Compressor
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nooit je wielen echt vastzetten met een luchtsleutel, je draait alles aan stront en als je een keer langs de weg staat met een lekke band krijg je het met de hand niet los. Liever een momentsleutel gebruiken, met 85 nm zit je dan meestal wel goed, zeker voor lichtmetaal velgen.A_A schreef : En in het voorjaar 3 sets wielen wisselen lijkt mij ook ideaal , 56 wiel moeren is een hele klus
( 2 maal 5 gaats en 1 maal vier gaats)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Pirelli schreef : Als je bij de compressor goedkope isoleerafsluitertjes naar je afnemers zet ben je van het lekprobleem af.
groet
Chris
Wat zijn isoleerafsluitertjes Chris?
Ton Visser
Lidnummer 116
945 LPT
- André Struis
- Nieuw lid
-
Voor het ontwerp van compressoren geldt; 1 PK = 100 Ltr. samen geperste lucht per minuut.
De grote van de ketel en de "doorlaat" van de slangen/snelkoppelingen bepalen of de luchtsleutel het goed doet.
Werkdruk;= 6 bar. Beetje meer is altijd goed (bij mij staat tie op 12 bar.)
- V700 register
- Nieuw lid
-
- André Struis
- Nieuw lid
-
Om een bout los te draaien, heb je soms 2,5 maal zoveel kracht nodig, dan de kracht waarmee je deze vast gezet hebt.........
En een band oppompen gaat vlotter met 10 dan met 6 bar.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Beter even doorsparen en een fatsoenlijke kopen, denk hierbij aan een bedrag van + 200 euro.
Overigens het vastzetten met een luchttol gaat prima, indien men weet waar hij/zij mee bezig is. Als ik wil, en daar hoef ik echt geen moeite voor te doen, kan ik iedere wielbout gewoon laten afknappen met het vastzetten met de luchtsleutel. Met beleid werken is hier het toverwoord.
- André Struis
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-