Waar assteunen aan voorzijde plaatsen ??

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2012 10:12 #1352016 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic :)
Ik doe de armen onder de krikpunten, druk het knopje in en de auto gaat omhoog?!

Dus ik snap je vraag niet helemaal?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Hein Wolda
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2012 13:16 #1352044 door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic Geen knopje!
Jelmar,
Onze krikken hebben geen knopje . Ik heb 'm nog niet gevonden. Mijn krik gaat overigens ook niet zo hoog

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2012 17:17 #1352071 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Klopt
Onze Omega's hebben wel een superlift van ongeveer 10cm maar dan houd het ook op! Jelmer heeft zeker de beschikking over een echte brug?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2012 18:46 #1352080 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Grrrr
Ries, ik wordt een beetje emosineel van het feit dat je me JelmEr blijft noemen :'(

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2012 20:51 #1352096 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Sorry
Buurjongen heet Jelmer maar die doet niet moeilijk als ik hem Jelmar noem

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2012 21:30 #1352106 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Instructieboekje

gerryberrie schreef : Daar waar ook de (turbo)verstevingsstay word vastgeschroefd bij de voortrein zet ik altijd mijn krik onder

Die mag je van Volvo zelf ook gebruiken, inderdaad. Als de auto met een tweekoloms brug omhoog gaat adviseren ze dat zelfs, omdat de voorste krikpunten te ver naar achteren zitten. Staat gewoon in het instructieboekje, blz. 7:3. Daar staat trouwens ook dat de krik onder het diff. huis of midden onder de vooras mag.
Zal dat stukje na het weekend even scannen en een info-pagina'tje van maken.
Als de auto met de achterwielen op de grond blijft zou ik het inderdaad gewoon doen zoals in TS beschreven. Ik heb toevallig net vandaag de bekken van mijn assteunen wat smaller geslepen, omdat ze net te breed waren om in de krikpunten te passen (< 4 cm).
Voor klusjes onder de auto zonder dat de wielen los hoeven rijd ik de auto trouwens op een paar bielzen die heel schuin zijn afgezaagd. Daarmee komt hij aan de kant waar ik zijn moet zo'n 20 cm omhoog. Met mijn geringe postuur kan ik er dan prima onder.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2012 22:15 #1352114 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Na
Vanmiddag bezig geweest. Steunen bleken prima onder de krikpunten te passen. Verder weinig plaatsen gezien die echt geschikt zijn. In ieder geval niet onder de veerpoot (wat ik dan maar als vooras zie) zelf. Auto stond op deze manier erg stabiel, uiteraard even getest voordat ik bezig ging. Was nog even vogelen om de krik te kunnen gebruiken, uiteindelijk bleek de beste manier om de voorwielen te sturen en dan de stang van de krik tussen voorwiel en voorzijde wielkast door te steken. Gewoon recht van de voor- of zijkant eronder schuiven lukte net, maar ik kon de stang dan niet meer bewegen. Lambdasonde vervangen. Zit ook onhandig, precies zo dat je van geen enkele richting er een sleutel op kunt zetten en een beetje slag kunt maken. De 45 Nm (of 4.5 kg/m) heb ik maar aangehouden als 20 kg op het einde van de sleutel. Of eigenlijk gewoon zo hard ik kon, met mn hand omhoog in die krappe ruimte.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD