van 180 naar 204 PK voor een 3.0 24v

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2007 18:41 #1159656 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Maar alles kan....
Als je echt wilt en niet zo op de centen hoeft te letten, heb je wel ineens de <a href=" turbobricks.com/feature.php?content=winter_06 ">snelste Estate. Voordeel is ook dat als de camera flitst, je allang bij de volgende bent.
&#160;
Gerard 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2007 18:44 #1159657 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic briljant
haha, gaaf ding. Helaas verlies ik het van de eerste de beste 2CV hier in Utrecht met al die drempels.....
hoe zit het met die nokkenassen???? 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2007 22:51 #1159687 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic B204GT --> 285 pk
Ik heb nog even verder gelezen...
Is dit niet een beetje veel winst voor een chippie? Klinkt wel interessant als upgrade voor mijn 740. Binnenkort toch maar even Rica bellen om te vragen wat zij kunnen met de B204GT.
Ik ben benieuwd wat JanV hierover te zeggen heeft... 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2007 23:07 #1159689 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Electronica

sdijkstra schreef : Ik heb nog even verder gelezen...
Is dit niet een beetje veel winst voor een chippie? Klinkt wel interessant als upgrade voor mijn 740. Binnenkort toch maar even Rica bellen om te vragen wat zij kunnen met de B204GT.

Een chip is goed te doen voor wagens met een ECU en een electronisch geregelede waste gate.
Bij onze "oude" dames moet je meer doen.
De chip zorgt ervoor dat de software de hogere turbodrukken aan kan (meer lucht dus meer brandstof nodig dus meer inspuiting nodig).
Dan zul je dus de ook mechanisch de turbodruk moeten ophogen (of dat nu met een eenvoudige MBC is of een electronisch gereld apparaat is, de turbo druk moet mechanisch omhoog gebracht worden).
&#160;
Op gegeven moment loop je tegen de beperking van de injectoren aan dus moet je grotere injectoren gaan plaatsen.
Bij een hogere turbo druk (of een grotere Turbo) loop je harder tegen het turbo-gat aan dus een andere nokkenas die meer trekkracht net onder het Turbo gebied geeft.
Mogelijkeen Blow-off valve om de Turbo vrij te laten spoelen bij het schakelen (gas dicht dus druk omhoog en Turbp afremmen....)
&#160;
Maar met deze trucs, en verder natuurlijk sportluchtfilters, 3" uitlaten etc kun jeen B204GT wel over de 300 PK krijgen.....
Maar dan ben je ook allang het punt gepasseerd dat je de remmen en het onderstel moet gaan aanpassen aan het grotere vermogen.
&#160;

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-02-2007 10:20 #1159713 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Powahhhh!

sdijkstra schreef : Ik heb nog even verder gelezen...

Voor zover ik heb begrepen zijn dit op een dyno gemeten vermogens... Voorwaarde is wel dat je motor in topconditie is voordat je hem chipt. Bij een slecht lopende motor met overslaande ontsteking is je winst vast een stuk kleiner...

mderijke schreef : Maar dan ben je ook allang het punt gepasseerd dat je de remmen en het onderstel moet gaan aanpassen aan het grotere vermogen.

Dat hangt er natuurlijk vanaf hoe je dit vermogen gebruikt. Als je constant op het randje gaat rijden is het verstandig om het onderstel en de remmen aan te passen.
Voor af en toe een stoplichtsprintje en een snelle inhaalmanouvre op de snelweg is dat niet nodig.
Je moet je onderstel aanpassen aan je eigen rijstijl en het gebruik van het vermogen, niet aan het vermogen alleen lijkt me...

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-02-2007 17:06 #1159738 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic +10%

Mathy schreef : 16 pk extra vind ik niet gek. Da&#39;s toch 10%. Of in totaal zo&#39;n 170 pk. Maar als je daarvoor van euro 95 naar 98 RON moet, loont het zich amper. Want volgens mij kost die rond de 10% meer.
Jammer dat er op die site geen plaatje staat van de vermogens- en koppelwinst voor de B234F.

+10% vermogen en koppel merk je inderdaad wel denk ik.
De chips zorgen (bij gelijk blijvende rijstijl) ook voor een zuinigere loop van de motor omdat ze beter afgestemd zijn als de oude. Omdat er aan de compressieverhouding niks veranderd kun je volgens mij gewoon op 95 blijven rijden. Bij een gechipte turbo is vanwege de verhoogde boost, wel verstandig om voortaan RON98 te tanken, of Duitse V-Power, die is RON100 dacht ik.
Ik geloof ook dat je motor op RON98 zuiniger loopt als op RON95, dus dat je de meerprijs wel terugverdient. Maar daar zijn de meningen nog wel over verdeeld.
Neem eens contact op met Fredrik, hij kan je vast wel iets vertellen over het koppelverloop en vermogensverloop van de gechipte B234F.

Covik schreef : Als je echt wilt en niet zo op de centen hoeft te letten, heb je wel ineens de <a href=" turbobricks.com/feature.php?content=winter_06 ">snelste Estate. Voordeel is ook dat als de camera flitst, je allang bij de volgende bent.

Helaas heeft hij zijn motor bij de eerste testrit compleet aan stukken geblazen. Hij is ondertussen bezig met de wederopbouw.
<a href=" forums.turbobricks.com/showthread.php?t=69171&highlight=poi "> forums.turbobricks.com/showthread.php?t=69171&highlight=poi

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC