wat is wat en ervaring

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-04-2010 01:30 #1272513 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Hallo RC's Sorry als ik me
Hallo RC's
Sorry als ik me er even mee bemoei, maar het zal toch niet de bedoeling zijn dat we ieder lid apart een bericht sturen dat er in zijn regio een sleuteldag is?  En moeten we ze dan van te voren vragen of ze alleen over evenementen in hun eigen regio geinformeerd willen worden en hoever ze willen rijden voor iedere categorie evenementen?  Want voor een ALV of een toerrit ben je misschien wel bereid wat verder te rijden (of net niet) dan voor een sleuteldag.  Mij lijkt, dat als we de evenementen aankondigen in de Factor 700 en op de site, dat dat genoeg is.  Dat zou dan wel in kunnen houden, dat een evenement lang genoeg van te voren bij de redactie van de Factor 700 (Maarten dus) bekend moet worden gemaakt.
Verder lijkt het me handig, om vooral de algemene zaken in een handleiding op te schrijven en niet zo zeer wie je hoe waar en wanneer moet aanspreken.  We zijn te gast bij de bedrijven en daar zullen we ons naar moeten gedragen.  Als bedrijf A het graag zus heeft, bedrijf B zo en bedrijf C weer anders, dan moet daar binnen bepaalde grenzen ruimte voor zijn (aan draagstoelen en rode lopers doen we niet, om maar eens wat absurts te noemen).  Je zou als bijlage of losse alinea wel een stukje kunnen toevoegen over de specifieke zaken die voor bepaalde bedrijven gelden, maar die horen niet in de algemene handleiding te staan.
groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-04-2010 03:00 #1272515 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic ,

Baseman schreef : Wat moet jij nou met al die andere mensen?Je stuurt toch ook een lijst met klussen en onderdelen die kant op?Ze hebben personeel zat, die kunnen toch wel even lezen?
Ik stuur maandag of dinsdag (twee dagen na verlopen inschrijfdatum) het sheet op naar Carlo, bel er een dag later achteraan, bel vrijdags nog eens als er rare dingen tussen zitten, maar verder loopt het vanzelf.
Dat het spannend is of je alles wel hebt en of de dag wel goed zal verlopen, hou je toch, heb ik ook nog, maar de drill zit er beter in, dan de eerste keer.Nu ben je bij Harrie wel in een luxere positie, volgens mij.Ik moet het met drie bruggen doen, ik meende dat jij het dubbele had?Da's wel rustiger en minder strak plannen, maar ik las wel, dat er bij jou ook iemand op het eind in 'tijdnood'  dreigde te komen.

andere mensen?
service manager is mijn contact persoon.
onderdelen / inschrijflijsten gaan naar de magazijnman
kopie van de brug planning gaat weer naar service manager en magazijn man.
navraag van inschrijvingen /onderdelen gaat via de magazijnman.
pr regelt de website en hun fotograaf, en het verplaatsen / later laten komen van de schoonmaakploeg(2 jongens / zaterdagbaantje)
zo is er <a href=" www.harriearendsen.nl/Evenementen_Agenda...?fluxmenu=m83____m30 ">hier een aankondiging op de website van harrie arendsen.
ik had max vier bruggen en twee plaatsen ter beschikking,
echter heb ik ruim kunnen plannen op 3 bruggen en 1 plaats ( halve dag)
ook omdat er evt. klanten die komen ook geholpen kunnen worden.
op zaterdag kunnen er klanten voor kleine dingen / nood ook komen.
uit eindelijk zijn de plaatsen ook gebruikt  zodat er nog meer tijd was om dingen te doen.
en idd de tijdsnood was bij niels maar ook dat is binnen de tijd gelukt met 3 man.

Volvo 940 sedan 1991 300.000 km
Volvo 940 estate 1998 597.000 km
Volvo 940 estate 1998 412.000 km
Volvo 780 coupe 1987 428.000 km
Volvo V70XC 2001 146.000 miles
Volvo C70 2006 210.000 km

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-04-2010 03:31 #1272516 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic .

Mathy schreef : Mij lijkt, dat als we de evenementen aankondigen in de Factor 700 en op de site, dat dat genoeg is.  Dat zou dan wel in kunnen houden, dat een evenement lang genoeg van te voren bij de redactie van de Factor 700 (Maarten dus) bekend moet worden gemaakt.

