Vernislaag laat los - opnieuw spuiten?

• Reinier Verbeek
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
24-01-2017 12:40 #1434049 door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic ToN van der Meer autoschade
Ruud en Ed runnen dat bedrijf erg goed, alles kan, met voor alles een redelijk prijskaartje. Van alleen overspuiten tot volledige demontage en behandeling. Een aanrader. Mijn 240 (fotootje) staat er nu.

Als je besluit er toch wat aan te doen zou ik alsnog daar naar toe gaan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-01-2017 00:11 #1434203 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Het
Is gewoon niet mogelijk om goedkoop een wagen te laten spuiten bij een spuiterij. Een prof spuiter die in zijn vrije tijd wat bijbeunt kan het voor de helft doen maar dan moet hij wel de beschikking hebben over een spuitcabine anders holt de kwaliteit achter uit. Mijn schoonvader heeft 2 keer zijn volvo 145 laten spuiten bij een zogenaamde goedkope spuiter. 1 keer in Rotterdam zelf heen rijden en terplekke groot en deels zaken eraf halen wat er af kon de rest werd afgeplakt. 3 weken later auto weer opgehaald, mijn schoonvader vond hem mooi maar eenmaal buiten in het licht zag ik toch her en der schuursporen. Afijn 6 jaar later auto had wat rotte plekken dat gelast en laten spuiten in Friesland. Auto werd opgehaald, thuis zoveel mogelijk gestript. Auto terug na 3 weken erg mooi van afstand maar als je goed keek zag je toch een hoop foutjes. Beide spuitklussen koste 1500 euro. Voor dat geld krijg je gewoon niet die kwaliteit die je wel bij een prof spuiter krijgt maar dan betaal je gewoon 4 tot 5000 euro naar gelang of er lakwerk en veel strak maak werk in zit.

Kijk als je een kennis hebt die spuiter is en gebruik mag maken van de spullen van de baas en hij die kennis zegt joh ik doe het voor 1500 en ik weet wat de kwaliteit is die hij normaal levert zou ik de sprong wagen maar bedrijfjes die van die spectaculaire aanbiedingen hebben loop ik voorbij die hebben geen hart voor het vak die willen alleen maar snel geld verdienen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2017 20:54 #1434248 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goedkoop spuiten geen optie.
Inderdaad, de waarde van je Volvo gaat in ieder geval niet omhoog bij slecht spuitwerk. De staat van de lak is één van de redenen dat ik niet door de autowassstraat wil. Off-topic : weet iemand een wasstraat met alleen een "onderprogramma"?

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2017 10:54 #1434260 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Nee, die weet ik niet. Wat ik
Nee, die weet ik niet. Wat ik wel weet, is dat er verschil is tussen een wasstraat en een krasstraat. Mijn auto's gaan, omdat je in Lelystad geen auto's op straat mag wassen, bijna wekelijks een keer door een wasstraat. Altijd zo'n hele lange, altijd eentje met lappen in plaats van borstels. Het typerende spinneweb in je lak bij normale krasstraten zie ik bij mijn auto's niet verschijnen.
Als de auto erg vuil is, dan blaas ik het ergste er nog voor de wasstraat af met een spuitlans in een wasbox.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC