op lpg blijven rijden?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2015 12:48 #1104357 door V700 register
op lpg blijven rijden? is gemaakt door V700 register
Dag Leden,
mijn volvo 940 rijdt niet meer op LPG. reparatie kost rond de 700 euro.
ik vraag me af of dit de moeite waard is aangezien ik niet zoveel rijdt en de wagen na 19 jaar bijna 500.000 km op de teller heeft staan.
los van de kosten afweging zou ik het jammer vinden als de wagen binnen 2 jaar om andere redenen afgeschreven moet worden.
al rijdt ie nu als een zonnetje!
ik schat dat ik slechts 5000 km per jaar rijd.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2015 13:03 #1421712 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nee
5000 km per jaar
Dat is echt te weinig om het rendabel te maken denk ik.
even een rekensom maken
verschil in WB per jaar =
+reparatiekosten 700 = 350,per jaar

minus verschil in brandstofkosten benzine gas per jaar per 5000 km =

onderhoud afschrijving en verzekering blijven hetzelfde.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2015 13:07 #1421713 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat
Wat is het probleem, welke installatie heb je en het is het G3 op kenteken of niet?

LPG scheelt ongeveer een dubbeltje per km, maar je betaalt wel meer wegenbelasting. Dat sommetje is toch niet zo moeilijk te maken?

Als je van LPG af wilt, moet je wel de installatie uitbouwen en bijv. ook de vulopening weghalen. Ik denk dat je de afdekking wel mag laten zitten, maar dat je wel de vulleiding weg moet halen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2015 13:15 #1421714 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wat
het is een G3 installatie
op kenteken wegenbelasting is 30 euro meer per maand
en inderdaad uitbouw kost ook 400 euro...
als ik naar het verschil in benzine ( 1 op 10) en lpg ( 1 op 8 ) tanken kijk scheelt het ook ongeveer 400 euro
dank voor de reactie

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2015 13:21 #1421715 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wat (2)
sorry Henk vergat het probleem te melden:
het probleem volgens Bodo Amsterdam is een kapotte zuiger of pomp? hij wil er een andere gastank en systeem inzetten waarbij de zuiger wel te vervangen is.

een dubbeltje per km...dat is makkelijker rekenen!
dank
Arthur

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2015 13:23 #1421716 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Er
Er zijn wel goedkopere opties om de LPi pomp te vervangen. Maar zelfs als het € 700 kost, is het al aantrekkelijker om te repararen als verwijderen ook al € 400 kost.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2015 13:26 #1421717 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ja
ja denk toch meer aan reparatie. een goedkopere oplossing hoor ik ook graag maar Bodo doet het wel goed en is voor mij makkelijk te bereiken.

groet
Arthur

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2015 13:27 #1421718 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic oke dus uitbouwen is 300 euro
oke dus uitbouwen is 300 euro goedkoper dan repareren en dan heb je nog het verschil in wegenbelasting van 30 euro per maand.

wat mij betreft zit je dan, als de reparatie 2 jaar mee gaat, rond het break even point (dit jaar), namelijk 1 keer tanken per maand....

Rest de vraag wat de restwaarde doet met goede lpg-installatie en de vraag of je mogelijk meer gaat rijden de komende tijd.

• F.P.A.M. Schmiermann
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2015 20:14 #1421732 door F.P.A.M. Schmiermann
Beantwoord door F.P.A.M. Schmiermann in topic gereviseerde pomp
Een aantal jaren terug heb ik een gereviseerde Lpi tank met pomp laten plaatsen. Dat kostte indertijd iets van €250,- . Het lijkt me dat het nu nog wel moet lukken voor zo'n €300,-. Met die gereviseerde pomp heb ik ondertussen zo'n 150kkm gereden, dus kwaliteit was ok. Ik zou even terug moeten zoeken wie dat deed. Het was ergens in Weert of Nederweert meen ik. Wellicht dat anderen ook een goed adres weten.

• Hein Wolda
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-09-2015 11:28 #1421756 door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic Scholing in Liempde
Ik heb in april mijn LPI pomp laten vervangen bij Hr Scholing in Liempde.

Deze man weet heel veel van LPI pompen en kan ze allemaal vervangen en reviseren.

Ik heb nog een 70L twin-tank en toevallig had hij hiervoor nog een gereviseerde pomp liggen maar, naar ik begreep, heeft hij die niet altijd op voorraad.
Kosten waren €300, vooral omdat pomp vervangen bij een twin-tank meer tijd kost. Volgens Hr Scholing was ik één van de laatste der Mohikanen.

Als je een ring-tank hebt, is het geen probleem en is het ook nog goedkoper (iets van 200~250).

Ander welbekend adres is "Romio" die via Marktplaats te vinden is. Is ook goedkoop en de ervaringen binnen deze vereniging en ook daarbuiten zijn prima. Romio komt de pomp op locatie vervangen. Hij was mijn eerste keus maar hij doet geen twin-tanks meer omdat hij geen gereviseerde pompen en/of onderdelen kan krijgen.

Als je de LPI pomp laat vervangen vraag dan ook of het LPG filter vervangen of schoongemaakt kan worden. Het oude filter was heel erg vuil en vervormd. Het is een metalen gaasje dat met wat perslucht en remmenreiniger redelijk te reinigen is. "Vers" is natuurlijk nog beter. Meestal is het filter volgens Hr Scholing niet heel erg vies maar in mijn geval was het na ruim 7 ton toch niet helemaal fris meer.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC