Wie heeft er ervaring met afdekhoezen voor automobielen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-11-2008 13:33 #1219083
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gewoon iets er over gooien
Gewoon iets er over gooien om te beschermen tegen vogelpoep en stof is inderdaad geen slecht idee, maar inpakken tot over de dorpels lijkt mij niet alleen teveel van het goede, maar ook gewoon ronduit slecht, aangezien je de wagen als het ware isoleert en dus condensvorming met alle mogelijke rottigheid van dien gaat kweken na een tijdje.
Ik zou trouwens eerder met behulp van een paar balken/palen/wat-je-kan-vinden maken dat dat zeil boven de auto hangt ipv er direct overheen, om de ventilatie te bevorderen en toch voldoende bescherming te bieden tegen invloeden van boven de wagen.
groetjes,Isabelle
Ik zou trouwens eerder met behulp van een paar balken/palen/wat-je-kan-vinden maken dat dat zeil boven de auto hangt ipv er direct overheen, om de ventilatie te bevorderen en toch voldoende bescherming te bieden tegen invloeden van boven de wagen.
groetjes,Isabelle
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hendrik Teerink
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
22-11-2008 14:04 #1219088
door Hendrik Teerink
Het oude type had nog wel de neiging om na verloop van tijd los te scheuren langs de naden... ik heb ongeveer twee jaar met een hoes gedaan.
Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic type Halfords hoes
Halfords heeft nu een nieuw type zag ik, heb jij die en gebruik je hem ook buiten?Janneman schreef : Daarom heb ik voor mijn oldtimer toch maar een iets duurdere (+/- 50 Euro) hoed gekocht bij Halfords. Of duurder beter is weet ik niet, maar in mijn hoes zit een binnenlaag van zacht materiaal tegen krassen en hij is bovendien ventilerend.
Het oude type had nog wel de neiging om na verloop van tijd los te scheuren langs de naden... ik heb ongeveer twee jaar met een hoes gedaan.
- Hendrik Teerink
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
22-11-2008 14:04 #1219087
door Hendrik Teerink
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic condens?
ik heb één van mijn auto's al jaren onder een Halfords hoes...van de zomer de oude hoes vervangen voor een nieuwe. Ik rij af en toe een lange rit in de auto, hij blijft schoon en wordt niet nat, hij roest niet verder. Als het waait, tocht het lekker door, geen probleem.
Het betreft wel een 1981-er (244) die best wel kunnen roesten hoor!
Eén nadeel: je moet steeds die hoes eraf en erop doen
Het betreft wel een 1981-er (244) die best wel kunnen roesten hoor!
Eén nadeel: je moet steeds die hoes eraf en erop doen

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-11-2008 16:25 #1219108
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb de hoes nu ongeveer
Ik heb de hoes nu ongeveer 4 jaar. Ik heb hem 2 jaar gebruikt omdat de wagen (144) 's zomers buiten stond onder een te korte carport (Tja, échte Volvo's hebben nu eenmaal de voor en achterbumper ver van elkaar zitten
), en dan in de winter in een grote loods. Tegenwoordig is de garage alleen nog maar voor de 144, staat dus altijd binnen en dan gebruik ik die hoes niet meer. Ik vind/vond de hoes erg goed, ventileert als hij binnen of buiten staat maar heeft ook een zachte binnenlaag tegen schuren. Dat laatste natuurlijk voral als er wind bij kan. De wagen onder een oranje Gamma zeil zetten zou ik ook nooit doen.
De hoes is na 2 jaar gebruik nog prima. ik bewaar hem voor als tijden eens veranderen en ik moet weer de 144 (of een ander Volvo, je weet maar nooit) af kunnen dekken.

