Remmen kunnen niet ontlucht worden. OPGELOST
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-02-2011 16:53 #1304404
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Domme vraag
Hoi Wytze,
Heeft de Fransoos ABS ? Ik kan me herinneren dat op die van mij toen een centrale hydraulische eenheid zat waar ook nippels op zitten die open moeten.
Heeft de Fransoos ABS ? Ik kan me herinneren dat op die van mij toen een centrale hydraulische eenheid zat waar ook nippels op zitten die open moeten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
07-02-2011 00:28 #1304487
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Neen ook geen ABS
Alles regulier.
Dinsdag effe verder kijken.
Dinsdag effe verder kijken.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2011 00:15 #1304824
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Onderop vullen
Ik heb zo'n apparaat waarbij je het systeem "vult" door de ontluchtings nippel, vanaf het laagste punt dus.
Die rare bochten in het rem-leiding systeem zorgen voor plaatsen waar luchtbellen kunnen blijven hangen.
Dat is jouw probleem geweest.
Die rare bochten in het rem-leiding systeem zorgen voor plaatsen waar luchtbellen kunnen blijven hangen.
Dat is jouw probleem geweest.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
09-02-2011 00:28 #1304828
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Maar welke richting gaat je vloeistof dan?
Hij trekt het er doorheen bedoel je, van rempot naar klauw? Of vul je de vloeistof door de nippel van de klauw naar de rempot toe?
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2011 01:48 #1304833
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Klauw naar potje
Je sluit het drukvat, Perslucht/gescheiden door een membraam, aan op de ontluchtings nippel van de klauw, perst de vloeistof door de klauw(-en) naar boven in het resevoir.
Een setje adaptor verloop vuldoppen zorgen ervoor dat het reservoir niet over kan lopen.(fototje kan ik effe niet vinden, komt uit Italië, derhalve teerring duur)
Bij ontluchten van een hydraulisch systeem waarbij zich zo weinig volume verplaatst, moet je "rust" in de vloeistof hebben/houden/creëren.
Je hebt waarschijnlijk, na de revisie van het remsysteem gedacht "effe gouw" ontluchten.
Door de haast zat er veel schuim in de vloeistof.
Een paar dagen later is het schuim vergaan tot luchtbellen.
Toen ben je gaan ontluchten "ouwerwets" met de voet en tweede man.
Door de geringe vloeistof verplaatsing, bleef er rust in het systeem, was dus die ander-halve luchtbel er zo uit.
Een setje adaptor verloop vuldoppen zorgen ervoor dat het reservoir niet over kan lopen.(fototje kan ik effe niet vinden, komt uit Italië, derhalve teerring duur)
Bij ontluchten van een hydraulisch systeem waarbij zich zo weinig volume verplaatst, moet je "rust" in de vloeistof hebben/houden/creëren.
Je hebt waarschijnlijk, na de revisie van het remsysteem gedacht "effe gouw" ontluchten.
Door de haast zat er veel schuim in de vloeistof.
Een paar dagen later is het schuim vergaan tot luchtbellen.
Toen ben je gaan ontluchten "ouwerwets" met de voet en tweede man.
Door de geringe vloeistof verplaatsing, bleef er rust in het systeem, was dus die ander-halve luchtbel er zo uit.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
09-02-2011 23:58 #1304961
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Nooit geweten dat er ook een manier als deze was.
Maar ik heb er wel weer wat van geleerd in ieder geval.
Dank voor alle reacties.
Dank voor alle reacties.
Moderators: Jerry Stam