niet op koude motor stationair
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-10-2016 21:30 #1105954
door V700 register
niet op koude motor stationair is gemaakt door V700 register
Mijn b230f met ongeregelde omvl gasinstallatie wil op koude motor niet stationair lopen op lpg. Dit heeft hij al jaren, maar nu mijn vrouw ook haar rijbewijs heeft, wil ik het toch wel repareren. Hij heeft het alleen als het weer wat kouder wordt, nu dus. Zodra de temperatuurmeter op het dashboard net uit de hoek komt bij het eerste streepje, is het in orde. In de zomer geen enkel probleem. Verder loopt hij netjes op gas en benzine.
Iemand een idee wat dit kan zijn? Hij mist een soort choke-functie misschien? Zit er zoiets in de verdamper ingebouwd? Zou de verdamper bevriezen?
Alle reacties zeer welkom!
Ben
Iemand een idee wat dit kan zijn? Hij mist een soort choke-functie misschien? Zit er zoiets in de verdamper ingebouwd? Zou de verdamper bevriezen?
Alle reacties zeer welkom!
Ben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
12-10-2016 22:20 #1431403
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Als
je een oud lpg systeem hebt zou dat kunnen idd, maar ik heb een Opel Admiral, Volvo Amazon combi en een 245 op lpg gehad maar met koud weer geen probleem. Heb je al geprobeerd op benzine te starten en dan later overgaan op lpg. Moet je ook als je bijna thuis bent de auto weer op benzine zetten voor je stilstaat natuurlijk. Zitten de slangen van je verdamper wel goed aangesloten. Niet dat ze per ongeluk in je kachel circuit zitten, want als je de kachel open hebt gaat eerst al het eerste warme koelvloeistof naar de kachel en komt je verdamper als laatste aan de beurt. Eigenlijk moet de koelvloeistof wat door de motor komt eerst door je verdamper vanuit je verdamper gaat hij naar je kachel en dan gaat daar weer een slang naar je motor. Dus je verdamper zit in de aanvoer van warm koelvloeistof niet in de retour.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-10-2016 15:49 #1431417
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic De verdamper heeft wel een
De verdamper heeft wel een beetje warmte van de KVS nodig om z'n werk te doen: daarom hoort een gasinstallatie ook niet direct de eerste meters te werken. Dan nog: zoals Admiral zegt is het normaal geen echt probleem. Ik vermoed, dat je verdamper niet helemaal fris meer is, en een revisiesetje of verse verdamper het probleem zal oplossen. Normaal gesproken moet je op een verdamperrevisie rekenen om de pakweg 150.000 km.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-10-2016 20:30 #1431425
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ah,
jeetje, deze verdamper zit er minimaal 15 jaar in, met geen idee hoeveel km, maar meer dan 150.000. wellicht wordt t tijd. haha.
bij mijn bus is het op koude motor ook geen probleem, dus t moet beter kunnen dacht ik.
ik start wel altijd op benzine. maar schakel liefst snel over.
hij zit paralel aan de kachel, wil slangen toch vervangen, zal gelijk kijken of t beter kan.
qua revisie, betekent dat schoonmaken en nieuwe pakkingset of is het meer? moet ik hem daarna opnieuw af laten stellen?
bij mijn bus is het op koude motor ook geen probleem, dus t moet beter kunnen dacht ik.
ik start wel altijd op benzine. maar schakel liefst snel over.
hij zit paralel aan de kachel, wil slangen toch vervangen, zal gelijk kijken of t beter kan.
qua revisie, betekent dat schoonmaken en nieuwe pakkingset of is het meer? moet ik hem daarna opnieuw af laten stellen?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-10-2016 10:49 #1431535
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Volgens mij is schoonmaken en
Volgens mij is schoonmaken en nieuwe pakkingset voldoende. Ik zou er even op googelen wat dat precies betekent voor jouw type verdamper: de ene is wat lastiger dan de andere. Op
www.vogelsautogas.nl/onderdelen/default.asp?hid=16
staat meestal wel wat je nodig hebt aan onderdelen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-10-2016 07:27 #1431619
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou
Nou dat is gelukt, was wel nodig geloof ik, alles was vreselijk hard geworden. Sommige delen ook aan het afbrokkelen. Viezigheid viel wel mee.
Leuk om te zien hoe zo'n ding werkt. Zo eenvoudig.
Hij liep gisteravond heel mooi, ben benieuwd, ga zo echt proefrijden….
Leuk om te zien hoe zo'n ding werkt. Zo eenvoudig.
Hij liep gisteravond heel mooi, ben benieuwd, ga zo echt proefrijden….
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-10-2016 20:39 #1431889
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zo
Heb hem afgesteld, en problemen zijn over. Loopt nu direct op koude motor heel strak stationair. Pakt mooier op, heerlijk….
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-11-2016 21:22 #1432130
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bijna
Bijna helemaal goed,
Hij blijft lopen, en dat is het belangrijkste. Toch merk in nu dat hij op koude motor iets langzamer stationair loopt, zo'n 550/600 toeren. Dat trilt en loopt niet erg mooi. Als hij warm is, loopt hij wel netjes 750. Zou dit los staan van de gas-afstelling, en dat het de cis-klep is, bijvoorbeeld? Die zou hem ten alle tijden op minimaal 750 moeten houden toch? Of kan de motor (-management) er bewust voor kiezen om hem 600 te laten lopen?
Hij blijft lopen, en dat is het belangrijkste. Toch merk in nu dat hij op koude motor iets langzamer stationair loopt, zo'n 550/600 toeren. Dat trilt en loopt niet erg mooi. Als hij warm is, loopt hij wel netjes 750. Zou dit los staan van de gas-afstelling, en dat het de cis-klep is, bijvoorbeeld? Die zou hem ten alle tijden op minimaal 750 moeten houden toch? Of kan de motor (-management) er bewust voor kiezen om hem 600 te laten lopen?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-11-2016 15:36 #1432409
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Kijk eens wat er gebeurt als
Kijk eens wat er gebeurt als je de stekker van de CISklep lostrekt? Verandert het toerental dan?
Zo niet, dan zit die klep vast, zeker weten...
De mafste reden die ik ooit heb gehad voor een te laag toerental, en die ik ook lange tijd niet kon vinden, was een zwaar lopende dynamo. Pas toen de dynamo vastliep, de snaar brak en ik ineens een keurige 850 toeren stationair had begreep ik wat het probleem was...
Zo niet, dan zit die klep vast, zeker weten...
De mafste reden die ik ooit heb gehad voor een te laag toerental, en die ik ook lange tijd niet kon vinden, was een zwaar lopende dynamo. Pas toen de dynamo vastliep, de snaar brak en ik ineens een keurige 850 toeren stationair had begreep ik wat het probleem was...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-12-2016 21:24 #1433415
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou
Ben er nog niet tevreden over. Vandaag CIS-klep er uit gehaald en goed schoongemaakt/gesmeerd. Gaat heel soepel.
Eerder al eens de gereviseerde OMVL R90E opnieuw afgesteld, staat nu op 2.5 CO. Stond altijd op 0,1. (stationair)
Hij valt niet meer uit, maar soms geeft hij een backfire bij gas geven/wegrijden, en daarmee een enkele keer toch afslaan.
Eerder had hij nooit een backfire. CO niet goed? Of heeft dat er niet mee te maken?
Vervelend blijft dat langzame stationair lopen. Soms echt maar 500 rpm. Soms is hij aan het zoeken en schommelt het tussen 500 en 1200 rpm. Overigens loopt hij meestal wel goed hoor, maar kan niet goed de vinger er op leggen wanneer hij raar gaat doen stationair.
Heb ook al carterontluchting beter aansloten, zat beetje los=valse lucht. Maakt eigenlik geen verschil.
Iemand een suggestie voor backfire of stationair?
Eerder al eens de gereviseerde OMVL R90E opnieuw afgesteld, staat nu op 2.5 CO. Stond altijd op 0,1. (stationair)
Hij valt niet meer uit, maar soms geeft hij een backfire bij gas geven/wegrijden, en daarmee een enkele keer toch afslaan.
Eerder had hij nooit een backfire. CO niet goed? Of heeft dat er niet mee te maken?
Vervelend blijft dat langzame stationair lopen. Soms echt maar 500 rpm. Soms is hij aan het zoeken en schommelt het tussen 500 en 1200 rpm. Overigens loopt hij meestal wel goed hoor, maar kan niet goed de vinger er op leggen wanneer hij raar gaat doen stationair.
Heb ook al carterontluchting beter aansloten, zat beetje los=valse lucht. Maakt eigenlik geen verschil.
Iemand een suggestie voor backfire of stationair?
Moderators: Jerry Stam