100 euro verschil bij sleuteldagen
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-11-2009 13:02 #1253725
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Mening
Hallo Bas
Ik wil gewoon graag weten wat jullie van dat prijsverschil vinden.
groetjes
Mathy
Ik wil gewoon graag weten wat jullie van dat prijsverschil vinden.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-11-2009 20:48 #1253818
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Liever hier
<pre>En daarom zie ik het liever hier als op het openbare deel, stel je voor als een lid het opvalt dat er een prijsverschil is tussen de diverse bedrijven.</pre><pre>Maar goed, ik wil eerst wel eens weten of het exact dezelfde onderdelen betreft met exact dezelfde nummers (of heb ik ergens overheen gelezen??).</pre><pre>Verder moet ik wel opmerken dat we in Nedereland geen af-importeur opgelegd prijsbeleid hebben richting niet-dealers. Beide bedrijven zijn geen dealer (Wegman niet en Carlo niet) en zijn derhalve vrij in het bepalen van de verkoopprijzen.</pre><pre>Ik moet zeggen dat ik het ergens wel zorgwekkend vind. Als een lid erachter komt en dit kenbaar maakt op het forum dan wordt een "duurder" sleuteladres zo wel de nek omgedraaid. Ik hoef het effect van negatieve reclame niet uit te leggen neem ik aan.</pre><pre>Ik weet alleen niet hoe we dit kunnen oplossen, best wel een moeilijk probleem.</pre><pre> </pre><pre>PS, het citeren gaat nog steeds waardeloos, de "enters" worden niet meer meegenomen.</pre>Baseman schreef :
Lex, je weet dat dit een afgesloten deel van het forum is, waar niemand, behalve de RC's, bestuur en de mods bij kunnen?Dan nog, zoals Mathy zelf al aangaf, hoort het hier niet echt thuis, maar mijn vraag was dan ook niet voor niets, wat hij ermee wilde.astax schreef : Verder wil ik niet dat dit forum voor zulke discussies wordt gebruikt. Daar is het niet voor bedoeld, het is niet effectief en het draagt ook niet bij aan een goede sfeer.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-11-2009 20:56 #1253820
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Meer dan een beetje
Hallo Maarten, RC's, bestuur, collegae-moderatoren
Ik heb de rekening er nog even bij gepakt, er staan geen merknamen of bestelnummers bij helaas. Maar de koppelingsset was zoals gezegd volgens mij van LUK.
Een beetje verschil is meer dan normaal lijkt me, maar 100 euro bijna? Reken dat eens om naar guldens? (OK, zou je niet moeten doen, maar gewoon om eens een gevoel te krijgen waar we het over hebben)
groetjes
Mathy
Ik heb de rekening er nog even bij gepakt, er staan geen merknamen of bestelnummers bij helaas. Maar de koppelingsset was zoals gezegd volgens mij van LUK.
Een beetje verschil is meer dan normaal lijkt me, maar 100 euro bijna? Reken dat eens om naar guldens? (OK, zou je niet moeten doen, maar gewoon om eens een gevoel te krijgen waar we het over hebben)
groetjes
Mathy
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-11-2009 08:35 #1253856
door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic empathie!
Na een paar dagen afwezigheid lees ik net deze discussie (waar ik overigens van vind dat deze best gevoerd kan worden hier op het side-forum, hoe zouden we het anders moeten doen..... bellen?).
Om wat duidelijkheid te scheppen, ik heb de helft contant betaald en de andere helft gepint, van te voren was mij door een medewerker al doogegeven dat de koppelingsset 280,- ex zou gaan kosten, dit was dus zonder de korting die ik later heb gekregen van Carlo.
Ik weet niet meer wat voor set het was, het was een gele doos met zwarte letters volgens mij.
Ik vind enig verschil niet erg maar kan me voorstellen dat Mathy baalt wanneer er een prijsverschil van bijna 100,- is op één onderdeel terwijl er in mijn ogen precies dezelfde service is geleverd. Of je hier wat aan kan of moet doen is een tweede, maar het zou voor mij een reden kunnen zijn om wél naar de ene maar niet naar de andere sleuteldag te gaan.
Zo werkt het anders toch ook, als ik bij de ene garage voor precies hetzelfde veel meer betaal dan bij de andere..... nou wat zou jij dan doen?
Al met al kan ik me Mathy's reactie wel voorstellen, maar of je er wat aan kan doen? Tja, ik denk het niet......

GG,

Om wat duidelijkheid te scheppen, ik heb de helft contant betaald en de andere helft gepint, van te voren was mij door een medewerker al doogegeven dat de koppelingsset 280,- ex zou gaan kosten, dit was dus zonder de korting die ik later heb gekregen van Carlo.
Ik weet niet meer wat voor set het was, het was een gele doos met zwarte letters volgens mij.
Ik vind enig verschil niet erg maar kan me voorstellen dat Mathy baalt wanneer er een prijsverschil van bijna 100,- is op één onderdeel terwijl er in mijn ogen precies dezelfde service is geleverd. Of je hier wat aan kan of moet doen is een tweede, maar het zou voor mij een reden kunnen zijn om wél naar de ene maar niet naar de andere sleuteldag te gaan.
Zo werkt het anders toch ook, als ik bij de ene garage voor precies hetzelfde veel meer betaal dan bij de andere..... nou wat zou jij dan doen?
Al met al kan ik me Mathy's reactie wel voorstellen, maar of je er wat aan kan doen? Tja, ik denk het niet......

GG,

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-11-2009 08:47 #1253858
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vragen
Als dit structureel blijkt (dat zou dan nog moeten blijken denk ik) zouden we natuurlijk gewoon om opheldering kunnen vragen of dit melden als iets wat ons opgevallen is. Met de opmerking dat we als vereniging niet om korting aan het schooien zijn of de gastbedrijven onder druk willen zetten. Maar dat we iets organiseren voor onze leden en dat we hierover vragen kunnen krijgen. Overigens lijkt me relevanter hoeveel het prijsverschil relatief is dan het absolute bedrag (boven de tientjes onderdelen natuurlijk). Waarmee ik niet wil zeggen dat 100 euro geen groot verschil is.
Moderators: Jerry Stam