volledige "flush" automaat 960 - misschien toch beter niet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Pan goed schoon maken en flushen maar.
Ook de dealer waar ik zelf bij was op een sleuteldag doet het voor.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volvo 964 2.9 Aut "prestige" 1993 Aquamarijnrummiedummie schreef :
Tevens moet ik de "lock-up" solenoid vervangen (code 3-3-2), en inderdaag geen lock-up meer, alle draden gecontroleerd die zijn ok, Ohm meter ertussen, S1 en S2 zijn ok (13,5 Ohm), lock-up geeft geen waarde dus m.i. deze vervangen, heb trouwens advies gekregen om dan ook gelijkertijd S1 en S2 te vervangen, is dit een "verkooptruc" ??
Graag advies wat nu te doen, wel of niet "flushen". Ik zou ook heel graag een adres krijgen waar ik goedkoop de solenoid(s), filter en pakking zou kunnen aanschaffen diverse bedrijven doen een beetje moeilijk om spullen naar Polen toe te sturen waar ik tegenwoordig verblijf.
Het advies om gelijk alle solenoids te vervangen is geen verkoop truc. Wanneer een der solenoids slijtage verschijnselen vertoont, dan zijn de andere solenoids ook wel aan de beurt.
1 solenoid kost bij Volvo 235, elders kost een set van 3 nieuwe solenoids kost ongeveer 135,-.
cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll...me=STRK%3AMEWAX%3AIT
"onze" bak zit ook in o.a. Toyota & lexus, ik heb hier ergens op het forum een draadje staan.
Wanneer je de pan onder de bak haalt, verwijder dan de vloeibare kit/pakking. Bij Toyota/Lexus past men een rubber pakking toe, is ook mooi demontabel.
Ik heb mijn automatic transmission filter kit set aangeschaft op Ebay.com: pakking & zeef van Beck/Arnley 044-0251.
motors.shop.ebay.com/i.html?_from=R40&am...k%2FArnley++044-0251
Succes
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volvo 964 2.9 Aut "prestige" 1993 Aquamarijn
cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll...me=STRK%3AMEWAX%3AIT
"onze" bak zit ook in o.a. Toyota & lexus, ik heb hier ergens op het forum een draadje staan.
Wanneer je de pan onder de bak haalt, verwijder dan de vloeibare kit/pakking. Bij Toyota/Lexus past men een rubber pakking toe, is ook mooi demontabel.
Ik heb mijn automatic transmission filter kit set aangeschaft op Ebay.com: pakking & zeef van Beck/Arnley 044-0251.
motors.shop.ebay.com/i.html?_from=R40&am...k%2FArnley++044-0251
[/quote]
Tof deze links, hartstikke bedankt.
Ik denk dat ik het als volgt ga doen:
1- carter-schroef los, olie weg laten lopen, carter-pan los, zeef vervangen, carter-pan vast, carter-schroef vast, nieuwe olie
2- "flushen" volgens diverse handleidingen hier
3- na "flushen", wederom punt 1
Lijkt me dat dit dan een zeer goede "flush" wordt, aangezien ik dan weer "begin" met een totaal "nieuw" filter.
Nog bedankt voor alle antwoorden.
Groeten Remco.
- V700 register
- Nieuw lid
-