De hoes is na 2 jaar gebruik nog prima. ik bewaar hem voor als tijden eens veranderen en ik moet weer de 144 (of een ander Volvo, je weet maar nooit) af kunnen dekken.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-11-2008 18:06 #1219117
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Halfords
De Amazon heeft bij mij ook onder een Halfords deken gestaan en ik kan me aansluiten bij wat er verder over gezegd is.
Hij bleef er goed droog onder, behalve als het echt lang en hard regende, als je de hoes er dan afhaalde zat er wel een waas van vocht op de auto. Doordat hij van binnen zacht is geeft hij geen slijtage op de lak terwijl hij bij mij goed op de wind staat.
De hoes heeft inderdaad wel de neiging tot scheuren op de naden, je moet hem dus voorzichtig op en af doen en niet zoals ik bijvoorbeeld de antenne niet goed indoen want dan heb je onherroepelijk een scheur in het doek.
Oh en Candisa ik vond zo'n hoes over je auto ook altijd iets voor bejaarden, maar het scheelt echt. Een carport is natuurlijk ideaal maar als je die niet hebt scheelt het een hoop met vocht, alg en vogelpoep. Als je de auto veel gebruikt rij je hem ook weer helemaal droog bij stilstand blijft het water overal staan.

Hij bleef er goed droog onder, behalve als het echt lang en hard regende, als je de hoes er dan afhaalde zat er wel een waas van vocht op de auto. Doordat hij van binnen zacht is geeft hij geen slijtage op de lak terwijl hij bij mij goed op de wind staat.
De hoes heeft inderdaad wel de neiging tot scheuren op de naden, je moet hem dus voorzichtig op en af doen en niet zoals ik bijvoorbeeld de antenne niet goed indoen want dan heb je onherroepelijk een scheur in het doek.
Oh en Candisa ik vond zo'n hoes over je auto ook altijd iets voor bejaarden, maar het scheelt echt. Een carport is natuurlijk ideaal maar als je die niet hebt scheelt het een hoop met vocht, alg en vogelpoep. Als je de auto veel gebruikt rij je hem ook weer helemaal droog bij stilstand blijft het water overal staan.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-12-2008 16:13 #1220475
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic opblazen
mijn buurman heeft z'n Lincoln Continental '70 in een prachtige transparante opblaasgarage staan. Het ding komt uit het VK en koste hem zo'n €700,- maar dan heb je ook wat. Geen vocht, geen beestjes (marters,muizen,insecten) en continue ventilatie. Omdat de Lincoln een nogal forse auto is (mijn 745 lijkt er compact bij) heeft hij een groot model maar je hebt ze ook in kleinere maten (en dus goedkoper). Ik zal eens kijken wat voor merk/leverancier het is.
groeten Alex
groeten Alex
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-12-2008 16:32 #1220481
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic carcoon
vermeld de hoes. Het ding wordt door twee kleine ventilators opgeblazen gehouden die volgens de buurman "geen drol verbruiken". Hij heeft hem in engeland gekocht en ze hebben heel veel soorten en maten beschikbaar. even google'en op carcoon moet wel wat opleveren. Hij heeft hem nu twee jaar en naar het schijnt gaan ze erg lang mee, goede investering dus...
Reden voor mijn buur om een 'carcoon' te kopen waren ernstige slijtplekken op de cabriokap veroorzaakt door de hoes die hij er eerst op had. door het zachtjes heen en weer schuiven van de hoes was de kap op veel plekken glad gesleten wat er natuurlijk niet uitziet.
je kan natuurlijk ook je föhn aansluiten op een tweedehands bungalowtent, in principe hetzelfde
Reden voor mijn buur om een 'carcoon' te kopen waren ernstige slijtplekken op de cabriokap veroorzaakt door de hoes die hij er eerst op had. door het zachtjes heen en weer schuiven van de hoes was de kap op veel plekken glad gesleten wat er natuurlijk niet uitziet.
je kan natuurlijk ook je föhn aansluiten op een tweedehands bungalowtent, in principe hetzelfde

Moderators: Jerry Stam