Onderkant tectyleren of roestbescherming

• van Kuijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-11-2011 08:23 #1336754 door van Kuijk
Beantwoord door van Kuijk in topic Re. Onderkant tectyleren of roestbescherming
Ik ben toevallig ook informatie aan het inwinnen en volg deze topic met belangstelling. Weet iemand misschien een goed (Dinitrol) adres in Twente?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-11-2011 08:28 #1336756 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic afgewerkte olie
afgewerkte olie is gewoon het goedkoopste en het beste effe de kokerbalken (van binnen) en de rest 1x per jaar volspuiten en rot nooit en kost niets .
een garagehouder die ik ken doet het al meer als 30 jaar met alle oldtimers zowel vanzich zelf als van zijn klanten en nog niet 1 is er van geroest :}
en bij mijn mercedes zelfs wat kleine gaatjes onder de portieren geboord om er olie in te spuiten en na 29 jaar nog een een mercedes in mijn bezit zonder 1 roest plekje :}
ga die maar eens zoeken :}
groet will

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-11-2011 08:59 #1336757 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kosten
Om het topic in de lijn te houden graag ook de kosten opgeven

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-11-2011 19:14 #1336821 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic schoonspuiten
Voordat men dinitrol op/in een auto spuit, blazen ze met een hogedrukreiniger alles wat enigzins loszit eraf. Dat is heel goed, maar niet álles, raakt er zo af. Juist die stukken die nog goed vastzitten, en dus blijven zitten tijdens de behandeling, raken later los. Neemt niet weg dat het erg mooi spul is, dat dinitrol.
En het blijft zacht en plakkerig, dat is denk ik een van de belangrijkste kenmerken van een bodembeschermer. Veel goedkopere bodembeschermers drogen zo hard op, dat het op den duur kan bladderen (kan vocht onder komen) en beschadigen bij steenslag en dergelijke. Zo'n harde overspuitbare bijvoorbeeld, moet je zeker niet onder je auto spuiten, alleen eventueel op je dorpels e.d. Een zachte laag blijft langer zitten en kan meer hebben.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-11-2011 20:24 #1336839 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat er stukken oude
Dat er stukken oude bodembescherming los gaan laten heb ik verder nog nooit gehoord. Dat maakt trouwens ook niet uit, een bodembehandeling moet je elk jaar (laten) controleren. Zelfs de beste beschermlaag kan door steenslag of iets anders dat tegen de wagenbodem aankomt (ergens overheen rijden) beschadigd raken dus controle is een must.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-11-2011 20:32 #1336840 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heel herkenbaar....

sanshan schreef : afgewerkte olie is gewoon het goedkoopste en het beste effe de kokerbalken (van binnen) en de rest 1x per jaar volspuiten en rot nooit en kost niets .
een garagehouder die ik ken doet het al meer als 30 jaar met alle oldtimers zowel vanzich zelf als van zijn klanten en nog niet 1 is er van geroest :}
en bij mijn mercedes zelfs wat kleine gaatjes onder de portieren geboord om er olie in te spuiten en na 29 jaar nog een een mercedes in mijn bezit zonder 1 roest plekje :}
ga die maar eens zoeken :}
groet will

Wordt ook vaak op de wielkassen gebruikt, wel een ongezond werkje..

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-11-2011 11:08 #1336983 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zelf doen kan ook.
Ben mijn auto zelf aan het behandelen. Goed hoog opbokken, met hogedrukspuit goed schoonspuiten, laten drogen en dan met kwast, roller of spuit de delen behandelen die 't nodig hebben. Vaak zijn de naden de aandachtspunten. Grote delen van de auto zijn minder gevoelig en hebben n.m.m. geen nieuwe behandeling nodig. Van de meeste typen zijn de zwakke plekken bekend en dan kun je je daar op richten.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC