lpg inbouw
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-11-2014 11:53 #1411952
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schouten in Heereveen
Ik heb in December 2012 een Landi-renzo installatie laten inbouwen in mijn '98 Estate. Ik heb toen veel gezocht en bewust gekozen voor Adrie Schouten in Heereveen omdat ze daar ervaring hebben met onze Volvo's en ik alleen goede geluiden over hoorde. Ik moest er wel 125 km voor omrijden maar ook dat was dus een bewuste keus en ben erg tevreden met de inbouw. Kreeg keurig een vervangende auto mee en de volgende middag kon ik mijn eigen auto weer ophalen. Nu zo'n 30000 km verder en ben er nog steeds blij mee.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-11-2014 14:00 #1412103
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uitstekende ervaringen met Vialle LPI met B230FK / FT
Beste Jan,
Hierbij geen deskundigenbericht, maar wel een ervaringsbericht. Ik heb 300.000 km probleemloos gereden met het Vialle LPI systeem, ingebouwd bij 83.000km, 8 jaar geleden. En dat zonder enig onderhoud aan het LPI systeem. Sinds een paar weken stottert 'ie op LPG. Ik vermoed dat één van de injectoren naar zijn grootje is.
Overigens is het geluid van de in-tank pomp, wat sommigen op dit forum als storend ervaren, alleen eventjes na het starten te horen. Daarna niet meer. Tenminste niet in een 945.
Tot 320.000 km met de "LPT" turbo gereden (FK configuratie) daarna met de "HPT" turbo (FT configuratie). Perfect.
Overigens ben ik op het forum omdat ik gas in een V90 wil laten bouwen en zeker wil weten dat de zescilinder daar ook echt geschikt voor is. Helaas heb ik daar nog geen 100% uitsluitsel over. Moet een paar meer "threads" vinden.
Mvg.
Patrick van Vegchel
Tašov, Tsjechië
Hierbij geen deskundigenbericht, maar wel een ervaringsbericht. Ik heb 300.000 km probleemloos gereden met het Vialle LPI systeem, ingebouwd bij 83.000km, 8 jaar geleden. En dat zonder enig onderhoud aan het LPI systeem. Sinds een paar weken stottert 'ie op LPG. Ik vermoed dat één van de injectoren naar zijn grootje is.
Overigens is het geluid van de in-tank pomp, wat sommigen op dit forum als storend ervaren, alleen eventjes na het starten te horen. Daarna niet meer. Tenminste niet in een 945.
Tot 320.000 km met de "LPT" turbo gereden (FK configuratie) daarna met de "HPT" turbo (FT configuratie). Perfect.
Overigens ben ik op het forum omdat ik gas in een V90 wil laten bouwen en zeker wil weten dat de zescilinder daar ook echt geschikt voor is. Helaas heb ik daar nog geen 100% uitsluitsel over. Moet een paar meer "threads" vinden.
Mvg.
Patrick van Vegchel
Tašov, Tsjechië
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-11-2014 21:12 #1412124
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toevoegingen
Ik heb hier maar een ding aan toe te voegen. Na gesprekken met heel wat Volvo-monteurs en -garages is één ding duidelijk: de speciale toevoegingen die gasinbouwers je willen verkopen, zijn voor een Volvo volslagen overbodige geldverspilling. Dat geld kun je dus in de broekzak houden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-11-2014 16:23 #1412157
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic neem een systeem
waarbij je de tank leeg mag rijden.
John
John
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-11-2014 18:59 #1412159
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic de volvo man werkt niet meer
de volvo man werkt niet meer bij adrie schouten peter...
- Roger Smeets
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-11-2014 19:48 #1412162
door Roger Smeets
Beantwoord door Roger Smeets in topic V90
Een V90 kan prima op gas. Ik heb er meer dan 180.000 km op gas mee gereden gereden. Kies wel een modern systeem. Bij mij betrof het een Prins installatie. Voorzien van een 76l tank welke in de reservewiel bak past, had ik een actieradius van minstens 500km per tank, en in gunstige omstandigheden oplopend tot 550 km.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-11-2014 10:37 #1412447
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic B6xx4 op LPG
De zespitter kan uitstekend op LPG, maar bij die motor MOET je altijd een gas-injectiesysteem kiezen. Een systeem met ringmixer zorgt ervoor dat het hele inlaatspruitstuk vol komt te staan met gas/lucht mengsel, en dat is door het enorm grote inlaatspruitstuk heel erg gevoelig voor backfires. Met LPG-injectoren kort op de inlaatpoorten van de cilinders heb je dat probleem niet.
Een eerdere poster zegt "moderne gasinstallatie", en ik vermoed dat dit is wat hij bedoelt. Of je kiest voor vloeibare injectie (vialle LPi) of dampgas-injectie maakt daarbij niet uit, dat is een smaaakverschil.
Een eerdere poster zegt "moderne gasinstallatie", en ik vermoed dat dit is wat hij bedoelt. Of je kiest voor vloeibare injectie (vialle LPi) of dampgas-injectie maakt daarbij niet uit, dat is een smaaakverschil.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-11-2014 16:43 #1412465
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Inderdaad
De 6 in lijn motoren lopen prima op LPG. Echter, geen systeem met mengas / ringmixer gebruiken. Backfires om het even als je es gas geeft of soms zelfs gewoon bij een simpele handeling als het starten. De buurt schrikt er van wakker! En jezelf ook. Niet normaal. Je hele luchtfilter wordt weggeblazen of zelfs het inlaatspruitstuk komt los van de cilinderkop! Voordat je dat weer in orde hebt ben je pas tegen de middag op het werk in plaats van 8 uur 's morgens.
Dat komt door die giga grote emmer van inlaatspruitstuk. Dat zit lekker vol met een super (lees perfect afgestemd) brandbaar LPG mengsel. Als dat af gaat (en dat maak je 100% gegarandeerd eens mee met zo'n ring mixer) nou, berg je dan maar.
LPi of een dampgas instalatie: geen enkel probleem en geen backfires meer. Sterker nog: ze rijden rustiger op LPG. Reden: het hoge octaangehalte van LPG. Rond 110.
Robert
Dat komt door die giga grote emmer van inlaatspruitstuk. Dat zit lekker vol met een super (lees perfect afgestemd) brandbaar LPG mengsel. Als dat af gaat (en dat maak je 100% gegarandeerd eens mee met zo'n ring mixer) nou, berg je dan maar.
LPi of een dampgas instalatie: geen enkel probleem en geen backfires meer. Sterker nog: ze rijden rustiger op LPG. Reden: het hoge octaangehalte van LPG. Rond 110.
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-11-2014 21:27 #1412516
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lpg inbouw
Lucardi in Maassluis is heel goed en erg scherp met de prijs.
Bodo in Amsterdam Noord ook wel maar Lucardi is goedkoper.
Groet, Michiel
Bodo in Amsterdam Noord ook wel maar Lucardi is goedkoper.
Groet, Michiel
Moderators: Jerry Stam