960 rijd niet meer op GAS. alle lampjes knipperen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-02-2016 14:57 #1104992
door V700 register
960 rijd niet meer op GAS. alle lampjes knipperen. is gemaakt door V700 register
Goedendag Allemaal
Ik heb een Volvo 960, 350.000 km en heb problemen met mijn gasinstallatie (LPG G3).
Alle lampjes van de LPG installatie knipperen en wil niet meer overschakelen op LPG.
Ik heb de afgelopen tijd wel problemen gehad met het gas gehad. Op het moment dat ik wilde optrekken in de 1e / 2e versnelling duurde het regelmatig enkele seconden voordat de motor reageerde op het gas.
Dit heb ik niet als ik op benzine rij.
Details installatie:
Het betreft een Volgels VGI installatie:
verdamper s/n: 4A321362Y20 smagg
Injector railnr: 2310318600313/0319
LPG/CNG ECU nr: 38106156000122
Wat zou dit probleem kunnen veroorzaken en hoe op te lossen. Is het mogelijk de drukmeter?
Ik hoor graag!
Met vriendelijke groet,
Luc
Ik heb een Volvo 960, 350.000 km en heb problemen met mijn gasinstallatie (LPG G3).
Alle lampjes van de LPG installatie knipperen en wil niet meer overschakelen op LPG.
Ik heb de afgelopen tijd wel problemen gehad met het gas gehad. Op het moment dat ik wilde optrekken in de 1e / 2e versnelling duurde het regelmatig enkele seconden voordat de motor reageerde op het gas.
Dit heb ik niet als ik op benzine rij.
Details installatie:
Het betreft een Volgels VGI installatie:
verdamper s/n: 4A321362Y20 smagg
Injector railnr: 2310318600313/0319
LPG/CNG ECU nr: 38106156000122
Wat zou dit probleem kunnen veroorzaken en hoe op te lossen. Is het mogelijk de drukmeter?
Ik hoor graag!
Met vriendelijke groet,
Luc
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
15-02-2016 17:07 #1425741
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic wat voor installatie?
Heb je er Vialle inzitten? of iets van Prins of wat anders...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-02-2016 18:50 #1425745
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Soort LPG installie
Het betreft een Volgels VGI installatie
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-02-2016 10:04 #1425764
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Het klinkt alsof de
Het klinkt alsof de installatie te weinig LPG toegevoerd krijgt. Hoe lang zit de installatie er al in: kan het zijn dat het filter aan vervanging toe is?
Zo niet, dan kan het ook een verdamper zijn die niet voldoende capaciteit levert, misschien door een lek membraam.
Zo niet, dan kan het ook een verdamper zijn die niet voldoende capaciteit levert, misschien door een lek membraam.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-02-2016 10:07 #1425765
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Is dat het allemaal niet, dan
Is dat het allemaal niet, dan is het slim om de installatie eens uit te (laten) lezen, en liefst ook eens te kijken hoe de kenvelden zijn ingesteld. De ene gasinbouwer doet dat netter dan de andere.
En tot slot: ontstekingproblemen (bougies, of bij een 960 de bobinekabels) merk je eerder op LPG dan op benzine. Maar dan zou ik juist bij lage toeren een probleem verwachten, en niet zozeer bij versnellen.
En tot slot: ontstekingproblemen (bougies, of bij een 960 de bobinekabels) merk je eerder op LPG dan op benzine. Maar dan zou ik juist bij lage toeren een probleem verwachten, en niet zozeer bij versnellen.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-02-2016 11:12 #1425770
door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Eerst goed op benzine.
Om deze storing goed op te lossen moet je eerst 100% zeker zijn dat je auto het op benzine perfect doet. Dan weet je dat dat gedeelte goed is. Controleer daarna je zekeringen van de lpg installatie. Is dat ook allemaal ok dan je overschakelrelais checken. Wanneer is het voor het laatst dat je het drooggasfilter hebt vervangen? Dat moet iedere 15000 km. En zo steeds een stapje verder.
Een goede gasinbouwer moet je snel verder kunnen helpen. De installatie van Vogels staat goed bekend. Zelf heb ik een G3 dampgasinstallatie in mijn S90 van OMVL die al ruim 10 jaar prima werkt. Alleen 2 maal de injectors moeten vervangen.
Succes met het oplossen.
Groeten, Jan.
Een goede gasinbouwer moet je snel verder kunnen helpen. De installatie van Vogels staat goed bekend. Zelf heb ik een G3 dampgasinstallatie in mijn S90 van OMVL die al ruim 10 jaar prima werkt. Alleen 2 maal de injectors moeten vervangen.
Succes met het oplossen.
Groeten, Jan.
- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
16-02-2016 12:38 #1425775
door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Mee eens
Helemaal mee eens wat Willem hier allemaal zegt.
Zelf soortgelijk iets gehad, auto hield in bij lagere toeren.
De boel laat reinigen en filters vervagen, probleem opgelost...
Je kan eens proberen om de accu los te trekken voor een paar minuten.
Ik ben niet bekend met dit systeem, maar misschien dat een reset hem in ieder geval weer aan te praat weet te krijgen (al is het maar tijdelijk)
Mijn (Prins) lpg systeem gooit ook zo nu en dan eens een storing/foutmelding bij flink accelereren met een bijna lege tank.
Even een reset en kan er weer weken tegenaan...
Dat zeggende over de lege tank.... zeker weten dat die vol is?
Zelf soortgelijk iets gehad, auto hield in bij lagere toeren.
De boel laat reinigen en filters vervagen, probleem opgelost...
Je kan eens proberen om de accu los te trekken voor een paar minuten.
Ik ben niet bekend met dit systeem, maar misschien dat een reset hem in ieder geval weer aan te praat weet te krijgen (al is het maar tijdelijk)
Mijn (Prins) lpg systeem gooit ook zo nu en dan eens een storing/foutmelding bij flink accelereren met een bijna lege tank.
Even een reset en kan er weer weken tegenaan...
Dat zeggende over de lege tank.... zeker weten dat die vol is?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-02-2016 20:21 #1425788
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Reacties
Hartelijk dank voor de reacties tot nu toe.
Het filter heb ik net 500 km geleden vervangen, dus dat kan het probleem niet zijn. De zekeringen heb ik ook bekeken en die lijken goed. Ik zal ze voor de zekerheid eens vervangen. Eerst maar weer eens zorgen dat ik weer op LPG kan rijden. Op benzine is erg duur als je dagelijks meer dan 100 km rijdt in een 960.
Ook maar een afspraak gemaakt met de gasboer in Heerenveen. Maar eens kijken wat daar uit komt.
Wellicht heeft iemand in de tussentijd nog een goed idee... Altijd welkom!
Het filter heb ik net 500 km geleden vervangen, dus dat kan het probleem niet zijn. De zekeringen heb ik ook bekeken en die lijken goed. Ik zal ze voor de zekerheid eens vervangen. Eerst maar weer eens zorgen dat ik weer op LPG kan rijden. Op benzine is erg duur als je dagelijks meer dan 100 km rijdt in een 960.
Ook maar een afspraak gemaakt met de gasboer in Heerenveen. Maar eens kijken wat daar uit komt.
Wellicht heeft iemand in de tussentijd nog een goed idee... Altijd welkom!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-02-2016 14:46 #1425903
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic "Het filter heb ik net 500 km
"Het filter heb ik net 500 km geleden vervangen, dus dat kan het probleem niet zijn".
Of wel dus. Goede filter, juiste richting, klemmetjes goed aangedraaid?
Of wel dus. Goede filter, juiste richting, klemmetjes goed aangedraaid?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-02-2016 18:18 #1425940
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Twee keer de injectoren Jan?
Twee keer de injectoren vervangen bij de OMVL? Die heb ik pas één keer vervangen, import uit Polen, prima spul dus blijkbaar.
Eén injector maakt nu weer een beetje geluid, 100.000km geleden vervangen...
Op mijn motor heb ik ook dampgas maar dan van Vogels.
Daar heb ik zelf de regie met een USB aansluiting en een laptop.
Vooralsnog als al bijna 60.000km op lpg zonder lpg-onderdelen te hoeven vervangen tot nu toe.
Met mijn OMVL heb ik meer gedoe gehad. Ook een knipperkerstboom van de gasschakelaar. Daar bleek de boosdoender een oververhit stekertje in de multiconnector van de gasinstallatie. Heeft aardig wat tijd gekost voor ik dat had gevonden.
Tot dslot
Ik verdenk de verdamper die vol is gelopen met rommel of een volgelopen filter van het vloeibaar gas. Zit de vuldop altijd achter een dekseltje? doe je dat niet dan vervuil je de lpgtank iedere vulbeurt met de zooi in de nippel.
Eén injector maakt nu weer een beetje geluid, 100.000km geleden vervangen...
Op mijn motor heb ik ook dampgas maar dan van Vogels.
Daar heb ik zelf de regie met een USB aansluiting en een laptop.
Vooralsnog als al bijna 60.000km op lpg zonder lpg-onderdelen te hoeven vervangen tot nu toe.
Met mijn OMVL heb ik meer gedoe gehad. Ook een knipperkerstboom van de gasschakelaar. Daar bleek de boosdoender een oververhit stekertje in de multiconnector van de gasinstallatie. Heeft aardig wat tijd gekost voor ik dat had gevonden.
Tot dslot
Ik verdenk de verdamper die vol is gelopen met rommel of een volgelopen filter van het vloeibaar gas. Zit de vuldop altijd achter een dekseltje? doe je dat niet dan vervuil je de lpgtank iedere vulbeurt met de zooi in de nippel.
Moderators: Jerry Stam