Waar assteunen aan voorzijde plaatsen ??
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-03-2012 10:12 #1352016
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic :)
Ik doe de armen onder de krikpunten, druk het knopje in en de auto gaat omhoog?!
Dus ik snap je vraag niet helemaal?
Dus ik snap je vraag niet helemaal?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hein Wolda
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-03-2012 13:16 #1352044
door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic Geen knopje!
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-03-2012 17:17 #1352071
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Klopt
Onze Omega's hebben wel een superlift van ongeveer 10cm maar dan houd het ook op! Jelmer heeft zeker de beschikking over een echte brug?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-03-2012 18:46 #1352080
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Grrrr
Ries, ik wordt een beetje emosineel van het feit dat je me JelmEr blijft noemen :'(
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-03-2012 20:51 #1352096
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Sorry
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-03-2012 21:30 #1352106
door V700 register
Zal dat stukje na het weekend even scannen en een info-pagina'tje van maken.
Als de auto met de achterwielen op de grond blijft zou ik het inderdaad gewoon doen zoals in TS beschreven. Ik heb toevallig net vandaag de bekken van mijn assteunen wat smaller geslepen, omdat ze net te breed waren om in de krikpunten te passen (< 4 cm).
Voor klusjes onder de auto zonder dat de wielen los hoeven rijd ik de auto trouwens op een paar bielzen die heel schuin zijn afgezaagd. Daarmee komt hij aan de kant waar ik zijn moet zo'n 20 cm omhoog. Met mijn geringe postuur kan ik er dan prima onder.
Beantwoord door V700 register in topic Instructieboekje
Die mag je van Volvo zelf ook gebruiken, inderdaad. Als de auto met een tweekoloms brug omhoog gaat adviseren ze dat zelfs, omdat de voorste krikpunten te ver naar achteren zitten. Staat gewoon in het instructieboekje, blz. 7:3. Daar staat trouwens ook dat de krik onder het diff. huis of midden onder de vooras mag.gerryberrie schreef : Daar waar ook de (turbo)verstevingsstay word vastgeschroefd bij de voortrein zet ik altijd mijn krik onder
Zal dat stukje na het weekend even scannen en een info-pagina'tje van maken.
Als de auto met de achterwielen op de grond blijft zou ik het inderdaad gewoon doen zoals in TS beschreven. Ik heb toevallig net vandaag de bekken van mijn assteunen wat smaller geslepen, omdat ze net te breed waren om in de krikpunten te passen (< 4 cm).
Voor klusjes onder de auto zonder dat de wielen los hoeven rijd ik de auto trouwens op een paar bielzen die heel schuin zijn afgezaagd. Daarmee komt hij aan de kant waar ik zijn moet zo'n 20 cm omhoog. Met mijn geringe postuur kan ik er dan prima onder.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-03-2012 22:15 #1352114
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Na
Vanmiddag bezig geweest. Steunen bleken prima onder de krikpunten te passen. Verder weinig plaatsen gezien die echt geschikt zijn. In ieder geval niet onder de veerpoot (wat ik dan maar als vooras zie) zelf. Auto stond op deze manier erg stabiel, uiteraard even getest voordat ik bezig ging. Was nog even vogelen om de krik te kunnen gebruiken, uiteindelijk bleek de beste manier om de voorwielen te sturen en dan de stang van de krik tussen voorwiel en voorzijde wielkast door te steken. Gewoon recht van de voor- of zijkant eronder schuiven lukte net, maar ik kon de stang dan niet meer bewegen. Lambdasonde vervangen. Zit ook onhandig, precies zo dat je van geen enkele richting er een sleutel op kunt zetten en een beetje slag kunt maken. De 45 Nm (of 4.5 kg/m) heb ik maar aangehouden als 20 kg op het einde van de sleutel. Of eigenlijk gewoon zo hard ik kon, met mn hand omhoog in die krappe ruimte.
Moderators: Jerry Stam