Wie heeft er ervaring met afdekhoezen voor automobielen.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
20-11-2008 23:32 #1070975
door Wytze Broerze
Wie heeft er ervaring met afdekhoezen voor automobielen. is gemaakt door Wytze Broerze
Wil van de winter mijn cabrio in de schuur plaatsen en dan natuurlijk onder een afdekzeil.
Wie heeft er ervaringen mee en/of tips waar die hoezen kwalitatief en kostentechnisch interessant zijn aan te schaffen?
Ben benieuwd
Wie heeft er ervaringen mee en/of tips waar die hoezen kwalitatief en kostentechnisch interessant zijn aan te schaffen?
Ben benieuwd
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-11-2008 23:37 #1218954
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lidl
Afgelopen maandag voor 14,95 een XL-hoes voor mijn 780 gekocht. XL is voor auto's tot 5,40 en dat past net..
Misschien liggen ze er nog. Het leek mij een nette prijs.
Misschien liggen ze er nog. Het leek mij een nette prijs.
- Siang Phoa
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-11-2008 23:49 #1218955
door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic eczeem
'k heb afgelopen zomer de cabrio van een kennis gezien die uitslag gekregen had van zo'n hoes. De therapie is een total make-over. Er heeft laatst een test gestaan van hoezen voor binnen gebruik in een van de duitse autobladen. Heb er scans van gemaakt in jpg, dus vrij grote bestanden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-11-2008 07:54 #1218966
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Binnen
Binnen heb je er natuurlijk weinig/geen last van, maar pas op voor klapperen/schuren van het kleed op/over de auto.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-11-2008 08:57 #1218971
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Daarom heb ik voor mijn
Daarom heb ik voor mijn oldtimer toch maar een iets duurdere (+/- 50 Euro) hoed gekocht bij Halfords. Of duurder beter is weet ik niet, maar in mijn hoes zit een binnenlaag van zacht materiaal tegen krassen en hij is bovendien ventilerend.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-11-2008 09:34 #1218976
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eerste klasse
Wytze,
Kijk eens op www.firstclassadditions.nl
Ik heb hier 8 jaar geleden een hoes gekocht voor mijn 2CV die in een ondergrondse parkeergarage stond.
Veel keuze, dus ook waterdichte hoezen die wél ademen.
Goede kwaliteit en daar betaal je voor, maar het zijn echte profi-hoezen. En ze sturen 'm op.
Succes,
Joost
Kijk eens op www.firstclassadditions.nl
Ik heb hier 8 jaar geleden een hoes gekocht voor mijn 2CV die in een ondergrondse parkeergarage stond.
Veel keuze, dus ook waterdichte hoezen die wél ademen.
Goede kwaliteit en daar betaal je voor, maar het zijn echte profi-hoezen. En ze sturen 'm op.
Succes,
Joost
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-11-2008 14:56 #1219001
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Geld terug
Hallo Siebren, Volvisti
Artikelen (non-food) die je bij Lidl koopt, mag je binnen 30 dagen terugbrengen. Zonder opgaaf van redenen.
groetjes
Mathy
Artikelen (non-food) die je bij Lidl koopt, mag je binnen 30 dagen terugbrengen. Zonder opgaaf van redenen.
groetjes
Mathy
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
21-11-2008 22:18 #1219032
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Thanks zover geeft stof tot nadenken
Ik heb me ook vorgenomen van het weekeinde eens te neuzen op het net wat er zoal wordt aangeboden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-11-2008 11:09 #1219068
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waarom een hoes?
Waarom een hoes?
Een wagen is er op gebouwd om op hoge snelheden weer en wind te kunnen weerstaan, waarom dan een hoes er overheen trekken als je de wagen een tijd niet gebruikt?
Een niet geventileerde hoes is alleen maar goed om condensvorming te kweken met alle gevolgen van dien, en een geventileerde hoes die wel waterdicht is houdt alleen maar water buiten (waar je binnen normaal geen last van hebt), waar een wagen gewoon hoort tegen te kunnen.
Mij is altijd verteld dat je een wagen het beste bij dezelfde temperatuur en luchtvochtigheid bewaart als wanneer je er mee rijdt, maar dan wel met een dakje er boven, onder een carport dus.
Bij langdurige stilstand van een wagen zou ik mij eerder zorgen maken om de dingen die gemaakt zijn om in gebruik te zijn, zoals de banden (de wagen stallen op versleten banden en de goeie keurig bewaren op een velgenboom), motor (verse olie van zodra je de wagen weer buiten haalt, niet af en toe een paar minuutjes laten draaien, maar liever met een grotere periode tussen eens een rit maken), remmen (de handrem niet optrekken)... dan om de carosserie. Goed poetsen zodat alle dingen die de lak kunnen beschadigen (pekel, vogelpoep...) er af zijn en eens goed in de wax zetten lijkt me meer dan voldoende.
groetjes,Isabelle
Een wagen is er op gebouwd om op hoge snelheden weer en wind te kunnen weerstaan, waarom dan een hoes er overheen trekken als je de wagen een tijd niet gebruikt?
Een niet geventileerde hoes is alleen maar goed om condensvorming te kweken met alle gevolgen van dien, en een geventileerde hoes die wel waterdicht is houdt alleen maar water buiten (waar je binnen normaal geen last van hebt), waar een wagen gewoon hoort tegen te kunnen.
Mij is altijd verteld dat je een wagen het beste bij dezelfde temperatuur en luchtvochtigheid bewaart als wanneer je er mee rijdt, maar dan wel met een dakje er boven, onder een carport dus.
Bij langdurige stilstand van een wagen zou ik mij eerder zorgen maken om de dingen die gemaakt zijn om in gebruik te zijn, zoals de banden (de wagen stallen op versleten banden en de goeie keurig bewaren op een velgenboom), motor (verse olie van zodra je de wagen weer buiten haalt, niet af en toe een paar minuutjes laten draaien, maar liever met een grotere periode tussen eens een rit maken), remmen (de handrem niet optrekken)... dan om de carosserie. Goed poetsen zodat alle dingen die de lak kunnen beschadigen (pekel, vogelpoep...) er af zijn en eens goed in de wax zetten lijkt me meer dan voldoende.
groetjes,Isabelle
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-11-2008 12:18 #1219074
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou
Op grote lijnen ben ik het met je eens Isabelle. Maar als je een wat minder luxe stalling hebt (type boerenschuur, ventileert vast wel goed denk ik
) dan is een hoes over een cabrio misschien toch prettig ivm stof en zwaluw/vogelpoep. Maar een zeil over de auto is dan genoeg, inpakken tot over de dorpels lijkt mij wat teveel van het goede.

Moderators: Jerry Stam