Opeens uitvallen

• Yannic Nuijt
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2016 21:32 #1429962 door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Niks mis mee?
Is de gesmolten connector geen probleem? Aangezien die natuurlijk ook nog over de aansluiting op de verdeelkap.

Heb gister avond de motor even in het donker gestart maar kon niks zien. Was natuurlijk wel allemaal droog.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-08-2016 13:11 #1429989 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vreemd
Zo op de foto te zien lijkt het alsof de kabel los op de hete uitlaat heeft gelegen en dan zou er verder niet zoveel mee aan de hand hoeven zijn. Ik zou de hele boel met een draaiende motor eens goed natspuiten met een plantenspuit. Als één van de kabels slecht is en door begint te slaan, heb je het lek boven. Omdat de motor niet op drie poten maar helemaal slecht gaat draaien is de bobinekabel de eerste verdachte.
In mijn geval kon je die kabel bij een koude of niet al te warme motor zeiknat spuiten en gaf dan geen krimp. Pas toen ik hetzelfde deed nadat ik eerst een heel eind had gereden, begon de motor slechter te draaien en sloeg uiteindelijk af.
Maar sowieso kan het geen kwaad om de verdeelkap en de kabels te vervangen als je de onderhoudsgeschiedenis niet kent.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-08-2016 07:34 #1430001 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Timen, Henk, weet ik wie
Zo eerst even bij een van de aanbieders van kabels langs gaan. Die hebben ze meestal wel liggen maar kunnen vaak ook zien wat het probleem zou kunnen zijn.
Dat konden dealers vroeger ook maar ja, 1998, wat wilt u meneer :(
Succes!

• Yannic Nuijt
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-08-2016 11:30 #1430010 door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Zou best kunnen kloppen
Nu je het zo zegt zou dat inderdaad best kunnen wat betreft het gesmolten deel.

Heb waarschijnlijk hetzelfde als bij jouw. Want heb de motorruimte al een keer of 2 compleet nat gespoten met koude motor en toen helemaal geen problemen gehad. En dus waarschijnlijk ook alleen met een warme motor problemen heb. Zal kijken of ik vanavond tijd/ruimte heb om met een warme motor te testen.
Heb bij de handelaar waar de wagen gekocht is een kabelset, verdeelkap, rotor en gelijk ook bougie's besteld. Hopelijk vanmiddag ophalen.
Maar gelukkig tot nu toe nog geen problemen gehad.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC