960 rijd niet meer op GAS. alle lampjes knipperen.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-02-2016 21:27 #1425942
door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic injectoren OMVL
Inderdaad 2 maal. Eerste keer onder garantie, 2de keer eigen rekening. Beide keren na exact 45000 km. De tweede keer beloofde van Orsouw dat ze nu echt beter waren.
Inmiddels ruim 70000 km verder en nog steeds ok. Dus kennelijk hadden ze toen het één en ander bijgeleerd. Gelukkig was vervangen niet heel erg prijzig. Met 100 euro incl.de BTW zaten er weer 6 verse injectoren in. Maar mag natuurlijk niet na zo weinig km's. Voor de rest heb ik nooit problemen gehad tot nu toe. Elke 15000 km een vers gasfiltertje en dat is alles. Dus na nu 160000 km ben ik alles in aanmerking nemende toch best positief over de OMVL dampgasinstallatie. Beter in ieder geval als de 2 lpi installaties die ik gehad heb ( 1x in een 940 en 1x in mijn eerste S90). Bij beide alle injectoren lek, iedere 50000 km een intankpomp, omschakelrelais naar de vaantjes, luid gezoem van de intankpomp altijd hoorbaar. Nee, voor mij nooit meer Vialle LPI.
Groeten, Jan.
Inmiddels ruim 70000 km verder en nog steeds ok. Dus kennelijk hadden ze toen het één en ander bijgeleerd. Gelukkig was vervangen niet heel erg prijzig. Met 100 euro incl.de BTW zaten er weer 6 verse injectoren in. Maar mag natuurlijk niet na zo weinig km's. Voor de rest heb ik nooit problemen gehad tot nu toe. Elke 15000 km een vers gasfiltertje en dat is alles. Dus na nu 160000 km ben ik alles in aanmerking nemende toch best positief over de OMVL dampgasinstallatie. Beter in ieder geval als de 2 lpi installaties die ik gehad heb ( 1x in een 940 en 1x in mijn eerste S90). Bij beide alle injectoren lek, iedere 50000 km een intankpomp, omschakelrelais naar de vaantjes, luid gezoem van de intankpomp altijd hoorbaar. Nee, voor mij nooit meer Vialle LPI.
Groeten, Jan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-02-2016 08:46 #1425949
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Niet meer op gas rijden
Allereerst massaverbindingen controleren en inspuiten met contactspray. 80% van de elektrische storingsoorzaken zijn massaverbindingen.
Alle andere stekkerverbindingen inspuiten met contactspray.
Hoe het met een G3 zit moet ik even nakijken, maar er zit een (wettelijk verplichte) beveilliging op de installatie. Meestal een draad van de compu naar de -zijde van de bobine, dus aangesloten op de ontstekingsmodule .Bij Vialle tot en met G2 een grijswitte draad. Deze wil wel eens slecht contact maken. Even aan de stekker en de draad trekken, de aansluiting in de stekker wil wel eens oxyderen.
Werking van de injectoren controleren.
Daarna pas de rest controleren.
Alle andere stekkerverbindingen inspuiten met contactspray.
Hoe het met een G3 zit moet ik even nakijken, maar er zit een (wettelijk verplichte) beveilliging op de installatie. Meestal een draad van de compu naar de -zijde van de bobine, dus aangesloten op de ontstekingsmodule .Bij Vialle tot en met G2 een grijswitte draad. Deze wil wel eens slecht contact maken. Even aan de stekker en de draad trekken, de aansluiting in de stekker wil wel eens oxyderen.
Werking van de injectoren controleren.
Daarna pas de rest controleren.

- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-02-2016 21:23 #1425965
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Tja, de LPI installatie in de
Tja, de LPI installatie in de BMW 530 is zo'n 70.000 km probleemloos gebleven.En zal van ongeveer dezelfde datum zijn geweest als je vervangingssetjes OMVL. Misschien heeft Vialle sinds jouw ervaringen ook veel bijgeleerd, of heb ik WEL een inbouwer gevonden die die installaties snapt...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-02-2016 21:32 #1426001
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vandaag is de auto bij de LPG
Vandaag is de auto bij de LPG boer geweest. Ze zijn een tijd aan het prutsen geweest, maar het blijkt de schakelaar zelf te zijn geweest die kapot was. Daar had ik zelf ook niet zo snel aan gedacht.
Hopelijk is dat de oplossing voor dit probleem, maar nu brand het lambda lampje. Binnenkort maar eens naar kijken...
Hopelijk is dat de oplossing voor dit probleem, maar nu brand het lambda lampje. Binnenkort maar eens naar kijken...
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-02-2016 22:07 #1426002
door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Dealer.
Willem,
mijn LPI-installaties zijn in beide gevallen af dealer geleverd. De eerste via van Hemert in Gorkum in de 940 ( nieuw gekocht in 1998) en via Auto Techniek Raalte de tweede keer waar ik mijn eerste S90 destijds in 2002 kocht. Service en garantie zijn altijd 100% geweest. De installatie was gewoon niet goed. Van Orsouw in Eindhoven wilde ze niet inbouwen omdat ze alle problemen meer dan zat waren. En wellicht heeft Vialle in de loop der jaren bijgeleerd. Hoewel ik dacht dat ze inmiddels alweer een tijd geleden failliet zijn gegaan. En als er één inbouwer iets van LPG snapte dan was het wel van Orsouw. Helaas gestopt omdat ze hun zwaartepunt op hun andere bedrijf gingen leggen. Alle andere installaties die ik via hen heb laten inbouwen( in de diverse MB's) hebben nooit ook maar één probleem gegeven. In mijn oude S-klasse uit 1974 draait ie al 15 jaar perfect en in de twee andere MB's waarin ik toen gas heb laten leggen ook nooit maar 1 keer ellende gehad gedurende vele kilometers.
mijn LPI-installaties zijn in beide gevallen af dealer geleverd. De eerste via van Hemert in Gorkum in de 940 ( nieuw gekocht in 1998) en via Auto Techniek Raalte de tweede keer waar ik mijn eerste S90 destijds in 2002 kocht. Service en garantie zijn altijd 100% geweest. De installatie was gewoon niet goed. Van Orsouw in Eindhoven wilde ze niet inbouwen omdat ze alle problemen meer dan zat waren. En wellicht heeft Vialle in de loop der jaren bijgeleerd. Hoewel ik dacht dat ze inmiddels alweer een tijd geleden failliet zijn gegaan. En als er één inbouwer iets van LPG snapte dan was het wel van Orsouw. Helaas gestopt omdat ze hun zwaartepunt op hun andere bedrijf gingen leggen. Alle andere installaties die ik via hen heb laten inbouwen( in de diverse MB's) hebben nooit ook maar één probleem gegeven. In mijn oude S-klasse uit 1974 draait ie al 15 jaar perfect en in de twee andere MB's waarin ik toen gas heb laten leggen ook nooit maar 1 keer ellende gehad gedurende vele kilometers.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-02-2016 14:31 #1426036
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik heb twee installaties van
Ik heb twee installaties van Van Orsouw gezien: een simpele verdamperinstallatie in een klassieker, en een installatie in een 760 turbo. Die laatste was ik niet van onder de indruk: installatie werkte domweg slecht bij overdruk door de turbo, en was dus niet passend voor turbo-auto's. Beide installaties waren wel zorgvuldig ingebouwd, maar ik had niet de indruk dat van Orsouw iets snapt van MODERNE gasinstallaties. Dus ook niet van Vialle (waar ze overigens alleen pakketten-installateur van waren, zoals zovelen. Boertine, die bij mij heeft ingebouwd, is ook ontwikkelaar voor Vialle en mag maatwerk installeren).
Dat Van Orsouw is gestopt met gasinbouw lijkt me dan ook niet helemaal vreemd. Er zijn er meer die hun vakkennis niet op peil hebben gebracht bij de komst van gasinstallaties die op het motormanagement meedraaien. Dat terwijl juist voor die installaties gedegen vakkennis een vereiste is.
Dat Van Orsouw is gestopt met gasinbouw lijkt me dan ook niet helemaal vreemd. Er zijn er meer die hun vakkennis niet op peil hebben gebracht bij de komst van gasinstallaties die op het motormanagement meedraaien. Dat terwijl juist voor die installaties gedegen vakkennis een vereiste is.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-02-2016 21:15 #1426064
door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Moderne installatie.
Mijn OMVL installatie is een moderne computergestuurde dampgasinstallatie. Die het ( op 2x injectoren na) tot nu toe al ruim 10 jaar perfect doet. Van Orsouw bouwde voordat het fiscale schrikbewind voor oldtimers inging zo'n 250 installaties per jaar in. In de huidige situatie is er weinig vraag meer zodat men besloten heeft zich weer toe te leggen op hun hoofdbezigheden, nl. het gieten van kunststof onderdelen. De gasinbouw was eigenlijk een uit de hand gelopen hobby van een van de broers. Je weet dat ik kritisch ben, kwaliteit gaat bij mij voor (lage) prijs en ik vind het echt jammer dat ze gestopt zijn. Ik vond het de moeite waard ondanks dat ze ruim 80 km bij mij vandaar zaten om daar mijn auto's heen te brengen. Nu maar eens nadenken over een goede vervanger voor het geval ik eens een storing zou krijgen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-03-2016 21:59 #1426449
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Weer hetzelfde probleem
Het lampje knippert weer. Iemand een idee hoe de schakelaar telkens kapot kan gaan?
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-03-2016 07:46 #1426451
door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Niet
Jawel, dat het namelijk niet de schakelaar is. Verkeerde diagnose dus. Als t ding knippert dan is er sprake van een foutcode en dat kan dus uitgelezen worden. Laat dat eerst maar eens achterhalen.
LPG spul is overigens wel gevoelig voor piekspanningen, probeer eens of je tijdens rijden een tijdje de boordspanning in de gaten kan houden. Ergens een multimeter aansluiten, op de sigarettenaansteker bijvoorbeeld.
LPG spul is overigens wel gevoelig voor piekspanningen, probeer eens of je tijdens rijden een tijdje de boordspanning in de gaten kan houden. Ergens een multimeter aansluiten, op de sigarettenaansteker bijvoorbeeld.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-03-2016 21:33 #1427164
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic probleem zeer waarschijnlijk opgelost
Na 9 schakelaars heb ik waarschijnlijk de oorzaak gevonden. Deze zat in het electrische bedrading. Een 5 volt draad maakte contact met een 12 volt draad. Deze draden lopen bij de LPG installatie naast elkaar.
Bij de tank waren de 3 draden gescheiden naar 4 voor de tankmelder en volgens mij de drukmeter. De draden waren netjes met een krimpkous omhult en vervolgens bijelkaar getaped. Nu was het tapen waarschijnlijk het probleem waar de 5 volt de 12 volt elkaar raakte. Het was een zoektocht, maar je hoe lang het het geduurd voordat de LPG boer er achter was gekomen?
Oh ja, tijdens dit gehele proces heb ik ook een aantal nieuwe diagnose kabels op de kop getikt. Als nog iemand een Vogels VGI kabel nodig heeft, dan heb ik er nog een paar te koop.
Bij de tank waren de 3 draden gescheiden naar 4 voor de tankmelder en volgens mij de drukmeter. De draden waren netjes met een krimpkous omhult en vervolgens bijelkaar getaped. Nu was het tapen waarschijnlijk het probleem waar de 5 volt de 12 volt elkaar raakte. Het was een zoektocht, maar je hoe lang het het geduurd voordat de LPG boer er achter was gekomen?
Oh ja, tijdens dit gehele proces heb ik ook een aantal nieuwe diagnose kabels op de kop getikt. Als nog iemand een Vogels VGI kabel nodig heeft, dan heb ik er nog een paar te koop.
Moderators: Jerry Stam