Rubbers vervangen: waarmee?
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-10-2012 00:34 #1371042
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Geen namakaa
Kies je geen PU, kies dan alsjeblieft voor Origineel. Dat namaak spul kan je IEDER jaar weer opnieuw vervangen!! 
Groeten,Gerben

Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
22-10-2012 12:54 #1371066
door Alexander Satter
Volvo 940 sedan 1991 300.000 km
Volvo 940 estate 1998 597.000 km
Volvo 940 estate 1998 412.000 km
Volvo 780 coupe 1987 428.000 km
Volvo V70XC 2001 146.000 miles
Volvo C70 2006 210.000 km
Beantwoord door Alexander Satter in topic nieuw rubber
ik heb altijd gewoon nieuwe rubbers gebruikt.
nnu bij 4 wagens gedaan en het verschil tussen oud en nieuw rubber is zeker een verbetering. vaak wordt oud rubber met mieuwe pu vergeleken en is ook een verbetering
echter uit ervaring bij een S70 is dat pu zeker meer trilling/geluid doorgeeft naar het carrosserie. wat soms als hinderlijk ervaren kan worden. dit is dan laatst ook weer vervangen door nieuwe rubbers dan is er een weinig verschil buiten het geluid
nnu bij 4 wagens gedaan en het verschil tussen oud en nieuw rubber is zeker een verbetering. vaak wordt oud rubber met mieuwe pu vergeleken en is ook een verbetering
echter uit ervaring bij een S70 is dat pu zeker meer trilling/geluid doorgeeft naar het carrosserie. wat soms als hinderlijk ervaren kan worden. dit is dan laatst ook weer vervangen door nieuwe rubbers dan is er een weinig verschil buiten het geluid
Volvo 940 sedan 1991 300.000 km
Volvo 940 estate 1998 597.000 km
Volvo 940 estate 1998 412.000 km
Volvo 780 coupe 1987 428.000 km
Volvo V70XC 2001 146.000 miles
Volvo C70 2006 210.000 km
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-10-2012 13:02 #1371067
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mijn mening...
origineel rubber op de uiteinden van de draagarmen, PU bij de 'champignons'.
Dat geeft een iets directer stuurgevoel en maakt dat de wielen inderdaad wat beter sporen, tegelijkertijd is de werkelijke verbinding tussen draagarmen (wiel) en carrosserie gewoon van comfortabel rubber, supersterk en origineel Volvo natuurlijk
Draagarmen zou ik zeker niet vervangen. Origineel spul mag volgens mij nog best wat kosten, niet-origineel spul ben je al snel met afschuwelijk pisbakkenstaal bezig. Ziet er in het begin leuk/nieuw uit, haalt bij lange na de levensduur van volvo-draagarmen niet.
Goet borstelen, stralen en spuiten van de originele draagarmen kan wel weer leuk zijn, als poetsen je ding is vooral...
Dat geeft een iets directer stuurgevoel en maakt dat de wielen inderdaad wat beter sporen, tegelijkertijd is de werkelijke verbinding tussen draagarmen (wiel) en carrosserie gewoon van comfortabel rubber, supersterk en origineel Volvo natuurlijk

Draagarmen zou ik zeker niet vervangen. Origineel spul mag volgens mij nog best wat kosten, niet-origineel spul ben je al snel met afschuwelijk pisbakkenstaal bezig. Ziet er in het begin leuk/nieuw uit, haalt bij lange na de levensduur van volvo-draagarmen niet.
Goet borstelen, stralen en spuiten van de originele draagarmen kan wel weer leuk zijn, als poetsen je ding is vooral...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam