780 met B230FT tunen
- V700 register
- Nieuw lid
-
nog 30 pk te gaan dus..
want je zit op 190.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Hedwig Lambrechts
- Nieuw lid
-
psipkes schreef : Ha! Het is inderdaad een B230FT+ under the bonnet!
Ja natuurlijk, de 780 met B230FT was standaard met de turbo+ kit.
Groeten.
Hedwig
- V700 register
- Nieuw lid
-
psipkes schreef : @Jeroen: Tja, nog 30 te gaan inderdaad. Toch maar een chipje er tegenaan?
Verwacht er niet te veel van als je een chip plaatst.
Deze zorgt er hoofdzakelijk voor dat je bij hogere Turbo drukken genoeg brandstof binnenkrijgt.
Als je onder het Turbo gebied wat extra's wilt hebben dan kan een chip wel iets betekenen maar verwacht er niet te veel van.
Zoals eerder gemeld, een kleinere turbo die sneller opspoelt of eventueel andere ingrepen zoals nokkenassen etc.
Als je het echt gek wilt doen, plaats dan een dubbele turbo uit een BMW, dat is een kleine voor de lage toeren en een grote voor de hoge toeren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
aftermarket exhaust,decat,downpipe.
intercooler and water injection
injectors
hybrid turbo
induction kit
fuel pump????
super chip or similar???
anders dit?
www.hilmersson-racing.com/start.asp?show=j
<a>
Volvo B230 with navy crankshaft
SPM H-profile connecting rods
Venolia pistons
16 Valve Volvo head with standard valves, port grinded with own ideas
Self made mechanical valve adjustment
Camshafts grinded by SPM
Double valve springs
Garret GT-40 turbo
Eaton M62 compressor with an own system for control of air between the turbo and the compressor
Exhaust manifold manufactured in stainless steel
Wastegate with 50mm valve
Self made intake manifold with separate 46mm throttle and full radius funnels
Autronic engine management system and CDI ignition
Mercury F1 ignition coils
Self made Intercooler and watercooler.</a>
Enne IK zei niks over de chip toch?
www.samsteffansson.se/samindex.html
- V700 register
- Nieuw lid
-
Jeroen schreef :
anders dit?
www.hilmersson-racing.com/start.asp?show=j
Heftig,
jammer dat er een (sl)opel body omheen zit hoewel de Manta A eigenlijk best wel mooi is.......
- V700 register
- Nieuw lid
-
Tja, nog 30 te gaan inderdaad. Toch maar een chipje er tegenaan?
Turbo bricksforum!! DAT is de tip! En bouw ook een schakelingetje waarmee je de spanning van de lambda sensor kan aflezen. Je hebt een kat dus met een hoogohmige voltmeter lukt dat ook. Zoek ook eens op waarom dat hoogohmig MOET gebeuren. Te laag belast en de sensor is stuk. NOOIT met een standaard voltmeter de spanning meten dus, altijd eentje met 1MEGohm of zo. Zorg ervoor tijdens je experimenten dat je NOOIT en te nimmer een arm mengsel krijgt. Dan branden je zuigers kapot!!
Lezen, lezen en nog eens lezen en begrijpen wat er gebeurt. Desnoods koop je boeken en UITPROBEREN, stap voor stap! Dan kom je er wel, en nog veel verder dan 220pk. Maar het kost je geld.
Ik klink misschien wat commanderend, maar dit is de enige manier te weten te komen waar je mee bezig bent en inzicht in de materie kunt verkrijgen.
Succes,
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Allen,
Nu ik het zo nog eens las is mijn vorige opmerking misschien wat te cru geweest, hij was algemeen bedoeld. Ik haal mij behoorlijk wat op de hals, maar het volgende valt mij op.
- We hebben met zijn allen inmiddels een behoorlijke schat aan informatie vergaard. Gigantisch! Ik ken maar weinig sites (geen enkele eigenlijk!!!) waarbij je volledige originele Volvo documentatie kunt vinden. Alles over aangebrachte modificaties, variaties enz kun je hier vinden. Een behoorlijke prestatie. Ik had het nooit kunnen bedenken.
- Men sleutelt steeds meer op eigen initiatief. Tijdens sleuteldagen
worden soms behoorlijke handelingen ondernomen. Een
paar jaar geleden bleef het bij heel simpele klusjes. Deze
ontwikkelingen nemen allemaal tijd in beslag hetgeen je merkt door de
jaren heen dat we bestaan. Niet onbelangrijk om te vergeten
- Derde puntje is dat er misschien wat meer diepgang moet komen in technische achtergrond. Noot: Flauwekul verhalen over van alles en nog wat lees ik ook met plezier
Hoor het wel,
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
robertm schreef :
Allen,
Nu ik het zo nog eens las is mijn vorige opmerking misschien wat te cru geweest hij was algemeen bedoeld. Ik haal mij behoorlijk wat op de hals, maar het volgende valt mij op.
- We hebben met zijn allen inmiddels een behoorlijke schat aan informatie vergaard. Gigantisch! Ik ken maar weinig sites (geen enkele eigenlijk!!!) waarbij je volledige originele Volvo documentatie kunt vinden. Alles over aangebrachte modificaties, variaties enz kun je hier vinden. Een behoorlijke prestatie. Ik had het nooit kunnen bedenken.
- Men sleutelt steeds meer op eigen initiatief. Tijdens sleuteldagen worden soms behoorlijke handelingen ondernomen. Een paar jaar gelden bleef het bij heel simpele klusjes. Deze ontwikkelingen nemen allemaal tijd in beslag hetgeen je merkt door de jaren heen dat we bestaan.
- Derde puntje is dat er misschien wat meer diepgang moet komen in technische achtergrond. Noot: Flauwekul verhalen over van alles en nog wat lees ik ook met plezierDaar is niets mis mee. Ik gooi het maar in de groep, de volgende stap lijkt mij wat meer inzicht in de techniek. Daar schort het af en toe, met alle goede bedoelingen. We kunnen misschien bijeenkomsten organiseren, anders dan sleuteldagen dat was ook een hele stap die goed uitpakte, waarbij men iets kan vertellen over werking en achtergronden van het ophanging, electronica, dynamica. Noem maar op. Er zijn genoeg dingen te verzinnen. Een idee?
Hoor het wel,
Robert
Robert, Een fantastisch idee. Ik heb je een PB gestuurd.
- V700 register
- Nieuw lid
-
<a href=" forums.turbobricks.com/showthread.php?t=84817 "> forums.turbobricks.com/showthread.php?t=84817
Als je dit verhaal goed leest dan doet het chipje voor de ontsteking wel degelijk wat met de responstijd van je gaspedaal.
Maar je moet dan wel voortaan ron98 erin mikken.
Maar zou je voor de volledige ombouw gaan dan krijg je met gelijke rijstijl een 3 tot 8% zuinigere volvo ervoor terug.
Behalve dat heeft hij ook dat beetje extra umpf wanneer erom gevraagd wordt en heeft hij een soepeler gedrag in de stad (waar je hem vroeger in zijn 4 liet kun je nu doorschakelen naar zijn 5)
Ik wissel als alles goed gaat binnenkort van 940 en ga dan ook het turbotijdperk in.
Jullie snappen dat ik dan gelijk de twee chips vervang en de drukregelaar op 1 bar zal zetten.
Dan nog eens een wat doorluchtiger uitlaatsysteem als de huidige verrot is en je hebt een perfecte rijmachine die vanaf de 1800 gaat trekken als zijn grote broers en bij 2500 zelfs ruim 320nm
Naar ik begreep gaat de baksteen dan sneller naar de 100 dan een T5
Trouwens ergens op dat turbobricks forum staat een ombouw van een 3l 24 klepper naar een turbo.
Zeer vermakelijk leesvoer. zie onderstaane link voor het eindresultaat
<a href="">