klopt alleen is deze sleuteldag idd snel regeld.
24 december is het accoord van het management van arendsen gekomen en doorgegeven.
ook toen hebben we (Tom en ik) ons ook meteen beschikbaar gesteld als RC
vervolgens tijdens de ALV is aangegeven dat we de RC zijn geworden en vanaf dat moment hebben we een aantal data voorgesteld bij arendsen.
en na overleg met de monteurs is daar 10 april uit gekomen.
en de factor was dus niet mogelijk, verdere wel gekeken (omdat er bij de ALV aangegeven is dat ong. 1/3 ook actief forummer is) of er leden in de regio waren die geen of nauwelijks het forum gebruiken.
deze zijn er zeker in de regio bijna de drie kwart, is geen of nauwelijks gebruiker, wat jammer zou zijn als deze toch leden dit zouden missen/ doordat het niet is medegedeeld.
nu zal dat ruim van te voren wel besproken worden, en zijn dit soort dingen niet van belang.
echter als je een regio heb waar 24 leden (uit mijn hoofd) wonen en de laatste tijd geen activiteiten zijn geweest, zullen er ook weinig mensen reageren.
echter door deze mensen te prikkellen hebben we toch een paar als bezoeker mogen verwelkomen en zijn enthausiast geworden en willen volgende keer zeker komen.
toch een beetje het boere spreekwoord wat de boer niet kent , dat vreet hij niet.
en tukkers zijn over het algemeen toch mensen die eerst de kat uit de boom kijken.
&#160;

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-04-2010 08:01 #1272519 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Factor
Ik denk dat we snel weer met Arendsen moeten overleggen over een datum in het najaar, zodat die datum in de Factor kan worden gepubliceerd, samen met een verslagje +foto van deze sleuteldag?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-04-2010 08:58 #1272526 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Druk?

asatter schreef : service manager is mijn contact persoon.
onderdelen / inschrijflijsten gaan naar de magazijnman
kopie van de brug planning gaat weer naar service manager en magazijn man.
navraag van inschrijvingen /onderdelen gaat via de magazijnman.
pr regelt de website en hun fotograaf, en het verplaatsen / later laten komen van de schoonmaakploeg(2 jongens / zaterdagbaantje)

Ahja, daar zit dus wel een verschil.De vraag was eigenlijk: moet jij daarvoor zorgen, voor al die contacten, of kun jij niet 1 contactpersoon aanhouden, laten we zeggen de Service Manager en dat die onderling de zaken verdeeld en jou belt als er vragen zijn?Dat lijkt me voor jou een stuk rustiger, niet? (ik schreef het volgens mij anders, of was voor twee-erlei uitleg mogelijk, maar dit bedoelde ik)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-04-2010 09:05 #1272527 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Opgevallen.

whitehorse schreef : Ik denk dat we snel weer met Arendsen moeten overleggen over een datum in het najaar, zodat die datum in de Factor kan worden gepubliceerd, samen met een verslagje +foto van deze sleuteldag?

Het viel mij ook al op, dat er in de factor soms dingen missen, die er makkelijk in hadden kunnen staan, zoals de sleuteldag afgelopen april bij Carlo.Dat is mijn fout, omdat ik hem laat heb afgesproken.Dat moet ik dus volgende keer anders doen.
Zullen we even een nieuwe draad starten om de voorstellen voor sleuteldagen te plannen? (<a href="/node/31886" target="_blank">ik zal hem even aanmaken</a>)Dat we elkaar niet in de wilen fietsen?
Maarten zou dan hier ook in kunnen kijken, om te zien of er nog iets te publiceren valt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2010 09:34 #1272789 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Factor
Heren,
Naar aanleiding van een aantal opomerkingen over plaastsing van een evenement in de Factor even het navolgende.
De Factor is een schriftelijk medium met een productietijd van ruwweg één à anderhalve maand. Daarnaast verschijnt de Factor slechts 4 maal per jaar. De standaard (let wel standaard, kan iets wijzigen) deadline is de 15e van elke tweede maand van het kwartaal (dus 15/2, 15/5, 15,8 en 15/11). Gezien  de productie tijd zal de verschijningsdatum ergens rond de eerste van de 1e maand van het volgende kwartaal liggen (dus 1/4, 1/7, 1/10 en 1/1, meestal net voor de kerst).
Dit betekent dus dat evenementen ruim, zeer ruim van te voren bekend  moeten zijn. Dingen die kort van te voren worden gepland door ad-hoc acties, beperkte ruimte in agenda's of wat dan ook zullen de Factor agenda niet halen.
Ik loop al jaren te roepen dat we ruim van te voren moeten plannen maar ik ben blijkbaar een roepende in de woestijn.
Frits heeft in zijn rol in het bestuur nu het RCC stukje van mij overgenomen (zie zijn draadje daarover) en het is aan jullie RC's om samen met hem hier een modus in te vinden.
De ervaring leert dat de meeste sleutelaars ook forummers zijn maar het is inderdaad een gemiste kans gezien het feit dat slecht ruwweg 1/3 van de leden van de vereniging ook forummer is.
Oh ja, ik zie graag foto's en/of een stukje voor de Fasctor over de sleuteldag tegemoet.

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2010 18:19 #1272829 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic reeds

mderijke schreef : Oh ja, ik zie graag foto's en/of een stukje voor de Fasctor over de sleuteldag tegemoet.

wordt reeds aangewerkt vwb Ruurlo
ben iets in elkaar aan het vrutten en zal dit samen met Tom in een mooi jasje proberen te gieten.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC