie, een eenvoudige manier om te testen of de TTS problemen geeft was altijd om hem op een beetje temperatuur te draaien dan de koudestartinjector af te koppelen door de stekker van de blauwe injector op het inlaatspruitstuk af te koppelen, loopt ie dan goed dan weet je dat de TTS naar de vaantjes is, blijft ie dan hetzelfde doen check dan de brandstofregelaar want dan is de druk op je injectors veel te hoog, helpt dit niet klaag dan verder, dan zoeken we verder.

Groeten, Co.

&#160;

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-11-2007 10:17 #1182576 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Koudestartinjector

Hallo Co, de koudestart injector heb ik al los gehad en dat geeft geen verschil, de brandstofdrukregelaar heb ik al uitgewisseld met die uit mijn lpt en dat gaf ook geen verschil.

Er hangt geen orginele brandstofpomp onder maar een standaard bosch pomp en die levert ruim 2 bar druk volgens de drukmeter die we tussen de aanvoer hebben geplaatst.

Dit was zonder te starten.

Als ik de benzine aanvoerslang dichtknijp dan gaat hij heel even mooi lopen voor hij door gebrek aan benzine uitvalt.

De injectoren zelf zijn nagekeken en geven een mooi sproeibeeld en gaan bij de juiste druk open, we hebben ze ook even gekontoleerd op de injectorrai en dan gaan ze mooi open en dicht  (was een beetje bang dat ze constant open bleven staan).

De retourleiding van de brandstof is nagekeken en de aansluiting op de tank al vergroot maar dat gaf ook niet het gewenste resultaat.

De draad van de temperatuurgever naar de motronic hebben we al een keer aan de massa gehangen omdat dan de motronic denkt dat het erg warm is en dus minder gaat inspuiten maar helaas daar reageert hij ook niet op.

We leren er wel een boel van hahahha maar het word nu toch wel tijd dat hij mooi gaat lopen.

Mvg Jerry

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-11-2007 11:10 #1182581 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Motronic

Jerry,

&#160;

Lijkt er inderdaad op dat je motronic de geest heeft gegeven, want dan staan de uitgangen naar de injectoren vol open, je kunt nog wel proberen om hem te resetten, door hem even 30 seconden van de spanning af te halen, als ie het dan weer doet heb je mazzel, anders moet je een andere ECU hebben, ik heb er wel 1, maar die hoort bij een B200ET motorblok wat hier nog ligt, dus die gaat niet weg. Dat wordt dus zoeken.

Groeten,Co.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC