100 euro verschil bij sleuteldagen

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2009 21:55 #1077461 door Mathy van Nisselroy
100 euro verschil bij sleuteldagen is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Hallo RC's, moderatoren, bestuur
Het volgende wil ik even kwijt.  Maar liever niet in het voor de leden zichtbare deel van het forum.  Vandaar dat ik het RC-forum even misbruik.
Op de sleuteldag in Ameide bij de firma Wegman heb ik de koppeling, drukgroep, druklager en toplager vervangen.  Trudo heeft, vooral bij het zware werk, enorm meegeholpen.  De dag verliep verder ook prima, al heb ik zelf m'n startmotor gemold.  Die startmotor is diezelfde dag nog door een revisiebedrijf gerepareerd.  In de plasticzak waar de startmotor in terugkwam zat een briefje "45,- euro"  Voor de startmotorreparatie heb ik 65 euro ex. betaald.  Dat lijkt me heel redelijk.   Trudo had een voorste en een achterste krukaskeerring voor me besteld (Hans had gevraagd of ik die alletwee nodig had en ik heb ja gezegd).  De voorste heb ik niet eens geprobeerd en de achterste was nog goed.  De achterste kon hij niet meer inleveren, die heb ik dus betaald.  Ook dat is meer dan redelijk.
Maar de prijs die ik (ex. de startmotorreparatie, die ik betaald heb, nadat ik het "45,- euro" briefje tegen kwam) betalen moest voor de rest vond ik wat hoog.  "Maar goed, je rijdt een B234F dus die zal wel een duurdere koppeling hebben", dacht ik toen nog.  Ik heb betaald:
  • koppelingsset (koppelingsplaat, drukgroep, druklager): 362 euro
  • toplager: 12,20 euro
  • Krukaskeerring: 22,55 euro
  • Klein materiaal: 6,00 euro
  • Milieuheffing: 3,25 euro
Maakt in totaal 406,00 euro ex = 483,14 euro incl. BTW
Maar de afgelopen weken zal ik dat anderen voor het vervangen van hun koppeling lagere getalen noemde.  Afgelopen zaterdag heeft Miquel bij Carlo z'n koppeling ook vervangen.  Miquel's auto heeft ook een B234F, ook een M46 en is een jaartje jonger dan die van mij (bouwjaar 1992 i.p.v. 1991).  Dus hem maar eens gevraagd.  Hij betaalde 345,- incl. voor koppelingsplaat, drukgroep, toplager, druklager, achterste krukaskeering en keeringhuis pakking.  Miquel (die toestemming heeft gegeven om deze gegevens te gebruiken in een niet voor gewone gebruikers toegankelijk deel van het forum) zegt dat ie korting heeft gekregen en voor koppelingsplaat en drukgroep eigenlijk 280 euro zou hebben moeten betalen.  Da's nog altijd bijna 100 euro inclusief.
....
groetjes
Mathy 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2009 22:35 #1253643 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Identiek?
Ok neem aan dat je de artikelnummers van alle onderdelen hebt gecontroleerd en je er 100% zeker van bent dat het hier gaat om exact dezelfde onderdelen?
Beide zijn ook contant betaald neem ik aan, of was de ene pin en die bij Carlo contant?Carlo wil zonder pin (en dus zonder bon) volgens mij wel eens ietsje coulanter zijn, maar zeker weet ik dat niet.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2009 22:56 #1253657 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic pin(g) ping
Hallo Bas
Ik heb in Ameide met pin betaald. Miquel heeft aangegeven, dat ie korting heeft gekregen (staat ook in het eerste bericht).
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2009 23:20 #1253667 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tsja.

Mathy schreef : Ik heb in Ameide met pin betaald. Miquel heeft aangegeven, dat ie korting heeft gekregen (staat ook in het eerste bericht).

De rest van het verschil zal wel zitten in het verschil in prijzen tussen een Volvo-dealer en een (vak-?)garage Schmidt, denk je niet?Dan vind ik het verschil nog heel erg schappelijk ook.Er zijn in ieder geval geen (prijs-)afspraken over, voor zover ik weet, wilde je dat weten?

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2009 23:25 #1253669 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Kwijt
Hallo Bas
Carlo houdt normaalgesproken ook dealerprijzen aan. En Wegman is geen officieel Volvo dealer.
Ik wilde m'n verhaal kwijt en eens kijken wat jullie ervan vinden.
groetjes
Mathy
[edit: Ik meen dat het een LuK koppelingsset was.  Volgens mij is "origineel Volvo" duurder.  Weet niet wat Carlo levert.]

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2009 00:06 #1253673 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tja
Tja Mathy, ik heb al helemaal geen verstand wat e.e.a. kost. De auto's die we rijden kosten nu eenmaal het nodige aan onderhoud. Dat er ergens prijsverschil zit kan ik me voorstellen, en of het een reeel verschil is weet ik ook niet. Ik denk dat het ook niet helemaal te voorkomen is. Wel weet ik dat je goed geholpen bent in Ameide, en dat is ook wat waard vind ik zelf (wellicht het prijsverschil?). Je hebt gratis een monteur, ruimte, een brug en enig gereedschap tot je beschikking. Ik denk dat we wel moeten voorkomen om helemaal voor een dubbeltje op de eerste rang moeten gaan zitten. En dat Carlo wellicht minder rekent? Nou, hij rekent de hoofdprijs voor zijn (overigens prachtige) auto's, das weer de andere kant.
Al met al moet je denk ik naar het totaalplaatje kijken, en niet naar 1 element. Maar goed, dat is natuurlijk je eigen overweging.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2009 00:31 #1253674 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ...
Hallo Hans
Of ik net zo veel hulp van een monteur had gekregen weet ik niet. Sterker nog, ik denk van niet. Maar een brug, ruimte en gereedschap mag ik bij Carlo ook gebruiken. Sterker nog, bij Carlo is daar nog nooit een opmerking over gemaakt. Al probeer ik zo veel mogelijk gebruik te maken van m'n eigen gereedschap. In Ameide werd zelfs een opmerking gemaakt over het gebruik van een seegerringtang. Maar dat ter zijde. Ik wil niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, maar ik wil ook zeker niet te veel betalen. En daar lijkt het, als ik de prijs van Carlo (niet bekend als de goedkoopste) vergelijk met die van Ameide, wel op.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2009 08:28 #1253689 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En nu?
Los van het feit dat je constateert dat er prijsverschil is en je daar niet gelukkig mee bent, wat is precies je punt?
Waar wil je heen met deze mededeling? Of is het een vraag?

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2009 11:39 #1253712 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Volgens mij is het heel
Volgens mij is het heel lastig om zulke prijsverschillen via een forum als dit te bespreken. Daar ben ik ook helemaal geen voorstander van want daar is dit mooie medium niet voor geschikt. Als je vindt dat je teveel hebt betaald, dan moet je gewoon teruggaan en dit bespreken. Misschien heeft de ene juist wel te weinig betaald, maar daar kom je dan vanzelf wel achter.
Ik ken de Volvo-bedrijven, ook de dealers, als prettige mensen. Moet dus oplosbaar zijn.
Verder wil ik niet dat dit forum voor zulke discussies wordt gebruikt. Daar is het niet voor bedoeld, het is niet effectief en het draagt ook niet bij aan een goede sfeer.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2009 11:47 #1253713 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gesloten.

astax schreef : Verder wil ik niet dat dit forum voor zulke discussies wordt gebruikt. Daar is het niet voor bedoeld, het is niet effectief en het draagt ook niet bij aan een goede sfeer.

Lex, je weet dat dit een afgesloten deel van het forum is, waar niemand, behalve de RC's, bestuur en de mods bij kunnen?Dan nog, zoals Mathy zelf al aangaf, hoort het hier niet echt thuis, maar mijn vraag was dan ook niet voor niets, wat hij ermee wilde.
Die staat trouwens nog open, volgens mij en vind ik wel een zinnige.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC