Olie van de Action in de aanbieding!!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2010 08:37 #1269244 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Type
Mathy hangt van type olie af.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-03-2010 10:15 #1269459 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan het toch niet laten..
alleen ter info en niet zozeer ter discussie...
70-80.000km per jaar, auto gebruikte in het begin 1,1 liter Action olie per maand, compressie 3 cilinders exact gelijk, 4e cilinder 0,2 minder.(geweldig dus ) Alleen olie bijvullen als het nodig is. Oliefilter wordt 1 x per jaar vervangen of als er watersludge in de motor zit. Dan is het weer tijd om de carterventilatie schoon te maken, schone olie erin (gebeurt maximaal 2x per jaar tot nu toe)We zijn 210.000km verder en de action olie is 1,5 euro duurder per 5 liter, mijn compressie is in de eerste cilinder 0,2 gezakt de rest is gelijk gebleven (heerlijk die compressieschrijverkaartjes) het ververbruik is opgelopen tot 1,3 liter per maand.
Of het aan de olie ligt of aan mijn Redblock doet er voor mij niet meer toe, ik heb er twee 740s bijgekocht en vandaag of morgen koop ik gewoon 20 cans olie voor in een vat met kraan. Gemak dient de mens. En voor de duidelijkheid, ik schrijf alles op wat er voor uitgegeven of ingegooid wordt, een excelsheetje in mijn Palm treo verteld me wat het verbruik is en hoeveel de auto me kost en dat is momenteel minder dan 11 ct per kilometer. (inclusief afschrijving )
Vele veilige kilometers toegewenst.

• Anne Pronk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-03-2010 11:24 #1269466 door Anne Pronk
Beantwoord door Anne Pronk in topic olie
Ik gooide die Lidl olie altijd in mijn Yamaha DT 50 MX dat ging prima.Maar die zou het met frituurvet ook nog prima doen.  Maar in mijn 740? K weet het nog niet:p

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC