Volvo 940 met LPG probleem

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2016 13:22 #1429846 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Inspuitpijpje..
Had inderdaad iets niet hlemaal begrepen, maar heb het betreffende relais inmiddels gevonden. En heb geconstateerd dat het werkt: ik voel en hoor het aantrekken resp. Afvallen.
Moet dus de injector, het inspuitpijpje of de aansturing daarvan zijn, lijkt me.
Inlaatspruitstuk eraf.. moet ik nog ff over nadenken voordat ik daaraan begin.
Laat t.z.t. horen wat en hoe.
Grts, Paul

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• noppen20
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
11-08-2016 13:55 #1429850 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Bougies op 0.35??
Heb jij ze op 0.35 staan?
Ik meende dat 0,7 wordt aanbevolen voor LPG.....

Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2016 15:48 #1429856 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Relais
Als je één voor één de connectoren van de benzine injectoren hebt losgenomen, dan heb je het wel goed begrepen, zo kun je de werking van het relais testen. Dat je het voelt aantrekken zegt niet zoveel, de interne contacten moeten ook nog maar eens schakelen. Het relais zelf zit ergens bij de bobine in de buurt weggefrommeld. Het enige andere relais van de LPi installatie zit op de linker veerpoot en zorgt voor de voeding van de pomp in de tank.
Maar als één cylinder niet meedoet, dan is het benzine verbreekrelais waarschijnlijk nog wel goed. Aangezien die twee injectoren tegelijk afschakelt, zou je op minstens twee cylinders een reactie verwachten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2016 22:00 #1429867 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ha ha ja sorry, 0.7
Ha ha ja sorry, 0.7 natuurlijk, zat nog in mijn bromfietstijd lol.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-08-2016 17:18 #1430004 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Diepe schaamte..
Hallo,
Diepe schaamte, dat is wat ik voel nadat ik vandaag bij de Vialle expert in Eksel (BE) ben langs geweest. Maar opluchting ook.
Wat was de oorzaak nu uiteindelijk? Niet meer dan een zekering: een van de vier gaszekeringen die in de buurt van de accu zitten. Ik wist niet dat die ook dit probleem konden veroorzaken, maar achteraf klinkt alles logisch.
Addertje onder het gras was wel dat het ding niet doorgebrand was (dan had je het meteen kunnen zien, maar dan was ie wellicht ook meteen weer doorgebrand na vervanging; zo'n ding brandt immers niet voor niks door), maar hij was gebroken; om de een of andere mechanische reden dus. Ooit een keer een kleine, onzichtbare, breuk opgelopen waar je onder het rijden eerst maar af en toe last van hebt, het breukje wordt meestal nog door vonkjes overbrugd in het begin. Maar langzaamaan zet zich dan steeds meer koolstof af, waardoor de weerstand steeds verder stijgt. Op een gegeven moment is het dan gedaan.
Goed om te weten misschien voor de rijders in het zuiden des lands: aldaar, in Eksel kost de lpg nu 28 cent!
Iedereen bedankt voor zijn hulp.
Groeten,
Paul Driessen

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC