10 seconden starten: Kramp in je vingers...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-10-2016 10:09 #1431504
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vrouwen, LPG en ik...
"Probeer het nog eens om over te schakelen op LPG"
"Heb ik gisteren al tig keer gedaan maar ok.."
-klik
-hikje in de motorloop
-groene lampje brandt, motor loopt weer op LPG
maar...
Vermogen is beperkt (Klinkt niet naar een 3-cylinderloop) en heb nog niet op een autoweg gereden.
Wat denken jullie? Pomp gaar?
Wordt vervolgd?
"Heb ik gisteren al tig keer gedaan maar ok.."
-klik
-hikje in de motorloop
-groene lampje brandt, motor loopt weer op LPG
maar...
Vermogen is beperkt (Klinkt niet naar een 3-cylinderloop) en heb nog niet op een autoweg gereden.
Wat denken jullie? Pomp gaar?
Wordt vervolgd?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-10-2016 15:41 #1431507
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic LPI- perikelen
Een lekkende injector kan na langere stilstand slecht starten veroorzaken maar wanneer de motor eenmaal op LPG loopt merk je er niet wat van.
Heb je wellicht een oud overschakelrelais? Dat relais zit meestal in de buurt van de bobine. Zo groot als een klein luciferdoosje. Het je het nieuwere type dan is het relais veel groter.
Heb je wellicht een oud overschakelrelais? Dat relais zit meestal in de buurt van de bobine. Zo groot als een klein luciferdoosje. Het je het nieuwere type dan is het relais veel groter.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-10-2016 08:22 #1431529
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Relais
Is volgens mij al vervangen. Als het meezit kom ik binnenkort jouw kant op, maar de laatste tijd is het af in de buurt of hele dagen in Hilversum. Sinds ik deze heb al meer kilometers gemaakt dan vorig jaar met BG 

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-10-2016 08:51 #1431767
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zelfs Timen's toverstokje..
Werkte niet. Het lijkt er op dat de pomp het LPG-probleem veroorzaakt dus dat moet een andere worden. Als die er in zit wordt het tijd om het startprobleem op te lossen, want met zijn scherpe ogen zag hij wel "losse injectoren". Dat probleem schuif ik even door naar 2017.
Goede service van Timen: Bedankt!
Goede service van Timen: Bedankt!
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-10-2016 12:31 #1431770
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic LPI-tank
Ik hoop dat er nog een pomp voor de duo-tank te vinden is.
Of misschien dat iemand een goede gebruikte tank heeft liggen.
De tank uit je oude auto?
Anders zal er een donuttank in kunnen.
Romio in Assen heeft misschien nog een oplossing voor jouw type tank.
Of misschien dat iemand een goede gebruikte tank heeft liggen.
De tank uit je oude auto?
Anders zal er een donuttank in kunnen.
Romio in Assen heeft misschien nog een oplossing voor jouw type tank.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-10-2016 12:50 #1431772
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Romio
Ik heb de voicemail ingesproken van Romio, dus even afwachten tot hij kan terugbellen. Zit natuurlijk elke dag met zijn kop in het LPG

- Coen de Voogd
- Premium lid
-
Minder
Meer
27-10-2016 20:23 #1431811
door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic Revisie lpi donut of duo tank
Voor zover ik begrepen heb reviseert Romio geen duotanken (meer). De voor velen bekende Hein Wolda heeft nog niet al te lange tijd geleden (er is een posting over), de pomp van zijn duotank laten reviseren in t zuiden van t land. Bij wie exact, daarvoor moet je bij Hein zijn. Voor donut tank weet ik uit eigen ervaring dat Rpmio fantastisch goed (en snel) werk levert.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-10-2016 09:16 #1431820
door V700 register
Heb hem nog niet ontmoet, heb al evenmin 700 pietermannen op de plank liggen voor een andere installatie. Plan was om gisteren zijn kant op te gaan maar dat is niet gelukt, zal wel na het weekend worden. Als het inderdaad een kapotte pomp is dan maar even doorrijden naar een andere oplossing. Ik blijf nog wel even rollen...
Bedankt voor de tip, zal het even bij Hein navragen!
Bedankt voor de tip, zal het even bij Hein navragen!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-10-2016 12:33 #1431910
door V700 register
Romio wilde begin dit jaar nog wel mijn duo-tank reviseren, maar niet voor de deur. Hij zou de tank uitbouwen en meenemen naar zijn werkplaats in Assen om daar de pomp te wisselen. Na een paar dagen zou alles weer klaar zijn en de tank weer worden ingebouwd. Twee keer voorrijkosten dus, maar die vallen bij hem ook nog wel mee.
Mijn garage had nog een gebruikte duotank liggen die ik voor weinig kon overnemen, dus daar rijd ik nu weer even mee rond.
Mijn defecte duotank heb ik leeg laten lopen en ligt nu in de opslag. Uit een tank van een sedan heb ik de LPG pomp gehaald en wil die tzt overzetten in die duotank. Is allemaal geen hightech hoor, maar de eerste keer tanken zal wel spannend zijn.
Mijn garage had nog een gebruikte duotank liggen die ik voor weinig kon overnemen, dus daar rijd ik nu weer even mee rond.
Mijn defecte duotank heb ik leeg laten lopen en ligt nu in de opslag. Uit een tank van een sedan heb ik de LPG pomp gehaald en wil die tzt overzetten in die duotank. Is allemaal geen hightech hoor, maar de eerste keer tanken zal wel spannend zijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-11-2016 21:13 #1432093
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Liempde
Je zou ook eens dhr. Scholing in Liempde kunnen bellen. Uiterst behulpzame man.
Onlangs had ik ook problemen met m'n installatie met twin tank. Eerst Romio gebeld, maar die gaf aan niet meer te werken met zo'n oud systeem, dus enige optie was vervangen voor een nieuwe tank. Inderdaad iets van 6-700 pingels geloof ik.
Meneer Scholing gebeld, die heeft me eerst wat tips gegeven wat ik moest nakijken voor ik langs kon komen om de pomp te checken. Mijn pomp maakte namelijk geen herrie, en dat schijnt een defecte altijd te doen. Uiteindelijk wat stekkerverbindingen schoongemaakt en vervangen, en onnodige isolatie verwijderd. Rij weer zonder storingen door het ganse land.
Onlangs had ik ook problemen met m'n installatie met twin tank. Eerst Romio gebeld, maar die gaf aan niet meer te werken met zo'n oud systeem, dus enige optie was vervangen voor een nieuwe tank. Inderdaad iets van 6-700 pingels geloof ik.
Meneer Scholing gebeld, die heeft me eerst wat tips gegeven wat ik moest nakijken voor ik langs kon komen om de pomp te checken. Mijn pomp maakte namelijk geen herrie, en dat schijnt een defecte altijd te doen. Uiteindelijk wat stekkerverbindingen schoongemaakt en vervangen, en onnodige isolatie verwijderd. Rij weer zonder storingen door het ganse land.
Moderators: Jerry Stam