Stralen en spuiten voor weinig!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2009 15:40 #1228449 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic poedercoaten/spuiten

Miquelangelo1969 schreef : Stralen en spuiten in elk gewenste kleur voor €44,- per velg, da's toch best netjes? Hij raade mij poedercoaten af omdat dat gevoeligger voor schade zou zijn (vanweg de hard- en stijfheid) dan het laten spuiten in kleur.

Ik heb ook laten spuiten ipv poedercoaten, in het volgende draadje staan ook een aantal voor en tegens betreffende poedercoaten.
<a href="/node/10558"> www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/10558
groet,
Mischa

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2009 22:03 #1228515 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic poedercoaten versus spuiten.
Ik heb in 2005 mijn Andromeda velgen laten stralen en poedercoaten via mijn Volvo dealer. Wel ten koste van de originele kleur 936 ( silver bright). Maar dat chroomeffect vond ik te bling, bling, hoewel het origineel is.
Nu ruim 3 jaar en 30000km verder ( ze zitten er alleen 's zomers onder) zijn de velgen nog steeds in perfecte staat, geen schilfers, geen stukjes eraf en nog steeds vliegt het vuil er af en heeft remstof tot op heden geen enkele vat op de velgen. Ik ben over het poedercoaten dus wel super tevreden. Wel vind ik de coating qua structuur iets minder strak dan gespoten.
Maar het is wat je zegt, de kwaliteit van het geleverde werk zal er ook mee te maken hebben. Ik was per velg voor zowel de binnen- als de buitenzijde € 100 kwijt. Geen koopje. Maar het geleverde werk blijkt wel van uitstekende kwaliteit. En dat vond ik het belangrijkste.
De sirius velgen van mijn 760 zijn door Carlo weggebracht naar een velgendokter. Prijs daarvan weet ik niet, dit was bij de koop bedongen. Ze zijn gepolijst en de binnenkant gespoten (donkergrijs) en met blanke lak behandeld. Optisch ziet dat er ook perfect uit. Het is echter nog te kort om over de kwaliteit op langere termijn een oordeel te geven. Bovendien rijd ik slechts 2 a 3000 km per jaar met de auto en dat nog alleen 's zomers.

Groeten, Jan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2009 22:26 #1228522 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic coaten
Ik heb mijn velgen (4 * sirius 15") bij een bedrijfje in Zwolle laten stralen en poedercoaten. kosten 150  euro voor 4 velgen. Daar heb je dus geen keus in kleur voor. standaard is zilvergrijs.

Lennert

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2009 23:37 #1228531 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Coaten
Poedercoaten; maar dan wel twee lagen, dat betekend dat je velg twee keer door de oven/tunnel heen moet. = duurder maar goed.
Stralen, de juiste primer, en met een goede industrieële lak (geen waterverf) is zeker zo goed!!! Maar ook dat is niet goedkoop.
Ik heb in het verleden heel veel laten poedercoaten (velgen hydr. cilinders enz enz)
Het blijft lang mooi, maar op een gegeven moment vallen er hele vellen vanaf..........
Zelf een straalcabine gekocht, spuit het meteriaal direct in de juiste grondlaag, netjes met de kwast, of het gespoten is!!
Let wel; goede verf met een goede kwast.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC