Vernislaag laat los - opnieuw spuiten?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-04-2016 09:09 #1105241
door V700 register
Vernislaag laat los - opnieuw spuiten? is gemaakt door V700 register
Hoi,
Ineens begint mijn Volvo 960 overal een soort schurft te vertonen, de vernislaag van de metallic lak laat overal los. Er zijn inmiddels kleine plekjes maar ook grote plekken zichtbaar en het zit overal. De auto is inmiddels natuurlijk 22 jaar, dus je mag iets verwachten. Ik denk dat er niets ander opzit dan de auto opnieuw te laten spuiten, maar weet dit niet zeker. Heeft iemand hier ervaring mee?
Mocht ik de auto opnieuw moeten laten spuiten, dan heb ik nu een offerte liggen voor 3.250,- ex. BTW. Ik vind dat een heleboel geld en vraag me af of dit niet een stuk goedkoper kan. Maar waar?
Alvast bedankt,
Jeroen
Ineens begint mijn Volvo 960 overal een soort schurft te vertonen, de vernislaag van de metallic lak laat overal los. Er zijn inmiddels kleine plekjes maar ook grote plekken zichtbaar en het zit overal. De auto is inmiddels natuurlijk 22 jaar, dus je mag iets verwachten. Ik denk dat er niets ander opzit dan de auto opnieuw te laten spuiten, maar weet dit niet zeker. Heeft iemand hier ervaring mee?
Mocht ik de auto opnieuw moeten laten spuiten, dan heb ik nu een offerte liggen voor 3.250,- ex. BTW. Ik vind dat een heleboel geld en vraag me af of dit niet een stuk goedkoper kan. Maar waar?
Alvast bedankt,
Jeroen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-04-2016 20:55 #1427370
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic ik heb hetzelfde
maar dan voornamelijk het dak met schuifdak. Zoek in de omgeving van Den Haag. Ik hoor dan Tom van der Meer in Leiden goed is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-04-2016 18:46 #1427661
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goede vent die Tom, snapt het
Goede vent die Tom, snapt het wel! Ben er dus geweest. Blijft natuurlijk wel een dure zaak, hele auto spuiten......maar ja dan heb je wel een nieuwe.
Overigens is het bekend dat de vernislaag loslaat, auto is dus al op paar plaatsen overgespoten want met originele laklaag schijnt dit niet te gebeuren.
Overigens is het bekend dat de vernislaag loslaat, auto is dus al op paar plaatsen overgespoten want met originele laklaag schijnt dit niet te gebeuren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-04-2016 18:56 #1427842
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lak
Is de vernislaag het zelfde als "de blanke lak" ? Deze laat bij mijn 940 ook op een aantal plaatsen los, zoals op het dak en de buitenspiegels. Kan hier overheen gespoten worden of moet deze laag er dan eerst af ? Groeten uit Oegstgeest.
- Coen de Voogd
- Premium lid
-
Minder
Meer
26-04-2016 20:31 #1427848
door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic Eraf
Blanke lak is hetzelfde als vernis. Meest waarschijnlijke oorzaak van dit loslaten is terug te voeren op een overspuit aktie in het verleden waarbij of de droogtijden of voorbewerking tussen beide lagen niet in acht zijn genomen.
Voor een goede afwerking en langdurig goed resultaat moet de onstabiele blanke lak laag verwijderd worden. Dus minimaal zal deze laag verwijderd ( afgeschuurd) moeten worden. En mogelijk zal ook de kleurlaag opnieuw gespoten moeten worden.
Groet, een dorpsgenoot
Voor een goede afwerking en langdurig goed resultaat moet de onstabiele blanke lak laag verwijderd worden. Dus minimaal zal deze laag verwijderd ( afgeschuurd) moeten worden. En mogelijk zal ook de kleurlaag opnieuw gespoten moeten worden.
Groet, een dorpsgenoot
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2016 10:49 #1427953
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Dat zag je ook wel bij nieuwe
Dat zag je ook wel bij nieuwe Volvo's in de jaren 80 en 90. Lang niet bij alle, maar zeker niet alleen bij overgespoten auto's.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-05-2016 10:19 #1428225
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Spuiterij
Ik kwam van de week ergens een post tegen waarin een goedkope autospuiter genoemd werd: <a href="
autospuiterij.eu/prijzen
" target="_blank">
autospuiterij.eu
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-05-2016 13:36 #1428231
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja ook mijn auto heft een
Tja ook mijn auto heft een paar plekjes waar het los laat. In mijn idee heeft dat niks met overspuiten te maken, tenminste niet bij mijn auto.
Van de andere kant besef ik ook dat het gros van de auto's de 23 jaar niet haalt en ik dus te maken heb met een, weliswaar vervelend, luxe probleem.
Van de andere kant besef ik ook dat het gros van de auto's de 23 jaar niet haalt en ik dus te maken heb met een, weliswaar vervelend, luxe probleem.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-01-2017 21:44 #1434020
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Overspuiten, te duur
Ik heb besloten de 940 (427-22 Pearl Grey) niet over te laten spuiten. Ik kom prijzen tegen van €2000-€3500, en dat is meer dan de aanschafwaarde! Als er maar geen roest ontstaat. De focus ligt meer op het motorisch in topconditie houden en vaak poetsen/ in de was zetten. Al met al heb ik ruim €1.500 uitgegeven aan onderdelen vorig jaar, variërend van nieuwe remmen achter t/m het kapje-van-de-schakelaar-van de alarmverlichting. Van het "overspuiten" potje zie ik alleen maar de bodem.
- Stijn Terstappen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-01-2017 23:09 #1434031
door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Begrijpelijke keuze. Is een
Begrijpelijke keuze. Is een hoop geld inderdaad. Maar nu de grote vraag: Hoe voorkomt men dat dit in de toekomst ook bij zijn/haar volvo gaat gebeuren? Hebben hevige chemicaliën zoals in de carwash niet een hele grote invloed op dit probleem? Mijn lakwerk (zelfde kleur) is gelukkig nog strak, en wil dit graag zo houden..
Moderators: Jerry Stam