Derde zekering Lpe brand door.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2015 13:25 #1421906 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic pomp
Klopt soms springt de zekering er al uit als de auto nog op benzine loopt. dan stopt het groene ledje met knipperen. Maar soms kan ik er ook een stuk mee rijdenop gas.

gr. Ad

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2015 13:51 #1421907 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Draait
Draait de pomp niet continu, ook als je op benzine rijdt? Na het starten sowieso natuurlijk, om het systeem gereed te maken voor rijden op LPG (afvoeren van dampbellen, mochten die in de ringleiding zijn ontstaan). Maar als je m echt zelf op benzine zet blijft de pomp in de LPG tank toch ook draaien? Lijkt me wel, want je kunt altijd meteen op LPG overschakelen door op de knop te drukken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2015 16:05 #1421908 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee
Nee, als je op benzine rijdt draait de LPi pomp niet. Ook niet na het starten.
Alleen als de motor draaiend op LPG is uitgezet (keuzeschakelaar op LPG) draait de LPi pomp een paar seconden om de boel klaar te zetten voor overschakelen. De LPi computer bepaalt uiteindelijk wanneer er daadwerkelijk wordt overgeschakeld. Ook bij overschakelen onder het rijden is er altijd een vertraging en dus voldoende tijd beschikbaar om het LPG systeem te vullen.

Maar als het LEDje knippert, staat het systeem in principe klaar om te worden ingeschakeld (maar wacht nog even op bijvoorbeeld een lambda signaal bij koude motor) en heeft de LPi pomp dus al een aantal seconden op hoog toerental gedraaid. Een zwaar draaiende of vastzittende pomp kan dan de zekering door overbelasting (en dat is geen kortsluiting!) al hebben laten doorbranden. Alleen als bij een rood LEDje de zekering springt, kun je de LPi pomp uitsluiten.
Zoek eerst eens uit welke zekering doorbrandt, dan kun je veel gerichter zoeken. En de positie in het zekeringenblok zegt naar mijn idee helemaal niets.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-01-2017 09:29 #1433668 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oplossing?
Is dit problem uiteindelijk opgelost? ik zit met (zo goed als) hetzelfde probleem. Enige uitzondering is het knipperende ledje. Die is bij namelijk wel uit. (betreft een Volvo 940 '98 met Vialle systeem.

Zekering nu 1 keer vervangen, alles werkte weer, maar bij stationair draaien hoor ik de pomp zoemen. Zeer waarschijnlijk dus de pomp die bij lage flow te weinig smering krijgt en zwaar gaat lopen.
Vanavond maar eens terugrijden op benzine met een verse zekering.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2017 12:55 #1434087 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Opgelost!
Bij mij bleek het uiteindelijk niet de pomp te zijn, maar een matig garage bedrijf, dat kabeltjes los had laten slingeren.
Verder was het al een puinzooi onder het kapje bij aanvang. Veel losse kabels, stekkertjes en kroonsteentjes :(.
Jammer dat er soms zo wordt gebeund aan de techniek door anderen.

Alles inmiddels weer up & running.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-02-2017 06:37 #1434661 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic van korte duur
het probleem kwam al snel weer terug. Nog eens terug bij de laatste garage die toen besloten dat dan toch de Pomp stuk zou zijn.
De beste oplossing was in hun ogen alles te vervangen, a 1800 euro...

Ik heb zelf ook maar even een belletje gedaan naar de garage die me deze auto verkocht. Die had nog wel een ruiltank liggen a 400 euro en met 2 jaar garantie.
Eenmaal daar aangekomen bleek de pomp helemaal niet stuk te zijn. Maar toch weer slechts gedoe in de kabelboom. :( Dus bijna het hele ding voor niks laten vervangen.
na een kleine ingreep (knip-knip) liep hij weer gewoon op gas.

Maar sinds gister draait de pomp altijd op volle toeren. Dat is vast niet bevoordelijk en ook niet wat ik gewend ben, dus heb ik weer een nieuw probleem. Het lijkt erop dat die kabelboom maar beter in zijn geheel vervangen kan worden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-02-2017 09:29 #1434668 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPG specialist
Ik denk dat je beter naar een LPG specialist kunt gaan, dan naar een garage. Daar zit toch wat meer specialistische kennis. Al klinkt dit niet heel ingewikkeld en is de kabelboom niet heel gecompliceerd.
Check eerst alle aansluitingen in de appendagekast op de tank maar eens, ik ben niet zo onder de indruk van de kwaliteit van de toenmalig gebruikte materialen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2017 17:10 #1436696 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic al opgelost
Inmiddels functioneert alles weer zoals je het verwacht. Ik dacht dat ik de pomp extra hoorde, maar het had waarschijnlijk gewoon met het koude weer te maken.
Ik tank nu gewoon standaard rond de 400 km en het werkt allemaal vlekkeloos.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2017 10:25 #1436730 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pomp horen
De tank die er nu in heb heeft een behoorlijk luidruchtige pomp, vooral bij een volle tank. Ondanks dat blijft de pomp voorlopig gewoon zijn werk doen. Als de tank bijna leeg is, hoor je de pomp trouwens nauwelijks.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD