geluid na tunen 940

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-11-2006 14:31 #1149826 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tip
michel, nog 2 tips.
1 Zet alle slangen, zelfs de kleinste, met een goeie slangklem vast op het inlaatspruitstuk. Dat voorkomt losschieten en arm draaien van het blok.
2 Heb je je luchtfilterkast al aangepast? Een standaard LPT heeft er maar een inlaatgat in zitten van zegge en schrijve 4cm diameter. De motor ademt dan als door een rietje... Het gevolg kan zijn dat de slang vanaf de LMM naar de turbo bij veel gasgeven in een klapt doordat deze slang + luchtfilterkast (bijna) vacuum wordt gezogen door de turbo.. De motor krijgt dan even geen lucht meer en gaat bokken. Het openwerken van de luchtfilterkast voorkomt dit. Verder zit een orginele luchtfilterkast ook vol met geluiddempend schuim. Als de auto ouder wordt verweert dit schuim, gaat kruimelen en kan tegen de LLM worden gezogen en zo de doorstroming hinderen. Ik heb al het schuim er volledig uitgehaald. 
Janske, 
Mijn chips (meervoud) komen bij <a href=" www.hi-tuning.com/ "> www.hi-tuning.com  vandaan. Het plaatsen van de chips en afstellen van boost heb ik zelf gedaan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-11-2006 15:56 #1149833 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gaten luchtfilterhuis
Jan, heeft een HPT deze extra luchtaanvoergaten ook al of zijn ze pas echt nodig bij boostdrukken boven de 0.6 bar? Waar moeten die gaten dan eventueel worden aangebracht?
Rob
&#160;

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-12-2006 19:48 #1150155 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Conclusie
Jan, en alle andere behulpzamen en kundigen,
Een updatje om het draadje eens af te gaan sluiten.
Ik heb het luchtfilter gecheckt en dat was ok.
Uiteindelijk heb ik nog wat zaken op een rijtje gezet en kwam tot de conclusie dat mijn auto (nog) niet geschikt is om het grotere vermogen aan te kunnen. Ondanks de beurt die hij net had gehad , kon er blijkbaar nog wel wat verbeterd worden.
De onsteking is wat zwak (start slecht bij nat weer), en leek wat slagen te missen als ik heb op zijn donder gaf.
Ook op gas reed de auto niet zo lekker meer en daar is het me met deze 940 juist om te doen.
De achterkant hangt nogal (Nivomats reageren denk ik niet meer zo erg, kapot??) maar de auto is standaard wel met lagere veren uitgerust, dus moeilijk te zien. Een rondje rijden met een zooi gewicht (laminaatplanken) wordt niet echt gecorrigeerd.
 Tijdens het rijden een onrustig gevoel dat voor mijn gevoel komt vanaf de aandrijflijn. Dat verklaart ook het bokken bij het gebruiken van veel koppel. Tussen-as rubber ziet er ook wat slap uit. Of het zijn de naaldlagers van de kruiskoppeling, maar dan moet het open.
Kortom, voldoende redenen om eens de zaak weer origineel te zetten. RICA was er uiterst behulpzaam mee en alles is nu weer standaard (zonder kosten, dat mag gezegd worden).
Nu reageert de auto ook weer normaal en rijdt ie soepeler. De motor maakt geen rare bijgeluiden. Enkel de onrust in de aandrijflijn blijft. Beetje schuddend gevoel dat minder wordt bij koppeling intrappen, maar niet helemaal weggaat (aandrijflijn draait nog mee en heeft nog wel wat massa). Bij stationair veel toeren maken, trilt de motor niet. Bij hogere snelheden wordt de &#39; schudfrequentie&#39;  hoger.
Bedankt voor het meedenken,
Michel
&#160;
&#160;

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-12-2006 23:28 #1150181 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic airbox modificatie
van wat ik nog weet van mijn eigen grijze FT heeft die 2 openingen, nl 1 links in de motorruimte en 1 rechts aan de kant van het binnenscherm.
De FK en FT airboxen zijn hetzelfde plastic gietwerk, echter heeft de FK slechte een klein gat in de koplampzijde.
Ik heb de FK-airbox losgehaald, op dezelfde plekken als de gaten van de FT, gaten gemaakt door overtollig plastic weg te zagen/snijden/vijlen (er achter zitten gewoon dezelfde kelkvormige kanalen als in de FT-airbox). In het binnenscherm zit ter hoogte van waar het buitenste gat komt een afsluitdop in het plaatwerk, die heb ik losgehaald. Hierdoor kan de auto ook vanuit de wielkast frisse lucht aanzuigen.
Verder zit er onderop nog een schroefklepje, geen idee waar die voor dient. Ik heb die verwijderd zodat er ook nog onderlangs lucht kan worden aangezogen.
Het totaal aan luchtaanzuiggaten-oppervlakte is op die manier wel verviervoudigd. Ook heb ik het dempende schuim eruit gelaten. Je hoort dan wel de CBV steeds afblazen want die airbox gaat dan als klankkast werken. Vind ik niet erg. Mocht je dat wel bezwaarlijk vinden dan kan je altijd nog de binnenkant van de airbox beplakken met een dunne laag dempend vilt .
&#160;
&#160;
&#160;

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2006 18:33 #1150216 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic begin eens met de verdelerkap,rotor,bougiekabels en bougies
Ik heb een soortgelijk gebonk gehad met mn b204ft standaard uitvoering. Na de 14 (!!!) jaar oude rotor (die kapotgebrand was), verdelerkap (vol met olie-achtige meuk) en de bougiekabels (uitgedroogd en met haarscheurtjes erin), en de bougies door nieuw te vervangen en ook ff alle stekkerverbindingen van lmm, injectoren, gasklephuis, etc. met contactreiniger te behandelen, rijdt ie als een rakettert!!!!!
&#160;
Dus gun jezelf eerst eens de luxe van een up-to-date ontstekingssysteem. Krijg je gegarandeerd nooit niet spijt van....
&#160;
Suc6!
&#160;
&#160;

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2006 20:56 #1150319 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Airbox
Bedankt Jan, ik ga het eens bekijken bij mijn FK. Ik heb namelijk het gevoel dat de motor tot 4000 tpm prima loopt, maar bij hogere toeren wat lucht tekort komt. Volvo zal niet voor niets de airbox van meer gaten hebben voorzien.
Rob

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC