niet op koude motor stationair
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-12-2016 21:27 #1433416
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic oja,
dynamo heb ik los gehad, omdat er een naar geluidje klinkt soms, dacht aan dynamolager. Draait zonder snaar met de hand heel goed. Zou hij raar kunnen gaan doen als hij belast word? Heb er een tijdje geleden een nieuwe spanningsregelaar/borstels in gedaan. Kan dat raar gaan doen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-12-2016 10:51 #1433418
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Backfire en niet goed lopen
Mogelijke redenen (of combinaties ervan) voor backfire:
1 - te arm mengsel (zie ook bij 5)
2 - verkeerde klepspeling
• inlaatkleppen te krap
3 - niet goed afdichtende klep
• klep lekt
• klep al verbrand
4 - verkeerde kleptiming
• bv tandriem tandje verkeerd
5 - vacuumlek in inlaattraject
• inlaatspruitstuk dicht niet goed af
• inlaataanvoerbuis is lek,
• ergens doorgeschuurd, o.i.d.
6 - zwakke ontsteking.
• zwarte kap om de verdelerkap slaat door
• deze afdekkap sowieso niet monteren
• krukassensor vervuild,
• rotor en verdelerkap aan vervanging toe
. ontsteking staat niet op tijd ( bij de oudere modellen kan het versteld worden)
7- verkeerde bougie
• bougie die al bij een vrij lage werktemperatuur zich zelf schoon brandt, de te hete bougie werkt dan als gloeiplug op het instromende nieuwe mengsel
8- koolstofafzetting in verbrandingskamer
• koolstof blijft nagloeien en werkt als gloeiplug en ontsteekt binnenstomend vers mengsel vroegtijdig voordat de inlaatklep dicht is
9- interferentie.
• Doorslag kabels e.d. zodat er een vonk ontstaat in
• een cilinder waar de inlaatklep open staat zodat het mengsel in de inlaatbuis ontsteekt.
1 - te arm mengsel (zie ook bij 5)
2 - verkeerde klepspeling
• inlaatkleppen te krap
3 - niet goed afdichtende klep
• klep lekt
• klep al verbrand
4 - verkeerde kleptiming
• bv tandriem tandje verkeerd
5 - vacuumlek in inlaattraject
• inlaatspruitstuk dicht niet goed af
• inlaataanvoerbuis is lek,
• ergens doorgeschuurd, o.i.d.
6 - zwakke ontsteking.
• zwarte kap om de verdelerkap slaat door
• deze afdekkap sowieso niet monteren
• krukassensor vervuild,
• rotor en verdelerkap aan vervanging toe
. ontsteking staat niet op tijd ( bij de oudere modellen kan het versteld worden)
7- verkeerde bougie
• bougie die al bij een vrij lage werktemperatuur zich zelf schoon brandt, de te hete bougie werkt dan als gloeiplug op het instromende nieuwe mengsel
8- koolstofafzetting in verbrandingskamer
• koolstof blijft nagloeien en werkt als gloeiplug en ontsteekt binnenstomend vers mengsel vroegtijdig voordat de inlaatklep dicht is
9- interferentie.
• Doorslag kabels e.d. zodat er een vonk ontstaat in
• een cilinder waar de inlaatklep open staat zodat het mengsel in de inlaatbuis ontsteekt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-01-2017 10:49 #1433428
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kijk,
Kijk, ik kan weer even aan de bak!
Bedankt, ga een en ander proberen uit te sluiten...
Bedankt, ga een en ander proberen uit te sluiten...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-01-2017 22:10 #1434099
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic inmiddels
inmiddels is een en ander iets concreter geworden.
cis-klep goed, lijkt geen valse lucht te trekken en backfires heeft hij bijna niet meer.
Hij heeft nu alleen nog op koude of half warme motor dat hij zodra je op lpg je gas los laat en de koppeling intrapt, dat hij eerst erg laag stationair loopt, soms bijna of enkele keer helemaal afslaan.
Daarna is hij meestal vlot weer bij de 750 toeren, maar soms duurt het even. Dan zoekt hij wat, schommelt wat in toerental, maar komt na max. 10 sec. altijd weer uit op 750 rpm.
Iemand een idee waarom hij eerst zo instort voordat hij naar 750 gaat?
cis-klep goed, lijkt geen valse lucht te trekken en backfires heeft hij bijna niet meer.
Hij heeft nu alleen nog op koude of half warme motor dat hij zodra je op lpg je gas los laat en de koppeling intrapt, dat hij eerst erg laag stationair loopt, soms bijna of enkele keer helemaal afslaan.
Daarna is hij meestal vlot weer bij de 750 toeren, maar soms duurt het even. Dan zoekt hij wat, schommelt wat in toerental, maar komt na max. 10 sec. altijd weer uit op 750 rpm.
Iemand een idee waarom hij eerst zo instort voordat hij naar 750 gaat?
- Reinier Verbeek
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
26-01-2017 10:22 #1434103
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic toch ergens een mechanische weerstand in het geheel?
Volgens mij kan de motor lopen, met/zonder dynamo- en stuurbekrachting- en airco snaar los, zonder foutmelding? Is het dan ook nog zo?
Succes
Succes
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-01-2017 10:56 #1434105
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic klopt
ja dat gaat zonder foutcodes, alleen branden dan al je dashboard lampjes en loopt je accu dan snel leeg natuurlijk..
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-01-2017 13:08 #1434112
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Is het ontstekingscircuit al
Is het ontstekingscircuit al eens nagelopen? Zo niet, dan verdeelkap demonteren, rotor en contactpunten bekijken en schoonmaken, en als ze ingebrand zijn vervangen. Bougiekabels uitwendig brandschoon maken of vervangen, en nieuwe bougies zetten.
Als je alles zelf vervangt, kost het even over de 100 euro aan onderdelen.
Als je alles zelf vervangt, kost het even over de 100 euro aan onderdelen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-01-2017 21:34 #1434119
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ontsteking
ontsteking heb ik allemaal recent vervangen. Zal het eens zonder v-snaar proberen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-02-2017 20:46 #1434335
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic op benzine
op benzine loopt hij op koude motor ook eerst even laag, en daarna klimt hij naar 750rpm. Maar wel veel soepeler. Hij slaat ook nooit af, ook niet bijna.
Ik denk dus dat het toch in het lpg-systeem zit. ik heb een omvl r90e en ik heb de stationair-schroef (nu 2.5) en de hoofdschroef in de gasslang (0,5 op 3000rpm) afgesteld. De andere schroef, die vlakbij de stationairstelschroef op de verdamper zit, heb ik niets mee gedaan. Ik dacht dat die was voor het overnemen van stationair naar gasgeven. Dat doet hij wel.
Maar heb ik me soms vergist en is deze schroef voor het overgaan van gasgeven terug naar stationair? Zou dat uitkomst bieden?
Ik wil er niet lukraak aan gaan draaien/experimenteren, omdat ik zelf geen co-meter heb. maar als het zinvol is, ga ik even langs garage.
Ik denk dus dat het toch in het lpg-systeem zit. ik heb een omvl r90e en ik heb de stationair-schroef (nu 2.5) en de hoofdschroef in de gasslang (0,5 op 3000rpm) afgesteld. De andere schroef, die vlakbij de stationairstelschroef op de verdamper zit, heb ik niets mee gedaan. Ik dacht dat die was voor het overnemen van stationair naar gasgeven. Dat doet hij wel.
Maar heb ik me soms vergist en is deze schroef voor het overgaan van gasgeven terug naar stationair? Zou dat uitkomst bieden?
Ik wil er niet lukraak aan gaan draaien/experimenteren, omdat ik zelf geen co-meter heb. maar als het zinvol is, ga ik even langs garage.
Moderators: Jerry Stam