Uitvallen brandstof toevoer

• Coen de Voogd
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
06-04-2017 06:56 #1436045 door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic Inductie relais
Mogelijk is je inductie relais kapot en is eea. nu kort gesloten door wegenwacht. Zie ook beschrijving in de link naar de site van problemcar en de beschrijving aldaar van testen . Voor indicatie kosten van zo'n inductierelais zie www.lpgonderdelenshop.nl/epages/61481037...1037/Products/030200

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Vincent van der Spek
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2017 19:30 #1436184 door Vincent van der Spek
Beantwoord door Vincent van der Spek in topic Opgelost
Ik heb een nieuw inductie relais gemonteerd en alles werkt weer. Inmiddels blij op LPG naar de Beekse Bergen geweest. Op de heenweg even benzine getest, wat leek te werken. Op de terugweg net een pomp gemist en vlak voor Breukelen de LPG op. Dan maar op benzine. Geen sjoege. Grrrrrrr. Weer op de vluchtstrook. Daar even gestaan. Toch nog even geprobeerd op LPG. Hij starte weer en met een gangetje van 30 km richting de afslag. Daar vlak achter zit een tankstation. Op de oprit van het tankstation was het echt op. Dus met z'n allen de laatste 200m duwen. LPG erin en we konden weer. Later benzine getankt en er ging 61 liter in. Helemaal op dus. Nu loopt ie ook weer goed op benzine. Wel een beetje vreemd dat de benzine helemaal op was. Ik rij er zelden op (als mijn LPG helemaal op is) en start op LPG. Ik zal het in de gaten houden. Bedankt voor het meedenken.

groeten
Vincent

• Coen de Voogd
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
10-04-2017 00:12 #1436196 door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic Opgelost!
Blij te lezen dat je probleem met lpg opgelost is. Oude(re) lpg installaties zijn niet echt complex, zowel qua electronica als techniek in de verdamper. Op site van Vogels autogas staat heel veel aan documentatie.

• Vincent van der Spek
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-04-2017 10:41 #1436263 door Vincent van der Spek
Beantwoord door Vincent van der Spek in topic benzine op
Ik zat nog even te denken over de benzine die op was. Na de ANWB hulp, heb ik na bezoek in Drenthe voor de zekerheid de LPG tank volgetankt voor de terugweg. Hij leek immers niet op benzine te lopen. Omdat ik tank op de dagteller, weet ik wat zo ongeveer het verbruik is. Ik vond dat ie bijzonder zuinig had gereden. Iets van 1 op 10 of nog beter. Dus vermoed ik dat toen het relais was uitgevallen er is overgeschakeld op benzine tot die op was. LPG werkte niet dus dan sta je stil. Ook weer duidelijk.

• Coen de Voogd
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
11-04-2017 22:41 #1436276 door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic Schema
Zoals in eerder gepost schema te zien, schakelt t relais naast de gasafsluiter(s) ook een benzine afsluiter'. Met je drie standen schakelaar (benzine, niets, lpg) schakel je de diverse spoelen in het inductie relais, afhankelijk van de stand van de schakelaar. Afhankelijk hoe de anwb het inductierelais heeft 'kortgesloten' is een gas of benzine afsluiter bekrachtigd geweest. In jouw geval klaarblijkelijk het benzine gedeelte... . Vanuit veiligheidsperspectief ook de meeste logische keuze; je wil immers niet dat lpg 'zomaar' kan stromen zonder dat t verbrand hoeft te worden (dat omwikkelde draadje rondom ontstekingskabel van bobine naar verdelerkap 'ziet' dat er een vonk is en geeft dat als veiligheidscontrole door aan t relais waarna deze het gasgedeelte bekrachtigd).

• Vincent van der Spek
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-04-2017 08:39 #1436286 door Vincent van der Spek
Beantwoord door Vincent van der Spek in topic LPG of benzine
Het ANWB draadje liet de motor op LPG lopen. Dat ging ook op met rijden en je hoorde de tank schakelen als het contact aanging. Dat draadje zette spanning op het middelste pootje en volgens het schema gaat dat naar de afsluiter op de tank. Dat de beveiliging eraf was merkte ik toen mijn vrouw haar navigatie programmeerde met het contact aan, maar zonder dat de motor liep. Er was toen een LPG lucht te ruiken en dus meteen het contact uit :-(. Hoe die dan op benzine heeft gelopen voordat ik op de afsluitdijk strande is mij dan niet helemaal duidelijk. Misschien is wel helemaal niet gebeurd. Het was maar een gedachte om te verklaren dat er helemaal niets meer in de benzinetank zat.
Hoe het ook zit, alles doet het weer, loop goed en is weer veilig. En ik ben meteen weer wat wijzer over de werking van de LPG installatie. Toch mooi zo'n forum.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC