B230FK stotteren na file rijden
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-02-2016 12:12 #1425547
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bloemenspuit
Kabels testen met de bloemenspuit heeft mij wel eens flink op het verkeerde been gezet en mij niet alleen. Een koude bobinekabel kon je zeiknat spuiten en gaf dan geen krimp. Pas als de motor goed op temperatuur was begonnen de problemen.
En dan sta je op de A28 in de regen met een nauwelijks nog draaiende motor. Wordt je afgesleept naar de garage en blijkt dat je auto weer prima start en zonder problemen zelf van de afsleepauto af kan rijden. Waar vervolgens niemand meer iets kan vinden en zelfs als de hele ontsteking drijfnat is gespoten de motor zonder ook maar een hikje keurig blijft draaien.
Tot de volgende keer in de motregen weer beroerd lopen en maar ik eens met een hete motor de bloemenspuit heb gehanteerd. Bij het natspuiten van de bobinekabel sloeg de motor echt af, eindelijk het lek boven!
Dus bloemenspuit zeker proberen, maar niet alleen bij koude motor!
En dan sta je op de A28 in de regen met een nauwelijks nog draaiende motor. Wordt je afgesleept naar de garage en blijkt dat je auto weer prima start en zonder problemen zelf van de afsleepauto af kan rijden. Waar vervolgens niemand meer iets kan vinden en zelfs als de hele ontsteking drijfnat is gespoten de motor zonder ook maar een hikje keurig blijft draaien.
Tot de volgende keer in de motregen weer beroerd lopen en maar ik eens met een hete motor de bloemenspuit heb gehanteerd. Bij het natspuiten van de bobinekabel sloeg de motor echt af, eindelijk het lek boven!
Dus bloemenspuit zeker proberen, maar niet alleen bij koude motor!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-02-2016 15:05 #1425558
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic kabel doormeten
Lijkt me iets eenvoudiger.
Traject bobine bougie, niet boven de 10K.
Weerstand bougiekabels loopt iets op ivm de lengte.
Een groot verschil maakt duidelijk welke kabel je kunt weggooien.
Traject bobine bougie, niet boven de 10K.
Weerstand bougiekabels loopt iets op ivm de lengte.
Een groot verschil maakt duidelijk welke kabel je kunt weggooien.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-02-2016 20:09 #1425910
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beste Volvoisten,
Beste Volvoisten,
Dank voor alle reacties! Ik ben er nog niet aan toe gekomen maar ik hou jullie zeker op de hoogte van mijn bevindingen. Het is ook zo dat de motor nog aleens stil kan vallen bin een stoplicht of een drempel, maar alleen als de motor op temperatuur is... raar.
Fijn zo'n forum met zoveel input, de oorzaak zal gevonden worden!
Groet,
Sebastiaan
Dank voor alle reacties! Ik ben er nog niet aan toe gekomen maar ik hou jullie zeker op de hoogte van mijn bevindingen. Het is ook zo dat de motor nog aleens stil kan vallen bin een stoplicht of een drempel, maar alleen als de motor op temperatuur is... raar.
Fijn zo'n forum met zoveel input, de oorzaak zal gevonden worden!
Groet,
Sebastiaan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-02-2016 20:25 #1425911
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ben benieuwd. Zit met
Ben benieuwd. Zit met nagenoeg hetzelfde probleem, waar ik na een jaar nog steeds geen oplossing voor heb.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-02-2016 22:06 #1425916
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Fan slaat aan?
Heb zoiets wel eens gehad dat de auto elke keer bijna af leek te slaan.
Dat was vooral als de koelventilator aansloeg.
De extra stroom die dat vraagt werd niet gecompenseerd door extra toeren en sloeg de auto net wel/niet af. Let er eens op.
Dat was vooral als de koelventilator aansloeg.
De extra stroom die dat vraagt werd niet gecompenseerd door extra toeren en sloeg de auto net wel/niet af. Let er eens op.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-02-2016 12:40 #1426026
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Juiste ECU
Wat Jerry beschrijft heb ik ook meegemaakt toen ik een ouder model ECU gebruikte in mijn 940LPT (98) met electrische fan. Met AC erbij sloeg de motor zelfs helemaal af. Ik heb toen van Jerry (toeval...) een -984 ECU overgenomen en daarmee was dat probleem meteen over. Blijkbaar bereidt die -984 ECU de stationair regeling voor op het inschakelen van de electrische fan / AC en kijkt de oudere versie alleen maar naar het instorten van het stationaire toerental.
Moderators: Jerry Stam