10 seconden starten: Kramp in je vingers...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-10-2016 21:32 #1105960
door V700 register
10 seconden starten: Kramp in je vingers... is gemaakt door V700 register
De SG heeft een paar problemen, 1 om 6.6 is er een van. Maar waar ik steeds heel nerveus vab wordt: Starten na langere tijd stilstaan. Meestal 10 seconden en krijg ik het deja-vu van de BG 
Wat is er tot nu toe gebeurt: Druk geval is vervangen (Zit daar vlak bij de injector rail) Deed niet sverder.
Toen deed de LPG installatie het niet meer. Vaassen was even onmogelijk en ik ben in Assen de boel vast laten doormeten. Ik kwam, hij zag en hij verving een spoel bij de brandstof en ik kon weer op gas rijden.
Maar wat ik mij toen niet realiseerde: Op benzine had ik een start0tijd van 2, 3 seconden en na het herstel weer die 10 seconden. (Hoe langer ik stail sta hoe erger maar ook na twee dagen en nachten blijft het rond de 10 seconden)
Heeft iemand een ander, en betaalbaar/doenbaar idee?
Dan heb ik nog iets: Er klettert wat tijdens het rijden. Hare majesteit denkt dat het buiten zit, ik heb het gevoel dat het iets te maken heeft met de vacuumkleppen van de ECC. Of is het toch het schild van de uitlaat/kat?
Op de brug lijkt die goed vast te zitten.
Dank voor het delen van jullie kennis en wijsheid!
JP

Wat is er tot nu toe gebeurt: Druk geval is vervangen (Zit daar vlak bij de injector rail) Deed niet sverder.
Toen deed de LPG installatie het niet meer. Vaassen was even onmogelijk en ik ben in Assen de boel vast laten doormeten. Ik kwam, hij zag en hij verving een spoel bij de brandstof en ik kon weer op gas rijden.
Maar wat ik mij toen niet realiseerde: Op benzine had ik een start0tijd van 2, 3 seconden en na het herstel weer die 10 seconden. (Hoe langer ik stail sta hoe erger maar ook na twee dagen en nachten blijft het rond de 10 seconden)
Heeft iemand een ander, en betaalbaar/doenbaar idee?
Dan heb ik nog iets: Er klettert wat tijdens het rijden. Hare majesteit denkt dat het buiten zit, ik heb het gevoel dat het iets te maken heeft met de vacuumkleppen van de ECC. Of is het toch het schild van de uitlaat/kat?
Op de brug lijkt die goed vast te zitten.
Dank voor het delen van jullie kennis en wijsheid!
JP
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-10-2016 22:11 #1431430
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nalekkende LPI injectors
Hallo JP,
Denk dat dit Nalekkende LPI injectors zijn.
En kletteren kan ik zo niet beoordelen.
Met vriendelijke groeten,
Roderick Plevier.
Denk dat dit Nalekkende LPI injectors zijn.
En kletteren kan ik zo niet beoordelen.
Met vriendelijke groeten,
Roderick Plevier.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- noppen20
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 16
13-10-2016 22:19 #1431431
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Terugslagklep
Lang starten na lang stilstaan is typisch iets voor een defecte terugslagklep of lek. De benzine lekt weg, of stroomt terug de tank in.
Hierdoor duurt het even voordat je pomp de benzine bij de injectoren krijgt.
Meestal zitten deze kleppen in de buurt van de tank, maar durf niet met zekerheid te zeggen waar deze precies zit.
Hierdoor duurt het even voordat je pomp de benzine bij de injectoren krijgt.
Meestal zitten deze kleppen in de buurt van de tank, maar durf niet met zekerheid te zeggen waar deze precies zit.
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- noppen20
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 16
13-10-2016 22:23 #1431432
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Zie link
Zie deze link, helemaal onderaan bij failed check-valve
www.volvoclub.org.uk/faq/FuelSystem.html#Failed_Check_Valve
www.volvoclub.org.uk/faq/FuelSystem.html#Failed_Check_Valve
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-10-2016 11:02 #1431439
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPi injector of terugslagklep benzinesysteem
Ik zou ook denken dat één van de LPi injectoren niet helemaal goed dicht gaat. Onder het rijden merk je dat niet, maar tijdens stilstand lekt er langzaam LPG in het inlaatspruitstuk. Wil je dan weer starten (automatisch op benzine), dan krijgt de motor benzine, maar zuigt tegelijkertijd ook het lucht / LPG mengsel aan. Daar slaat de motor niet op aan. Het duurt even voordat dit mengsel door de motor is gegaan voordat en er weer verse lucht wordt aangezogen. Vandaar dat je langer moet starten. Gaspedaal helemaal intrappen tijden starten zou dan helpen om sneller te starten.
Je schrijft dar er een spoel is vervangen en dat toen het langere starten weer terug was. In feite dus pas weer nadat je weer op LPG bent gaan rijden?
Als het de terugslagklep in het benzine systeem is, dan zou het aanslaan sneller moeten gaan als je de sleutel alleen even op contact zet, zonder te starten. De benzinepomp draait dan even kort om de boel op druk te brengen. Als je dan na een paar seconden pas doorstart zou de motor sneller aan moeten slaan.
Je schrijft dar er een spoel is vervangen en dat toen het langere starten weer terug was. In feite dus pas weer nadat je weer op LPG bent gaan rijden?
Als het de terugslagklep in het benzine systeem is, dan zou het aanslaan sneller moeten gaan als je de sleutel alleen even op contact zet, zonder te starten. De benzinepomp draait dan even kort om de boel op druk te brengen. Als je dan na een paar seconden pas doorstart zou de motor sneller aan moeten slaan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
14-10-2016 18:51 #1431453
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic SG ...BG ?
euh... maar waar heb je het over ?
Is dat algemeen veronderstelde kennis ?
Is dat algemeen veronderstelde kennis ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-10-2016 22:43 #1431460
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank allemaal!
BG was mijn voorlaatste 940 die net de 971.000 gehaald heeft en de SG is de "nieuwe" die bijna een half miljoen kilometers minder heeft gedraaid/ Ik zal ook kijken wat er gebeurt als ik gas geef tijdens de start, maar de verkoper zei destijds dat dat weinig uitmaakte.
Wordt vervolgd!
Wordt vervolgd!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-10-2016 15:43 #1431477
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Baksteen
Hallo JP,
Gaspedaal indrukken tijdens het starten heeft inderdaad weinig zin. Je zou kunnen proberen om er 'snachts een baksteen op te leggen. Op deze manier blijft je gasklep open staan en verdampt het gas. In de ochtend voor het starten eraf halen en dan moet ie in 1x starten. Misschien het proberen waard?
Met vriendelijke groeten,
Roderick Plevier.
Gaspedaal indrukken tijdens het starten heeft inderdaad weinig zin. Je zou kunnen proberen om er 'snachts een baksteen op te leggen. Op deze manier blijft je gasklep open staan en verdampt het gas. In de ochtend voor het starten eraf halen en dan moet ie in 1x starten. Misschien het proberen waard?
Met vriendelijke groeten,
Roderick Plevier.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-10-2016 23:03 #1431489
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lpi injector
Als je Vialle LPI hebt, de injectoren zijn makkelijk te testen.
Loshalen (nr 1 en 4 kun je zo bij, 2 en 3 zitten onder het inlaatspruitstuk). Beetje zeepsop erop.. Belletje blazen? Vervangen!
Loshalen (nr 1 en 4 kun je zo bij, 2 en 3 zitten onder het inlaatspruitstuk). Beetje zeepsop erop.. Belletje blazen? Vervangen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-10-2016 10:38 #1431492
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic jammer maar helaas
Ik kon de tips niet uitproberen. Ga maar weer een afspraak maken met de LPG specialist want het LPG-deel doet het niet meer. Straks even luisteren of de pomp werkt, er lijkt nauwelijks nog gas bij de injectoren te komen. Tijdens het rijden dan.
(En wat gaat er veel euro in een tank die net onder half vol staat
)
(En wat gaat er veel euro in een tank die net onder half vol staat

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam