Zelf lpg inbouwen in een 740 van 1992
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-10-2017 15:41 #1441114
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi,
Hoi,
Weet niet of je er nog wat aan hebt, maar ik heb in 2016 zelf een lpg installatie ingebouwd in een Amazon en in 2013 in een 740. Nooit problemen gehad met de keuring.
Ik vind persoonlijk een G2 installatie fijner dan een injectie. Gas wordt gewoon in de carburateur "geplempt" en doet het altijd. Motor op toeren brengen en de gaskraan dichtdraaien tot ie gaan stagneren en dan weer iets open. Dan is ie al aardig goed afgesteld. Bij CO-meting regelen ze de verdamper goed in. Geen gehannes met injectoren en computers en inbouwen is een eitje, mits je je aan de regels houdt. 2e hands tank mag niet ouder dan 10 jaar zijn en slangen, leidingen en vulnippel moeten nieuw zijn en de tankbevestiging moet met M10 carrosserieringen gebeuren dacht ik. En nog wat regeltjes.
Gr Maarten
Weet niet of je er nog wat aan hebt, maar ik heb in 2016 zelf een lpg installatie ingebouwd in een Amazon en in 2013 in een 740. Nooit problemen gehad met de keuring.
Ik vind persoonlijk een G2 installatie fijner dan een injectie. Gas wordt gewoon in de carburateur "geplempt" en doet het altijd. Motor op toeren brengen en de gaskraan dichtdraaien tot ie gaan stagneren en dan weer iets open. Dan is ie al aardig goed afgesteld. Bij CO-meting regelen ze de verdamper goed in. Geen gehannes met injectoren en computers en inbouwen is een eitje, mits je je aan de regels houdt. 2e hands tank mag niet ouder dan 10 jaar zijn en slangen, leidingen en vulnippel moeten nieuw zijn en de tankbevestiging moet met M10 carrosserieringen gebeuren dacht ik. En nog wat regeltjes.
Gr Maarten
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-10-2017 01:18 #1441120
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic G3 in een b230f
Kan wel toch ?
Technisch gezien. Ok, geen fiscaal voordeel maar inbouwen is niet illegaal lijkt mij.
En betekent G2 automatisch dat dat alleen bij een carburateur versie kan zoals Maarten de indruk wekt ? Volgens mij ook niet.
Heb zelf geen gasinstallatie in de Volvo dus geen ervaringsdeskundige, maar heb wel het idee dat er door de gebezigde formuleringen van zaken niet helemaal correcte beelden ontstaan. Correct me if i'm wrong
Technisch gezien. Ok, geen fiscaal voordeel maar inbouwen is niet illegaal lijkt mij.
En betekent G2 automatisch dat dat alleen bij een carburateur versie kan zoals Maarten de indruk wekt ? Volgens mij ook niet.
Heb zelf geen gasinstallatie in de Volvo dus geen ervaringsdeskundige, maar heb wel het idee dat er door de gebezigde formuleringen van zaken niet helemaal correcte beelden ontstaan. Correct me if i'm wrong
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-10-2017 09:13 #1441126
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Daarom schreef ik dus dat er
Daarom schreef ik dus dat er helemaal geen "G2" en "G3" installaties bestaan... Dat is zuiver en alleen een kwestie van het belastingvoordeel en staat vrijwel los van de installatie. Zowel ringmixer, dampgas als LPi bestaan als G2 en als G3.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-10-2017 16:32 #1441146
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat heb ik verkeerd gezegd,
Dat heb ik verkeerd gezegd, sorry. Moet G1 installatie zijn (carb of mech injectie).
Men kan inderdaad pas G3 gecertificeerd inbouwen bij een auto vanaf 1997 en jonger.
Ik heb de regels hier gedownload destijds:
www.rdw.nl/Zakelijk/Paginas/LPG-regelgeving.aspx
Excuses voor de verwarring.
Men kan inderdaad pas G3 gecertificeerd inbouwen bij een auto vanaf 1997 en jonger.
Ik heb de regels hier gedownload destijds:
www.rdw.nl/Zakelijk/Paginas/LPG-regelgeving.aspx
Excuses voor de verwarring.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-10-2017 18:17 #1441150
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt niet
Verhaal g3 vanaf 1997.
Zelf een 940 gehad van 1992 met toch echt G3 op kenteken.
Bewijs op site RDW .
DP GD 23.
Zelf een 940 gehad van 1992 met toch echt G3 op kenteken.
Bewijs op site RDW .
DP GD 23.
- Gerard Sleutjes
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-10-2017 21:41 #1441156
door Gerard Sleutjes
Beantwoord door Gerard Sleutjes in topic informatie
In Son, vlakbij Eindhoven zit L.P.G. & AIRCO Léan Mesman , Ekkersrijt 2023 5692 BB Son. Tel 0499-4560044
Deze heeft indertijd heel veel lpg ingebouwd (ook de mijne) in Volvo 740 andere typen en weet waarover hij het heeft. Kan bij problemen storingen ook uittesten.
kijk op de site www.mesman.nl of e-mail naar info@mesman.nl
zullen best nog meer bedrijven zijn maar deze heeft ontzettend veel lpg inbouw gedaan bij volvo's.
succes ermee
Deze heeft indertijd heel veel lpg ingebouwd (ook de mijne) in Volvo 740 andere typen en weet waarover hij het heeft. Kan bij problemen storingen ook uittesten.
kijk op de site www.mesman.nl of e-mail naar info@mesman.nl
zullen best nog meer bedrijven zijn maar deze heeft ontzettend veel lpg inbouw gedaan bij volvo's.
succes ermee
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-10-2017 07:29 #1441163
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic http://www.autogas.nl/page
Moderators: Jerry Stam