wat is wat en ervaring
- Alexander Satter
-
- Nieuw lid
-
- LIFE FREE OR DIE
dit was voor zowel Harrie Arendsen in Ruurlo, Tom en mij een eerste keer.
en de laatste dagen heb ik me er best een beetje druk om gemaakt.
en diverse belletjes gedaan om toch (nog) info te vergaren.
elke dag zeker 2 keer het draaidoek die ik voor mezelf door genomen, dat ik niets vergeten was.
overigens vind ik jammer dat dit draaiboek (dat ik overigens Bas heb gekregen) de laatste jaren niet is aangepast.
omdat mijn vader in het verleden de leden admin is geweest. en hij me kon vertellen dat deze in die tijd samen met Lieme Huib als opzet zijn in 2001-2002.
Er is niets veranderd sindsdien, zelfs de taak verdeling, niet is veranderd.
verder staat er in dit draaiboek er een vlag en folders en factor700mappen???? geregeld (moeten) worden.
echter deze waren niet snel genoeg voor handen, en Marc gaf aan dat deze ook niet vaak gebruikt worden.
wat ik overigens wel jammer heb gevonden is dat de vlag, wat toch een blikvanger is, er niet gehangen heeft.
harrie Arendsen heeft wel de speciale vlaggen buiten gehangen, zodat men toch kon zien dat er iets aparts aan de hand was.
zelfs de websitefotograaf van Arendsen uit Doetinchem is geweest om foto's te maken, waar uit blijkt dat ze er erg veel / en serieus werk van maken.
wel ben ik blij geweest dat ik zeer ruim heb kunnen plannen, zodat de uitloop toch binnen de grenzen is gebleven.
echter hebben we wel van deze ervaring geleerd dat er toch mensen zijn die met totaal geen sleutel ervaring te grote klussen op hun nek halen.
hierdoor hebben zeker de monteurs "zich lekker kunnen inzetten" zoals er het zelf verwoorden, en konden ook weer leuke dingen doen die ze normaal gesproken niet kunnen doen.
zo heeft een van de monteurs een remleiding gebogen omdat deze afknapte bij losdraaien, normaal wordt er dan een nieuwe besteld en de auto aan de kant geschoven, maar nu kon hij leuk knutselen.
ook hebben we gezien dat er mensen onderdelen aangeven op het inschrijfformulier en iets anders bedoelen, wat weer jammer is, maar gelukkig waren die onderdelen wel weer op voorraad, zodat de werkzaamheden door konden.
ook komen er mensen die onderhoud willen doen, en ja wat is onderhoud, dat is voor iedereen verschillend, qua onderdelen.
ik weet dus ook niet of we hier ruimte voor kunnen maken op het inschrijfformulier.
of een standaard (aankruis) vakje voor onderhoud (bijv. onderhoud bevat: bougies, olie, oliefilter ,luchtfilter, kleppendekselpakking)
zodat men weet wat er standaard bij onderhoud vervangen word, en evt andere onderdelen zoals remblokken benzinefilter en v-riemen apart besteld moeten worden.
dit heeft gelukkig ook niet tot problemen geleid, immers bij het napraten , kwam naar voren dat ruim 25% van de klanten van Arendsen een volvo van 10 jaar en ouder rijd, en zelfs diverse fragile onderdelen voor een B28 op voorraad heeft voor een klant.

al met al is het een geslaagde dag geweest
maar ben wel (even) blij dat het achter de rug is.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik denk dat we in de toeklomst wat meer in de richting moeten van een regio coordinatorschap, dat iets meer ingevuld is zoals bijvoorbeeld bij de Volvo Klassieker Vereniging.
Dan heeft elke regio zijn eigen vlag, bordjes, mappen en misschien zelfs wat speciaal gereedschap voor de uitleen aan leden in de regio.
Ik vond dat de dag uitstekend is verlopen, natuurlijk vooral doordat jij bijna alles alleen geregeld had. De volgende keer iets meer overleggen en meer samen doen in de voorbereiding, dan is het rustiger. We passen samen binnenkort naar aanleiding van de ervaring het draaiboek aan en verdelen de taken op die basis.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik weet niet hoe je dat bedoeld, maar het lijkt me op zijn minst, dat deze zaken in overleg met de overige RC's gebeuren en niet in de mnste plaats met het bestuur, we zijn immers niet voor niets een vereniging.whitehorse schreef : We passen samen binnenkort naar aanleiding van de ervaring het draaiboek aan en verdelen de taken op die basis.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Daar hoef jij of de vereniging helemaal niets mee.
En terechtwijzen moet je toch iets voorzichtiger gaan doen, zeker als je eerst zegt: ik weet niet hoe je dat bedoelt.
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Gelet op de reacties op het forum van de sleuteldag, denk ik dat jullie het sleuteladres goed op kaart hebben gezet !
Je weet niet wat je te wachten staat en hoopt alles goed geregeld te hebben. Mocht het al ergens "wat minder" hebben gelopen, de sleutelaars hebben er in ieder geval geen weet van gehad.
Het draaiboek was voor mij even zoeken, maar heb het inmiddels gevonden. Als we het over hetzelfde draaiboek hebben, dan hebben we het over een draaiboek Sleuteldagen versie 2002, dat mag inderdaad wel eens aangepast worden.
Als we het hebben over het aanpassen van dit draaiboek, dan kan ik mij de opmerking van Bas wel voorstellen. Het gaat dan alle regiocoordinatoren aan en zal door het team samen uitgewerkt moeten worden, waarna het voorgelegd kan worden aan het bestuur.
Als je bedoelt, Tom, hoe jullie verder die dag invullen, ben je, omdat het een verenigingsactiviteit is, aan bepaalde regels gebonden, maar mag je de rest zelf invullen.
Ik weet niet wie er vanuit het bestuur de sleuteldagen onder zijn beheer heeft, maar ik zal het meenemen op de bestuursvergadering van aanstaande dinsdag.
Mochten jullie nog vragen hebben ..... je weet me te vinden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
We lullen een beetje langs mekaar volgens mij.Terechtwijzen wil ik het niet noemen, want als er zaken aangepast dienen te worden, lijkt me dat, in overleg, prima.Waar ik mee zit is dat we niet straks 5 verschillende draaiboeken hebben voor eenzelfde type evenement, dat las ik uit jouw zinDe bedoeling moet zijn, denk ik, dat we als RC's als eenheid optreden en niet ons eigen show opvoeren, hoe goed bedoeld dan ook.whitehorse schreef : En terechtwijzen moet je toch iets voorzichtiger gaan doen, zeker als je eerst zegt: ik weet niet hoe je dat bedoelt.
Als je doelt op hoe jullie met zijn tweeen de taken onderverdelen, moeten jullie dat zeker zelf maar bepalen, en als je dat bedoelde, heb ik het verkeerd begrepen.
Inderdaad is er een draaiboek, wat elke RC gekregen heeft en waar een ieder zich aan zou moeten (proberen) te houden.Als er daaraan, zoals Willem het al zegt, iets veranderd moet worden, lijkt me dat daat de andere RC's en het bestuur bij betrokken moet worden.Daar heeft de vereniing wel degelijk iets mee te maken, ik persoonlijk niet, maar ik als RC wel degelijk.
dat is geen probleem met regelen dat is idd onderling geen probleem.Baseman schreef : Als je doelt op hoe jullie met zijn tweeen de taken onderverdelen, moeten jullie dat zeker zelf maar bepalen, en als je dat bedoelde, heb ik het verkeerd begrepen.
echter zal er bij carlo een andere communicatie zijn als dat ik nu gehad heb met arendsen ook de informatie die arendsen is zeker anders dan bij Carlo.Baseman schreef : Inderdaad is er een draaiboek, wat elke RC gekregen heeft en waar een ieder zich aan zou moeten (proberen) te houden.Als er daaraan, zoals Willem het al zegt, iets veranderd moet worden, lijkt me dat daat de andere RC's en het bestuur bij betrokken moet worden.Daar heeft de vereniing wel degelijk iets mee te maken, ik persoonlijk niet, maar ik als RC wel degelijk.
zo heb ik te maken met de marketing & PR manager
en de service manager
en magazijn beheerder
die ieder een stukje info willen hebben, bij Carlo zal dit via een in de persoon van Carlo lopen, zoals ik in het verleden heb begrepen.
en zeker omdat dit een eerste keer is geweest is het toch spannend geweest om alle communicatie goed te laten verlopen.
dit soort dingen heb ik zeker uitgewerkt in een (eigen/aangepast) draaiboek zo ook waneer er bepaalde gegevens aangeleverd worden en waneer er communicatie is met met wie.
want dit komt totaal niet overeen met het nog huidige draaiboek van 2002
ook een punt waar ik dus marc mee lastig heb gevallen is de verenigingsvlag dit staat op 1 dag voor de startdatum, dat is dus gewoon te laat.
ook vind ik jammer dat er geen reeds verschenen factors waren immers toch veel nieuwere leden op de sleuteldag.lidnummer 1000-1100 en zelfs een lid die nog nooit een factor gezien heeft (een hele verse dus).
zo staat er off. welkomstwoord een half uur na start moment, lijkt mij ook telaat en is nu 10min VAN TE VOREN GEDAAN zodat iedereen die er op dat moment ook gebruikt maakrt van de ruimte weet waar hij aantoe is.
verder staat er niet in waar welke info naartoe moet. zo heb ik geregeld Maarten lastig gevallen en bestookt met mailtjes en soms misschien onterecht maar dat was voor mij een leidraad/ handvat.
zeker omdat ik niets heb gekregen (qua info en formulieren) vanuit het bestuur. het is puur toeval dat mijn vader (oud admin) op de hoogte was van het bestaan van de draaiboeken.(en ik ze bij jouw gevraagd heb)Baseman schreef : Inderdaad is er een draaiboek, wat elke RC gekregen heeft en waar een ieder zich aan zou moeten (proberen) te houden.
wat denk ik wel handig zou zijn voor zeker Nieuwe RC's. zonder info begin je maar wat, en dat is zonde om opnieuw het wiel uit te vinden.
Volvo C70 2006 226dkm
en zo gelijk gaat lopen aan de gebieden van de regio coordinatoren
zoals ik zelf val in regio 2 dit bevat gelderland, overijssel. drenthe groningen
dit is een gebied van 3 rc's
en daarbij lijkt het me wel makkelijk voor een RC te weten wie en hoeveel leden er in zijn regio zitten en lid worden.
zo ben ik met veel zoekwerk erachter gekomen dat er min. 8 leden in deze regio geen forum gebruiker zijn en een sleuteldag misgelopen kunnen hebben.
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik regel met Carlosamen, de datum.Bij Carlo dien je ook af te melden en te betalen.
Vragen over klussen, daar belt of Ron over, of Hans (in de toekomst)
Hans was dit keer nieuw, zijn rol zal meer zijn, de onderdelen leverantie op de dag zelf, op de overige hand en spandiensten na natuurlijk.
Ik stuur 1 sheet naar Carlo, daar staat alles op en om 09:30 staat er een doos, met alle spullen, met de naam erop, klaar, je kunt het er zo uit halen.
Wat moet jij nou met al die andere mensen?Je stuurt toch ook een lijst met klussen en onderdelen die kant op?Ze hebben personeel zat, die kunnen toch wel even lezen?
Ik stuur maandag of dinsdag (twee dagen na verlopen inschrijfdatum) het sheet op naar Carlo, bel er een dag later achteraan, bel vrijdags nog eens als er rare dingen tussen zitten, maar verder loopt het vanzelf.
Dat het spannend is of je alles wel hebt en of de dag wel goed zal verlopen, hou je toch, heb ik ook nog, maar de drill zit er beter in, dan de eerste keer.Nu ben je bij Harrie wel in een luxere positie, volgens mij.Ik moet het met drie bruggen doen, ik meende dat jij het dubbele had?Da's wel rustiger en minder strak plannen, maar ik las wel, dat er bij jou ook iemand op het eind in 'tijdnood' dreigde te komen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat is eigenlijk mede de reden, dat ik altijdin de kletshoek (die iedereen kan lezen) een posting zet als Officieuze presentielijstZo weten ook niet leden, dat er iets te doen is en nodig ik ze uit op de koffie, als die vraag er is.asatter schreef : zo ben ik met veel zoekwerk erachter gekomen dat er min. 8 leden in deze regio geen forum gebruiker zijn en een sleuteldag misgelopen kunnen hebben.
Agenda kijkt lang niet iedereen in, clubhuis is enkel voor leden.Als er 8 man in jouw regio niet geweest zijn, hebben ze het ook gewoon gemist kunnen hebben, of wel gezien maar geen interesse.
Even voor mijn idee: Had je ze willen bellen dan?Of mailen?Dat is volgens mij niet toegestaan, als mensen het vinkje uit hebben staan in hun profiel.Aan de andere kant, is het wel aardig om een over een dergelijk iets na te denken(in een rustiger regio?.)
De keren dat ik bij Carlo de sleuteldag verzorgde, was de afgelopen keer, de rustigste ooit, volgens mij was iedereen om 18:00 weg.Zelfs, met twee afzeggingen ging het maar net. Dus voor de record: ik zit niet op meer inschrijvingen te wachten....