Onderkant tectyleren of roestbescherming

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-11-2011 23:19 #1089921 door V700 register
Onderkant tectyleren of roestbescherming is gemaakt door V700 register
zowel de Rooie als de Zwarte zijn rijp voor een nieuw jasje aan de onderkant. Wie heeft hier ervaring mee en wat waren de kosten?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gert-Jan De Jong (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2011 00:42 #1336625 door Gert-Jan De Jong (GAST)
Beantwoord door Gert-Jan De Jong (GAST) in topic .
Ik ben hier ook benieuwd naar. Volgende week ga ik informeren bij een bedrijf hier in de buurt dat auto's tectyleert.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2011 00:48 #1336626 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Dinitrol
Laatst bij de Dinitrol info geweest.
Hier ben ik eigenlijk wel van gecharmeerd.
Kost wel € 850,00.
Zeker omdat ik gezien heb dat de originele zinklaag vanlieverlee opgevreten is na 16 jaar.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2011 11:39 #1336645 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tectyleren
Zit nu op ex € 375,00 ex BTW voor alleen de onderkant van de 965. Roest wordt verwijderd en behandeld. Hierna laag erop.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2011 17:55 #1336678 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dinitrol is mooi
Dinitrol is erg mooi, maar er zit een maar aan. Het is zo'n goed penetrerend middeltje, dat het door/onder je bestaande tectyllaag kruipt, waardoor deze na verloop van tijd loskomt. Hierdoor kan er vocht onder je originele tectyllaag komen, waardoor er juist roest ontstaat. Als je dinitrol (of een ander goed spul) overweegt, zou je eigenlijk je hele bodem kaal moeten steken, en/of je bodem controleren na een paar maanden, en dan alles wat losgekomen is eraf steken, en opnieuw behandelen.
Zelf vind ik tectyleren echt een klusje om zelf te doen, omdat je je eigen uren niet in rekening hoeft te brengen. Juist door wat uurtjes te inversteren kun je het echt grondig doen. Goed nadenken over waar je gaatjes boort om met een slangetje van binnen te tectyleren en daarna vooral weer afstoppen. Wel een vies klusje.
Aan de andere kant, het is natuurlijk wel een volvo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2011 18:00 #1336679 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Precies....

Ben 740 schreef : Dinitrol is erg mooi, maar er zit een maar aan. Het is zo'n goed penetrerend middeltje, dat het door/onder je bestaande tectyllaag kruipt, waardoor deze na verloop van tijd loskomt. Hierdoor kan er vocht onder je originele tectyllaag komen, waardoor er juist roest ontstaat. Als je dinitrol (of een ander goed spul) overweegt, zou je eigenlijk je hele bodem kaal moeten steken, en/of je bodem controleren na een paar maanden, en dan alles wat losgekomen is eraf steken, en opnieuw behandelen.

de reden van mijn garagist die aangeeft om het niet te doen. Dan blijft alles zichtbaar en hoef je alleen die stukken te behandelen die nodig zijn. Tis een optie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2011 18:03 #1336682 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Juiste behandeling
Zoals ook Andre ook al aangaf , kost een goede behandeling rond de 850 , voor die 375 kan het nooit goed zijn , zie o.a het verhaal van Ben740
Ben net als Andre ook op die Dinitrol middag geweest.
En daar werdt dus een heel ander verhaal verteld dan wat Ben740 zegt.
Bij het desbetreffende bedrijf van de dinitrol middag wordt de  onderkant van de wagen geheel ontdaan van de oude tectyl etc.
Wagen moet hier ook een paar dagen drogen voordat de dinitrol er op kan, er wordt ook nog wel meer gedaan dan er even een Dinitrol laagej op te spuiten .
Je  bent dan ook de Volvo zo'n 4 dagen kwijt wil je het goed laten doen .
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2011 20:57 #1336703 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic In één keer goed
Tectyl gebruik ik al jaren niet meer, is slechts bescherming voor 2-3 jaar.
Hierna een tijdje Beropur gebruikt;  Beropur over Tectyl = vreet mekaar op.
Wat me aansprak tijdens de Dinitrol middag; de hele boel wordt met grof geweld schoon gestoomd, wat enigsinds los zit, komt eraf.
Tectyl spuit je er met een warmwatercleaner zowiezo af.
Daagje laten drogen, roestplekken kritisch bekijken, Dinitrol opbrengen.
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2011 23:41 #1336740 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tectyleren

Fred 740 schreef : Zoals ook Andre ook al aangaf , kost een goede behandeling rond de 850 , voor die 375 kan het nooit goed zijn , zie o.a het verhaal van Ben740.

Prima om zo'n statement te plaatsen, maar dan wel graag onderbouwen, ..... aub! Het feit dat je bij Dinitrol bent geweest en DUS een goede behandeling zoveel kost etc., etc kan juist zijn, maar wil nog niet zeggen dat goedkopere behandelingen derhalve DUS niet goed zijn. Of zie ik het verkeerd.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-11-2011 00:12 #1336750 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik ben zelf meer gecharmeerd
Ik ben zelf meer gecharmeerd van de producten van RX.
Mijn collega daarentegen zweert bij oude olie en/of vet uit een kitkoker dat hij een beetje warm maakt. Tja........
Ik weet het niet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD