lpg inbouw
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-10-2014 09:12 #1102375
door V700 register
lpg inbouw is gemaakt door V700 register
Wij willen LPG G3 laten inbouwen in onze station van 97 met B230 FT motor die 160000 km heeft gelopen.
Welk LPG systeem heeft de voorkeur? er is al veel overgeschreven soms zie je door de bomen het bos niet meer.
Waar moet je opletten? Wie heeft ervaring?
gr Jan
Welk LPG systeem heeft de voorkeur? er is al veel overgeschreven soms zie je door de bomen het bos niet meer.
Waar moet je opletten? Wie heeft ervaring?
gr Jan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-10-2014 09:43 #1411871
door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Inbouwer
Het merk installatie is eigenlijk niet zo heel belangrijk. Het aller!belangrijkste is de kwaliteit van inbouw. Zoek een goed adres en laat je goed voorlichten.
Het hangt ook af van je rijstijl. Ben je een rustige rijder dan kan een simpele verdamper met ringmixer en G3 regeling (AEB175) volstaan. Vraag je regelmatig meer vermogen en rijd je pittig door dan is het wel aan te raden om een lpg systeem met injectoren te nemen. Verder maakt het uit of je ook nog tuningplannen hebt of niet.
Het hangt ook af van je rijstijl. Ben je een rustige rijder dan kan een simpele verdamper met ringmixer en G3 regeling (AEB175) volstaan. Vraag je regelmatig meer vermogen en rijd je pittig door dan is het wel aan te raden om een lpg systeem met injectoren te nemen. Verder maakt het uit of je ook nog tuningplannen hebt of niet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-10-2014 09:46 #1411872
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Veel voorkeur
Ik denk dat er veel goede systemen zijn. Ik zou met een estate geen Vialle LPi nemen. De tankinhoud (bij een tank onder de laadruimte) is al beperkt en de pomp er bij Vialle LPi bij zit beperkt de actieradius. Bovendien is het verstandig de tank niet leeg te rijden dus dat beperkt de actieradius nog verder. Met dampgasinjectie speelt dit niet, grotere netto tankinhoud en je kunt de tank leegrijden. Verder zou ik een goede inbouwer in de buurt zoeken en vragen wat hij adviseert en vooral waarom. Ik zou geen systeem inbouwen waar de inbouwer niet achterstaat. Als je toch een bepaald systeem wilt evt verder zoeken naar een andere inbouwer zoeken die er wel achter staat. Klepsmering is mi niet nodig. Er zijn motoren die echt niet zonder kunnen (er is wel een lijstje van, Volvo 940 komt daar zeker niet op voor). De turbo kleppen/koppen kunnen prima zonder extra smering en je motor blijft schoner. 3e bankje kan niet meer ingeklapt met gastank geloof ik. Zorg dat de motor en met name de ontsteking in orde is voor je LPG in gaat bouwen. Dan weet je zeker dat evt. probleempjes bij inbouw niet terug op jouw bordje komen. Ouderdom in jaren begint voor onze auto's meer te tellen dan kmstand.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-10-2014 13:01 #1411880
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik las ergens in een
Ik las ergens in een draadtje van een paar jaar geleden voor de inbouw is de motor doorgemeten
Wat meten ze dan? en wie doet dit? lpg inbouwer of garage
gr jan
Wat meten ze dan? en wie doet dit? lpg inbouwer of garage
gr jan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-10-2014 13:07 #1411881
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lastig
Lastig te zeggen, ik zou niet precies weten wat men door zou moeten meten. Ik heb er nog nooit van gehoord. Als je een linkje naar die discussie kunt plaatsen weten we beter wat je bedoelt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-10-2014 13:59 #1411883
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic http://www.volvo700vereniging
<a href="/node/35395#comment-189281">
www.volvo700vereniging.nl/node/35395#comment-189281
Henk,
"k weet niet precies hoe je een link moet maken maar misschien kan je hier wat mee,
Henk,
"k weet niet precies hoe je een link moet maken maar misschien kan je hier wat mee,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-10-2014 14:26 #1411885
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hm
Hm, die andere discussie gelezen. Sitegebruiker Veertje schrijft dat alles is doorgemeten maar hij/zij geeft verder ook geen details. Vraag me af of nog te achterhalen is wat er precies is doorgemeten, Veertje komt hier niet vaak meer volgens mij. Doormeten lijkt me niet noodzakelijk, je kunt gewoon inbouwen als de staat van onderhoud goed is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-10-2014 14:41 #1411886
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Landi LSI
Ik heb een Landi LSI systeem erin gezet paar jaar geleden, volvo 740 turbo.
Nu probleemloos een ton verder al. En destijds prijstechnisch erg interessant.
Maar zoals gezegd, er zijn vast meerdere goede systemen.
Nu probleemloos een ton verder al. En destijds prijstechnisch erg interessant.
Maar zoals gezegd, er zijn vast meerdere goede systemen.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-10-2014 10:22 #1411919
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Systeem of inbouwer?
Zoeken naar een goed systeem is minder belangrijk dan zoeken naar een goede inbouwer. Ik zou zelf bij nieuwe inbouw op een motor met geregelde injectie altijd voor een volgsysteem gaan: laat de systemen met ringmixer maar links liggen: die zijn complexer omdat ze hun eigen regeling hebben onafhankelijk van het normale motormanagement, en lopen nog eens minder mooi ook, daardoor. Dat zijn echt achterhaalde systemen, zelfs als ze een G3 keurmerk hebben.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-10-2014 10:49 #1411921
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hebben
Het Vogels VGI systeem laten inbouwen, 2 jaar geleden, nu 50.000 probleemloze km verder. Grote ringtank van 72 liter. Tank hem altijd vol tot 55 /60 liter. Rijd er afhankelijk van welke soort km ongeveer 400 km mee. Veel snelweg kilometers 475. En ik heb een station ui t 98.
Moderators: Jerry Stam