LPG opties - ervaringen gevraagd
- Jan Huijsmans
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2015 19:48 #1104405
door Jan Huijsmans
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
LPG opties - ervaringen gevraagd is gemaakt door Jan Huijsmans
Vandaag een snelle check laten uitvoeren van het fornuis om te zien of deze een volgende apk gaat halen of niet. (Na het remmen debacle vorig jaar) Helaas bleken zowel de accu bak als de bak onder het luchtfilter aan vervanging toe. Dit gecombineerd met een gebarsten achterruit (oor roest schade), een roestplek onder de LPG tank, nog steeds olie lekkage van het blok en nog wat irritaties heeft mij doen besluiten dat de wagen 'op' is gereden. Dat betekend dus dat ik toe ben aan een vervanger.
Opties die ik nu heb zijn:
* 740/940 op LPG (al dan niet G3) waar ik de B230FB kop kan hergebruiken als de kleppen uitgesteld zijn.
verstandige keuze, maar er zijn leukere.
* 760 op LPG
Ik ben een leuke op het spoor, als is dat spoor al wel erg koud. Is het verstandig om een vroege B280 op lpg te rijden?
* 960 op LPG (G3)
Wat zijn de ervaringen met die wagen, onderhoud e.d.? Is het te overzien?
Het budget is, zij het nog beperkt, ruimer dan tijdens de aanschaf van het fornuis, maar dan heb ik ook wel eisen m.b.t. de uitvoering en staat van de wagen. (en minimaal 6 maanden APK, zodat ik niet weer in de winter aan het klussen ben)
Heeft iemand ervaringen met de opties? Vragen die in me op komen zijn:
* betrouwbaarheid.
Hoe betrouwbaar zijn de PRV's en white blocks op LPG
* onderhoud
Leveren de PRV, white block en G3 voor de red blocks extra onkosten op?
Weegt de besparing in wegenbelasting bij G3 op tegen de eis dat de katalysator het moet doen? (en dus elke x jaar vervangen moet worden)
* Heeft een MY 83 nog specifieke issues (met LPG)?
Wie kan me helpen een goede keuze te maken, een waar ik nog jaaaaaaaaaren plezier van heb. (zonder een torenhoge rekening, want dan is het plezier er snel vanaf)
Jan
P.S. Het terugkopen van Witje is ook een optie, net als evt een andere diesel, maar LPG met een 940 er omheen is toch goedkoper heb ik gemerkt, dus LPG heeft de voorkeur.
Opties die ik nu heb zijn:
* 740/940 op LPG (al dan niet G3) waar ik de B230FB kop kan hergebruiken als de kleppen uitgesteld zijn.
verstandige keuze, maar er zijn leukere.
* 760 op LPG
Ik ben een leuke op het spoor, als is dat spoor al wel erg koud. Is het verstandig om een vroege B280 op lpg te rijden?
* 960 op LPG (G3)
Wat zijn de ervaringen met die wagen, onderhoud e.d.? Is het te overzien?
Het budget is, zij het nog beperkt, ruimer dan tijdens de aanschaf van het fornuis, maar dan heb ik ook wel eisen m.b.t. de uitvoering en staat van de wagen. (en minimaal 6 maanden APK, zodat ik niet weer in de winter aan het klussen ben)
Heeft iemand ervaringen met de opties? Vragen die in me op komen zijn:
* betrouwbaarheid.
Hoe betrouwbaar zijn de PRV's en white blocks op LPG
* onderhoud
Leveren de PRV, white block en G3 voor de red blocks extra onkosten op?
Weegt de besparing in wegenbelasting bij G3 op tegen de eis dat de katalysator het moet doen? (en dus elke x jaar vervangen moet worden)
* Heeft een MY 83 nog specifieke issues (met LPG)?
Wie kan me helpen een goede keuze te maken, een waar ik nog jaaaaaaaaaren plezier van heb. (zonder een torenhoge rekening, want dan is het plezier er snel vanaf)
Jan
P.S. Het terugkopen van Witje is ook een optie, net als evt een andere diesel, maar LPG met een 940 er omheen is toch goedkoper heb ik gemerkt, dus LPG heeft de voorkeur.
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2015 20:47 #1421965
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het
Het zijn niet zozeer ervaringen, maar meer dat ik aangeef wat ik zou doen in jouw situatie.
Als een 940 jouw genoeg comfort biedt, je goedkoop wilt rijden, jaren met de auto vooruit wilt zonder daar veel aan te sleutelen (buiten evt. wat normaal onderhoud) dan zou ik echt voor een 940 op G3 gaan.
G3 scheelt >300 euro per jaar tov niet-G3. Een nieuwe kat verdien je snel terug, maar eigenlijk verwacht ik daar geen problemen mee hoor. LPG is veel schoner dan benzine en G3 regelt zichzelf dus de kat hoeft niet zoveel te doen. Ik zou dus niet weten waarom je de kat zou moeten vervangen.
Een vroege B280 zou ik niet op gas zetten/rijden. Je hebt dan waarschijnlijk nog K-jet luchtweger? Niet heel geschikt ivm kans op schade door backfires. Verbruik is veel ungunstiger dan een redblock dus dat kost je ook meer. Tel daarbij afbrokkelende kabelbomen op voor de eerste modeljaren en je hebt nog wel wat te sleutelen. Bovendien is alles aan die auto ouder, en zijn specifiek die onderdelen slechter verkrijgbaar. Helemaal voor de eerste modeljaren van de 760.
Een 960 op LPG zou ik denk ik ook niet doen, als je er nog lang mee vooruit wilt. Scheurende onderblokken komen voor, en veel auto's zullen tegen deze tijd toch wel een nieuwe koppakking nodig hebben. Verder meer luxe, maar vergt dat ook meer onderhoud. Dus of meer kosten of meer zelf sleutelen.
Als je een auto koopt waar de LPG (G3) installatie al wat langer in zit dan kun je tegen wat onderhoud aan lopen. Heb je dat eenmaal ingehaald dan kun je wel weer even vooruit met een betrouwbare installatie. Veel G3 is met Vialle LPi. Zwakke punten zijn versleten pomp in de tank, het onderbreekrelais, en lekkende/loszittende injectoren.
Als je voor een LPT (of turbo) gaat dan is je FB kop wellicht minder geschikt. Deze blokken hebben koppen met extra harde kleppen. Daarom houden ze het lang uit op LPG, en koppen met gewone kleppen wellicht wat minder. Maar als je m toch al hebt liggen kun je m natuurlijk gewoon opgebruiken.
Als een 940 jouw genoeg comfort biedt, je goedkoop wilt rijden, jaren met de auto vooruit wilt zonder daar veel aan te sleutelen (buiten evt. wat normaal onderhoud) dan zou ik echt voor een 940 op G3 gaan.
G3 scheelt >300 euro per jaar tov niet-G3. Een nieuwe kat verdien je snel terug, maar eigenlijk verwacht ik daar geen problemen mee hoor. LPG is veel schoner dan benzine en G3 regelt zichzelf dus de kat hoeft niet zoveel te doen. Ik zou dus niet weten waarom je de kat zou moeten vervangen.
Een vroege B280 zou ik niet op gas zetten/rijden. Je hebt dan waarschijnlijk nog K-jet luchtweger? Niet heel geschikt ivm kans op schade door backfires. Verbruik is veel ungunstiger dan een redblock dus dat kost je ook meer. Tel daarbij afbrokkelende kabelbomen op voor de eerste modeljaren en je hebt nog wel wat te sleutelen. Bovendien is alles aan die auto ouder, en zijn specifiek die onderdelen slechter verkrijgbaar. Helemaal voor de eerste modeljaren van de 760.
Een 960 op LPG zou ik denk ik ook niet doen, als je er nog lang mee vooruit wilt. Scheurende onderblokken komen voor, en veel auto's zullen tegen deze tijd toch wel een nieuwe koppakking nodig hebben. Verder meer luxe, maar vergt dat ook meer onderhoud. Dus of meer kosten of meer zelf sleutelen.
Als je een auto koopt waar de LPG (G3) installatie al wat langer in zit dan kun je tegen wat onderhoud aan lopen. Heb je dat eenmaal ingehaald dan kun je wel weer even vooruit met een betrouwbare installatie. Veel G3 is met Vialle LPi. Zwakke punten zijn versleten pomp in de tank, het onderbreekrelais, en lekkende/loszittende injectoren.
Als je voor een LPT (of turbo) gaat dan is je FB kop wellicht minder geschikt. Deze blokken hebben koppen met extra harde kleppen. Daarom houden ze het lang uit op LPG, en koppen met gewone kleppen wellicht wat minder. Maar als je m toch al hebt liggen kun je m natuurlijk gewoon opgebruiken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 2
23-09-2015 22:27 #1421970
door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic White blocks op Lpg.
Sinds 2002 rijd ik S90 op LPG. De 1ste S90 was voorzien van een LPI installatie van Vialle. De toenmalige inspuitpompen waren niet geweldig. Na 50000 km sneuvelde de eerste pomp die onder garantie is vervangen. De tweede pomp maakte na 50000 km ook alweer zeer verontrustende geluiden. Sowieso was de inspuitpomp storend hoorbaar in een stille auto als de S90.
Na 3 jaar in 2005 heb ik mijn eerste S90 vervangen door mijn huidige. Gezien de ervaringen met het LPI van Vialle ( daar ging ook nog 5 jaar LPI in mijn toenmalige 940 aan vooraf die ook niet foutloos was) heb ik besloten om daar een computergestuurde dampgasinstallatie in te leggen. Deze installatie van OMVL is een stuk bedrijfszekerder gebleken de afgelopen 10 jaar. Alleen de injectoren hadden een relatief korte levensduur. Na 45000 km ging het eerste setje kapot die onder de 2 jarige garantie vervangen zijn. Ook het tweede setje gaf na exact 45000 km de geest. Toen voor eigen rekening maar dat viel gelukkig mee. Voor exact 100 euro incl. de BTW heb ik ze laten vervangen. Volgens de gasboer een verbeterde versie en nu, na ruim 60000 km heb ik nog geen enkele aanwijzing dat ze defect aan het raken zijn. Dus de gasboer had niets teveel gezegd. Ze zijn inderdaad verbeterd. Bij de dampgasinstallatie zit voor de verdamper onder de motorruimte een filtertje dat ik iedere 15000 km, volgens voorschrift, trouw vervang. Kosten nog geen 15 euro. Wat het algemene beeld betreft van onderhoudskosten op lpg van de whiteblocks t.o.v. de redblocks het volgende.
Ruim 400000 km heb ik met redblocks op gas gereden. Iedere 15000 km kleppen stellen. Steevast na 250000 km op gas een koprevisie. Bij hogere snelheden in Duitsland een verbruik van rond de 1:6. Met de whiteblocks geen kleppen stellen vanwege de hydraulische klepstoters. Verbruik bij dezelfde hoge snelheden in Duitsland 1:7. Veel meer trekkracht. Mijn huidige whiteblock heeft nu bijna 3 ton gedraaid en niets wijst op koprevisie, olieverbruik etc. Ik gebruik wel al jaren de speciale bougies van NGK die slechts iedere 80000 km vervangen worden. Daarop loopt de witeblock duidelijk beter en mooier dan de standaard kaarsen van Volvo.
Voor de rest iedere 15000 km verse olie erin en iedere 2 jaar nieuwe koelvloeistof. Dat doe ik vanwege het aluminium blok dat gevoeliger is voor cavitatie en het erg belangrijk is dat alle toevoegingen in de koelvloeistof hiertegen nog werkzaam zijn. Alleen de vorstbescherming is geen maatstaf. In de scheepvaart hebben we daar test kitjes voor waarmee we iedere maand testen. Voor een automotor is het gewoon goedkoper om iedere twee jaar uit voorzorg de koelvloeistof te verversen. En ik gebruik alleen de koelvloeistof van Volvo uit voorzorg. Maar dat is wellicht niet nodig. Voor de rest is mijn ervaring dat motorisch de witeblocks niet duurder in onderhoud zijn dan de redblocks op gas. ( Buiten 2 liter olie extra per verversing en 2 extra bougies). Reken bij een witeblock na 5 ton op gas pas op een koprevisie. Ik ken diverse mensen bij wie dat zo was. En echt niet eerder. Qua onderstel en dingetjes rond de auto is de 960 wel wat gecompliceerder ( lees duurder) dan de 940. Het onderstel kent vele rubber bussen die op gezette tijden vervangen dienen te worden. Daarvoor krijg je ook een veel fijner verende en rijdende auto. Maar na ongeveer 10 jaar vierpitters en nu ook 13 jaar zespitters te hebben gereden kan ik zeggen dat de kosten uiteindelijk elkaar niet veel ontlopen. Zorg wel dat je geen werkhok koopt. Dat kan wel erg in de papieren lopen. Maar een goed onderhouden 960 is zeker geen auto die je portemonnee leeghaalt en is in mijn eigen ervaring een zeer betrouwbare en fijne auto gebleken. Een fijn, goed en luxe werkpaard. Niets ten nadele van de 940 trouwens. Die is bonkiger, zowel qua uiterlijk als qua rijden. Maar ook zo leuk dat ik er pas weer eentje ( een 945 Limited edition uit 1998) gekocht heb die ik nu weer helemaal aan het opknappen ben op mijn gemak en in eigen beheer. Beide types hebben hun charme. Maar als je kilometers vreet, is de 960 een hele fijne metgezel die nauwelijks duurder is dan de 940. Maar nogmaals, dat is mijn eigen ervaring. O ja, en vervang iedere 45000 km het filtertje in je carterventilatie. Dat weten veel mensen niet, het onderdeeltje kost nog geen 3 euro maar kan voor veel ellende zorgen.
Succes met je keuzes.
Groeten, Jan.
Na 3 jaar in 2005 heb ik mijn eerste S90 vervangen door mijn huidige. Gezien de ervaringen met het LPI van Vialle ( daar ging ook nog 5 jaar LPI in mijn toenmalige 940 aan vooraf die ook niet foutloos was) heb ik besloten om daar een computergestuurde dampgasinstallatie in te leggen. Deze installatie van OMVL is een stuk bedrijfszekerder gebleken de afgelopen 10 jaar. Alleen de injectoren hadden een relatief korte levensduur. Na 45000 km ging het eerste setje kapot die onder de 2 jarige garantie vervangen zijn. Ook het tweede setje gaf na exact 45000 km de geest. Toen voor eigen rekening maar dat viel gelukkig mee. Voor exact 100 euro incl. de BTW heb ik ze laten vervangen. Volgens de gasboer een verbeterde versie en nu, na ruim 60000 km heb ik nog geen enkele aanwijzing dat ze defect aan het raken zijn. Dus de gasboer had niets teveel gezegd. Ze zijn inderdaad verbeterd. Bij de dampgasinstallatie zit voor de verdamper onder de motorruimte een filtertje dat ik iedere 15000 km, volgens voorschrift, trouw vervang. Kosten nog geen 15 euro. Wat het algemene beeld betreft van onderhoudskosten op lpg van de whiteblocks t.o.v. de redblocks het volgende.
Ruim 400000 km heb ik met redblocks op gas gereden. Iedere 15000 km kleppen stellen. Steevast na 250000 km op gas een koprevisie. Bij hogere snelheden in Duitsland een verbruik van rond de 1:6. Met de whiteblocks geen kleppen stellen vanwege de hydraulische klepstoters. Verbruik bij dezelfde hoge snelheden in Duitsland 1:7. Veel meer trekkracht. Mijn huidige whiteblock heeft nu bijna 3 ton gedraaid en niets wijst op koprevisie, olieverbruik etc. Ik gebruik wel al jaren de speciale bougies van NGK die slechts iedere 80000 km vervangen worden. Daarop loopt de witeblock duidelijk beter en mooier dan de standaard kaarsen van Volvo.
Voor de rest iedere 15000 km verse olie erin en iedere 2 jaar nieuwe koelvloeistof. Dat doe ik vanwege het aluminium blok dat gevoeliger is voor cavitatie en het erg belangrijk is dat alle toevoegingen in de koelvloeistof hiertegen nog werkzaam zijn. Alleen de vorstbescherming is geen maatstaf. In de scheepvaart hebben we daar test kitjes voor waarmee we iedere maand testen. Voor een automotor is het gewoon goedkoper om iedere twee jaar uit voorzorg de koelvloeistof te verversen. En ik gebruik alleen de koelvloeistof van Volvo uit voorzorg. Maar dat is wellicht niet nodig. Voor de rest is mijn ervaring dat motorisch de witeblocks niet duurder in onderhoud zijn dan de redblocks op gas. ( Buiten 2 liter olie extra per verversing en 2 extra bougies). Reken bij een witeblock na 5 ton op gas pas op een koprevisie. Ik ken diverse mensen bij wie dat zo was. En echt niet eerder. Qua onderstel en dingetjes rond de auto is de 960 wel wat gecompliceerder ( lees duurder) dan de 940. Het onderstel kent vele rubber bussen die op gezette tijden vervangen dienen te worden. Daarvoor krijg je ook een veel fijner verende en rijdende auto. Maar na ongeveer 10 jaar vierpitters en nu ook 13 jaar zespitters te hebben gereden kan ik zeggen dat de kosten uiteindelijk elkaar niet veel ontlopen. Zorg wel dat je geen werkhok koopt. Dat kan wel erg in de papieren lopen. Maar een goed onderhouden 960 is zeker geen auto die je portemonnee leeghaalt en is in mijn eigen ervaring een zeer betrouwbare en fijne auto gebleken. Een fijn, goed en luxe werkpaard. Niets ten nadele van de 940 trouwens. Die is bonkiger, zowel qua uiterlijk als qua rijden. Maar ook zo leuk dat ik er pas weer eentje ( een 945 Limited edition uit 1998) gekocht heb die ik nu weer helemaal aan het opknappen ben op mijn gemak en in eigen beheer. Beide types hebben hun charme. Maar als je kilometers vreet, is de 960 een hele fijne metgezel die nauwelijks duurder is dan de 940. Maar nogmaals, dat is mijn eigen ervaring. O ja, en vervang iedere 45000 km het filtertje in je carterventilatie. Dat weten veel mensen niet, het onderdeeltje kost nog geen 3 euro maar kan voor veel ellende zorgen.
Succes met je keuzes.
Groeten, Jan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
23-09-2015 23:02 #1421972
door Jan Huijsmans
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic carterventilatiefiltertje...
Iets zegt me dat deze nu mijn lekkage veroorzaakt.
Maar in elk geval bedankt voor de uiteenzetting. Ik neem aan dat bij een B280 de koelvloeistof elke 2 jaar vervangen ook geen slecht idee is. Naast 'gewoon rijden', heeft zo'n eerste 760 ook wel iets. Eens kijken of ik iemand kan vinden die me kan helpen bij het beoordelen van de wagen. De wagen hoeft niet 100% inzetbaar te zijn, als ik even moet wachten op onderdelen dan heb ik een alternatief. (En de wagen lijkt op de foto's te matchen met de 155k km die ie zou hebben) Zoveel km maak ik tegenwoordig ook niet meer... (en eigenlijk vinden we 'm ook wel erg leuk, maar we willen geen miskoop
)
Maar in elk geval bedankt voor de uiteenzetting. Ik neem aan dat bij een B280 de koelvloeistof elke 2 jaar vervangen ook geen slecht idee is. Naast 'gewoon rijden', heeft zo'n eerste 760 ook wel iets. Eens kijken of ik iemand kan vinden die me kan helpen bij het beoordelen van de wagen. De wagen hoeft niet 100% inzetbaar te zijn, als ik even moet wachten op onderdelen dan heb ik een alternatief. (En de wagen lijkt op de foto's te matchen met de 155k km die ie zou hebben) Zoveel km maak ik tegenwoordig ook niet meer... (en eigenlijk vinden we 'm ook wel erg leuk, maar we willen geen miskoop

Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-09-2015 08:48 #1421977
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Let
Let bij de vroege 760 zoals gezegd op de kabelbomen, vervangen is ongetwijfeld te doen maar wel zo prettig als je dat vooraf wist.
Het filtertje dat Jan noemt, bij de carterventilatie, zit volgens mij alleen op de whiteblocks. De redblocks hebben de olieafscheider op het onderblok en nog een T-stuk/vlamdover maar that's it. Het zorgt voor de whiteblocks voor hoog olieverbruik.
Het filtertje dat Jan noemt, bij de carterventilatie, zit volgens mij alleen op de whiteblocks. De redblocks hebben de olieafscheider op het onderblok en nog een T-stuk/vlamdover maar that's it. Het zorgt voor de whiteblocks voor hoog olieverbruik.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-09-2015 13:05 #1421984
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat jan zegt, er is niets zo
Wat jan zegt, er is niets zo duur dan een goedkope Volvo.
Als je zo min mogelijk problemen Wilt, koop een turboloze en zet er een g2 installatie in zonder al teveel elektronica en je bent weer voor jaren klaar.
Nu met mijn groene zon 50 k volledig probleemloos op gas gereden met omvl verdamper en closed loop systeem van aeb.
Als je zo min mogelijk problemen Wilt, koop een turboloze en zet er een g2 installatie in zonder al teveel elektronica en je bent weer voor jaren klaar.
Nu met mijn groene zon 50 k volledig probleemloos op gas gereden met omvl verdamper en closed loop systeem van aeb.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
24-09-2015 13:06 #1421985
door Jan Huijsmans
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Kabelbomen...
Hmmm, de kabelbomen heb ik ook al als zwak punt langs zien komen voor de whiteblocks... Ik kijk rustig verder, misschien toch maar een Mercedes of een leasewagen (zodat ik hobby tijd aan hobby wagens kan besteden ipv aan de daily)
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-09-2015 13:08 #1421986
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij
Bij de whiteblocks gaat het dan alleen om het deel onder het klepdeksel toch? Voor de bobines/ontsteking?
Bij de 760 gaat het eerder om alle bedrading in de motorruimte, na 30 jaar inwerking van olie, benzine, trillingen en warmte.
Bij de 760 gaat het eerder om alle bedrading in de motorruimte, na 30 jaar inwerking van olie, benzine, trillingen en warmte.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-09-2015 15:05 #1421990
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic B280 op LPG/ 960
Hoi Jan,
LPG in een 760 B280F is goed te doen, heb er zelf 120.000 km mee gereden, gemiddeld 1 op 6,5 op LPG, OMVL Dampgas (geen injectie).
In mijn 960 3.0 heb ik nu een Lovato dampgas injectie systeem, 130.000 kilometer, nog nooit een LPG probleem gehad, 1 op 7 gemiddeld op LPG.
Groet
LPG in een 760 B280F is goed te doen, heb er zelf 120.000 km mee gereden, gemiddeld 1 op 6,5 op LPG, OMVL Dampgas (geen injectie).
In mijn 960 3.0 heb ik nu een Lovato dampgas injectie systeem, 130.000 kilometer, nog nooit een LPG probleem gehad, 1 op 7 gemiddeld op LPG.
Groet
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
24-09-2015 17:59 #1421992
door Jan Huijsmans
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Ook een optie
Alleen speelt budget ook mee. Ik wil nu iets betrouwbaarder, maar zit nog steeds aan een budget vast (max 2k, liefst 1k5 of minder) Ik ben er al achter dat alles onder de 500 toch wel als wegwerp wagen gezien moet worden als roest makkelijk te vinden is. (al heb ik met alle 400-450 wagens minimaal 4 jaar gereden)
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam