- Berichten: 4
100 euro verschil bij sleuteldagen
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Het volgende wil ik even kwijt. Maar liever niet in het voor de leden zichtbare deel van het forum. Vandaar dat ik het RC-forum even misbruik.
Op de sleuteldag in Ameide bij de firma Wegman heb ik de koppeling, drukgroep, druklager en toplager vervangen. Trudo heeft, vooral bij het zware werk, enorm meegeholpen. De dag verliep verder ook prima, al heb ik zelf m'n startmotor gemold. Die startmotor is diezelfde dag nog door een revisiebedrijf gerepareerd. In de plasticzak waar de startmotor in terugkwam zat een briefje "45,- euro" Voor de startmotorreparatie heb ik 65 euro ex. betaald. Dat lijkt me heel redelijk. Trudo had een voorste en een achterste krukaskeerring voor me besteld (Hans had gevraagd of ik die alletwee nodig had en ik heb ja gezegd). De voorste heb ik niet eens geprobeerd en de achterste was nog goed. De achterste kon hij niet meer inleveren, die heb ik dus betaald. Ook dat is meer dan redelijk.
Maar de prijs die ik (ex. de startmotorreparatie, die ik betaald heb, nadat ik het "45,- euro" briefje tegen kwam) betalen moest voor de rest vond ik wat hoog. "Maar goed, je rijdt een B234F dus die zal wel een duurdere koppeling hebben", dacht ik toen nog. Ik heb betaald:
- koppelingsset (koppelingsplaat, drukgroep, druklager): 362 euro
- toplager: 12,20 euro
- Krukaskeerring: 22,55 euro
- Klein materiaal: 6,00 euro
- Milieuheffing: 3,25 euro
Maar de afgelopen weken zal ik dat anderen voor het vervangen van hun koppeling lagere getalen noemde. Afgelopen zaterdag heeft Miquel bij Carlo z'n koppeling ook vervangen. Miquel's auto heeft ook een B234F, ook een M46 en is een jaartje jonger dan die van mij (bouwjaar 1992 i.p.v. 1991). Dus hem maar eens gevraagd. Hij betaalde 345,- incl. voor koppelingsplaat, drukgroep, toplager, druklager, achterste krukaskeering en keeringhuis pakking. Miquel (die toestemming heeft gegeven om deze gegevens te gebruiken in een niet voor gewone gebruikers toegankelijk deel van het forum) zegt dat ie korting heeft gekregen en voor koppelingsplaat en drukgroep eigenlijk 280 euro zou hebben moeten betalen. Da's nog altijd bijna 100 euro inclusief.
....
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Beide zijn ook contant betaald neem ik aan, of was de ene pin en die bij Carlo contant?Carlo wil zonder pin (en dus zonder bon) volgens mij wel eens ietsje coulanter zijn, maar zeker weet ik dat niet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Ik heb in Ameide met pin betaald. Miquel heeft aangegeven, dat ie korting heeft gekregen (staat ook in het eerste bericht).
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
De rest van het verschil zal wel zitten in het verschil in prijzen tussen een Volvo-dealer en een (vak-?)garage Schmidt, denk je niet?Dan vind ik het verschil nog heel erg schappelijk ook.Er zijn in ieder geval geen (prijs-)afspraken over, voor zover ik weet, wilde je dat weten?Mathy schreef : Ik heb in Ameide met pin betaald. Miquel heeft aangegeven, dat ie korting heeft gekregen (staat ook in het eerste bericht).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Carlo houdt normaalgesproken ook dealerprijzen aan. En Wegman is geen officieel Volvo dealer.
Ik wilde m'n verhaal kwijt en eens kijken wat jullie ervan vinden.
groetjes
Mathy
[edit: Ik meen dat het een LuK koppelingsset was. Volgens mij is "origineel Volvo" duurder. Weet niet wat Carlo levert.]
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Al met al moet je denk ik naar het totaalplaatje kijken, en niet naar 1 element. Maar goed, dat is natuurlijk je eigen overweging.
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Of ik net zo veel hulp van een monteur had gekregen weet ik niet. Sterker nog, ik denk van niet. Maar een brug, ruimte en gereedschap mag ik bij Carlo ook gebruiken. Sterker nog, bij Carlo is daar nog nooit een opmerking over gemaakt. Al probeer ik zo veel mogelijk gebruik te maken van m'n eigen gereedschap. In Ameide werd zelfs een opmerking gemaakt over het gebruik van een seegerringtang. Maar dat ter zijde. Ik wil niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, maar ik wil ook zeker niet te veel betalen. En daar lijkt het, als ik de prijs van Carlo (niet bekend als de goedkoopste) vergelijk met die van Ameide, wel op.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Waar wil je heen met deze mededeling? Of is het een vraag?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Ik ken de Volvo-bedrijven, ook de dealers, als prettige mensen. Moet dus oplosbaar zijn.
Verder wil ik niet dat dit forum voor zulke discussies wordt gebruikt. Daar is het niet voor bedoeld, het is niet effectief en het draagt ook niet bij aan een goede sfeer.
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Lex, je weet dat dit een afgesloten deel van het forum is, waar niemand, behalve de RC's, bestuur en de mods bij kunnen?Dan nog, zoals Mathy zelf al aangaf, hoort het hier niet echt thuis, maar mijn vraag was dan ook niet voor niets, wat hij ermee wilde.astax schreef : Verder wil ik niet dat dit forum voor zulke discussies wordt gebruikt. Daar is het niet voor bedoeld, het is niet effectief en het draagt ook niet bij aan een goede sfeer.
Die staat trouwens nog open, volgens mij en vind ik wel een zinnige.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.