waar atf bestellen ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Over de motorolie; als ik een oliezuiperd zou hebben, donder ik er ook de goedkoopste prut in die er is en wat nog een beetje de naam olie mag hebben. Dit wel echter voor de reparatie

Ik ben met de automaatbakken iets voorzichtiger, zeker icm de ZFbak. (en bij de 850's / x70's de AW bak). Gebleken is dat je daar beter iets meer kunt uitgeven voor goede olie, althans zijn mijn ervaringen ermee. De ATF olie krijgt veel meer op z'n donder als de reguliere motorolie namelijk.
Net ook wat je zegt; een ieder moet voor zichzelf weten hoe hier mee om te gaan, wat hiermee te doen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Motorolie van de Action kost EUR 2,50 per liter en heeft de zelfde specificaties als dure castrol 10W40 halfsystheet die ik hier nog heb staan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nog 8 te gaan.
- LJ
-
- Senior lid
-
ldoensen schreef : Hiero; <a href=" www.schreursbv.nl/product/olie/transmiss...-liter-a.t.f.-type-d "> www.schreursbv.nl/product/olie/transmiss...-liter-a.t.f.-type-d
Kan ik deze atf ook gebruiken voor de automaat in mijn 940 IC van 1997?
_______________________________________________________________________________________________
Volvo 244 Turbo '84
Volvo 945 IC '97
1800S '67
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zeg dat nog eens? 11 euro?? Ik zou maar eens snel een andere lokale AMH zoeken. N-i-e-t t-e g-e-l-o-v-e-n . . . of hij moet die prijs met zeker de helft verlagen. 4 Euro de liter kan nog voor groot inkoop. Dexron II of III dus in een kan van 5 liter. Dan heb je een goede prijs. Ik betaal 5 euro per liter Dexron II en Dexron III. Dat is dus in 1 flesje. Per 5 liter is de prijs iets meer dan 4 euro de liter. Ik kan het ook bestellen in een drum van 25 liter.solexpaul schreef : Ik wil mijn atf flushen, bij mijn favoriete amh kost 1 liter castrol dexron 2d eur 11.
Ongelooflijk... 11 euro..
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Succes,
Robert
- LJ
-
- Senior lid
-
ldoensen schreef : Jazeker kan dat. Of het goed is mag je zelf beslissen, de specificaties staan erbij.
Daarom vraag ik het juist, of het goed is, ik kan er ookw water in flikkeren dat kan ook . Maar die Valvoline atf is dus prima spul? Ik geloof dat je ongeveer 15 liter nodig hebt, dus 2 x zo'n jerrycan van 10 liter komt mooi uit.
_______________________________________________________________________________________________
Volvo 244 Turbo '84
Volvo 945 IC '97
1800S '67
- LJ
-
- Senior lid
-
robertm schreef : Valvoline is een goed merk, geen zorgen. Maar die prijs is wel veel te hoog. Ik koop altijd olie in grote hoveelheden van Shell.... In drums dus. Vooral voor de trekker.
Succes,
Robert
Drums zullen in verhouding wel goedkoper zijn ja, maar is het echt zo duur? Soms betaal je 7 - 10 euro voor een liter, dus dit lijkt me wel enigzins mee te vallen.
Volvo 244 Turbo '84
Volvo 945 IC '97
1800S '67