Prins Vsi G3
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-06-2014 19:10 #1101381
door V700 register
Prins Vsi G3 is gemaakt door V700 register
Hallo beste mensen,
Sinds afgelopen donderdag de trotse bezitter van een Volvo 960 sedan en meteen ingeschreven bij jullie vereniging. Vandaag de auto een gratis 18 punten keuring laten doorlopen bij Bluekens (Volvo dealer) in Breda. Resultaat geen bijzonderheden.
Nu ben ik op het punt gekomen om gas in te laten bouwen. Ik heb op de site verschillende discussies gelezen en adviezen tot mij genomen en ben van plan een Prins vsi g3 installatie in te laten bouwen door Mesman uit Son. Het mooiste van het verhaal is dat onderstaande actie nu loopt:
Prins VSI G3, tankplaatsing 77 liter (bruto) op de plaats van het reservewiel.
De kosten voor inbouw zijn € 2.450,=.
Maakt u gebruik van de Groupon/Prins actie zijn de kosten tijdelijk € 1.775,=!
www.groupon.nl/deals/eindhoven/prins-aut...ystemen-b-v/39418782
Garantie op deze installatie geldt voor materiaal en arbeid,
termijn is 3 jaar (max 100.000KM).
Deze prijzen zijn inclusief montage, RDW melding en BTW.
Ik vroeg mij af of iemand mij kan/wil adviseren of ik hier de goede gas-oplossing heb voor een 960. Verder vroeg ik mij af of iemand al ervaring heeft met deze oplossing? Ik begreep van Mesman dat Volvo in het verleden bij een 960 sedan het ventiel aan de achterzijde plaatste in de buurt van de achterlichten, klopt dit en is dit een goede/handige plaats?
Hopende op een snelle reactie aangezien de groupon actie maandag afloopt.
Met vriendelijke groet,
Bas
Sinds afgelopen donderdag de trotse bezitter van een Volvo 960 sedan en meteen ingeschreven bij jullie vereniging. Vandaag de auto een gratis 18 punten keuring laten doorlopen bij Bluekens (Volvo dealer) in Breda. Resultaat geen bijzonderheden.
Nu ben ik op het punt gekomen om gas in te laten bouwen. Ik heb op de site verschillende discussies gelezen en adviezen tot mij genomen en ben van plan een Prins vsi g3 installatie in te laten bouwen door Mesman uit Son. Het mooiste van het verhaal is dat onderstaande actie nu loopt:
Prins VSI G3, tankplaatsing 77 liter (bruto) op de plaats van het reservewiel.
De kosten voor inbouw zijn € 2.450,=.
Maakt u gebruik van de Groupon/Prins actie zijn de kosten tijdelijk € 1.775,=!
www.groupon.nl/deals/eindhoven/prins-aut...ystemen-b-v/39418782
Garantie op deze installatie geldt voor materiaal en arbeid,
termijn is 3 jaar (max 100.000KM).
Deze prijzen zijn inclusief montage, RDW melding en BTW.
Ik vroeg mij af of iemand mij kan/wil adviseren of ik hier de goede gas-oplossing heb voor een 960. Verder vroeg ik mij af of iemand al ervaring heeft met deze oplossing? Ik begreep van Mesman dat Volvo in het verleden bij een 960 sedan het ventiel aan de achterzijde plaatste in de buurt van de achterlichten, klopt dit en is dit een goede/handige plaats?
Hopende op een snelle reactie aangezien de groupon actie maandag afloopt.
Met vriendelijke groet,
Bas
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-06-2014 20:16 #1406373
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Prins
Ik ben inmiddels 7 jaar dik tevreden over deze installatie met ringtank en heb op 2 filtertjes van 25 euro, slechts eenmaal een verdamper van honderdzoveel voor mijn kiezen gehad.
Ben geen groupon fan; even goed lezen wat de kleine lettertjes zijn.
Plek voor nippel: ik heb hem gespiegeld met de uitlaat onder de bumper. Iets meer bukken maar geen schade aan plaatwerk, vrijwel niet zichtbaar aan de buitenkant en later weer onzichtbaar te verwijderen. Wel kwam ik erachter dat het onhandig is als je een fietsendrager op je trekhaak hebt. Je komt er wel bij maar je moet echt goed bukken dan. Zat toen wel te denken dat naast het logo of de type-aanduiding je vrijwel niet kan tanken als je twee fietsen erop hebt. De zijkant (evt van de bumper) is dan de beste (en lelijkste) oplossinge in mijn ogen...
Ben geen groupon fan; even goed lezen wat de kleine lettertjes zijn.
Plek voor nippel: ik heb hem gespiegeld met de uitlaat onder de bumper. Iets meer bukken maar geen schade aan plaatwerk, vrijwel niet zichtbaar aan de buitenkant en later weer onzichtbaar te verwijderen. Wel kwam ik erachter dat het onhandig is als je een fietsendrager op je trekhaak hebt. Je komt er wel bij maar je moet echt goed bukken dan. Zat toen wel te denken dat naast het logo of de type-aanduiding je vrijwel niet kan tanken als je twee fietsen erop hebt. De zijkant (evt van de bumper) is dan de beste (en lelijkste) oplossinge in mijn ogen...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-06-2014 20:45 #1406374
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik
Ik heb een 940 sedan gehad met LPG, met de nippel onder de buitenste achterlampunit aan passagierskant. Voordeel is dat je niet hoeft te bukken en je ook met de pomp aan de andere kant van de auto er toch redeiljk bij kan. Alternatief daarvoor is natuurlijk even keren en achterstevoren tanken. Let wel op dat hij ver genoeg boven de bumper komt te zitten zodat je ook de buitenlandse verloopnippels kunt gebruiken. Verder is het een beetje een schadegevoelige plaats. Bij die auto was de strip bovenop de bumper in de kleur van de koets en zaten er wat stootplekjes op die strip van mensen die het vulpistool hadden laten stuiteren. Ik zou hem nu ook ergens onderop doen denk ik, misschien in de bumper aan de zijkant (maar das niet zo'n mooie optie) of aan de achterzijde aan de onderkant.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-06-2014 00:02 #1406379
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb mijn buitenvuller ook
Ik heb mijn buitenvuller ook onder het achterlicht zitten. Wel een opbouw exemplaar dus moet de nippel erin draaien. Wilde hem ook in de bumper maar het gat moet je toch maken. De buitenvuller is ook het enige gat wat geboord is bij de inbouw, de rest is allemaal door bestaande gaten gegaan.
Rijd storingsvrij met een AEB Leonardo computer met een OMVL 90 verdamper. Verbruik 1:8 B230FB automaat.
Rijd storingsvrij met een AEB Leonardo computer met een OMVL 90 verdamper. Verbruik 1:8 B230FB automaat.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-06-2014 04:40 #1406385
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic mooi
Lijkt mij een prima deal.
Mesman is een van de beste lpg inbouwers voor volvo
Prins vsi is het beste lpg systeem. Voordeel tov vialle is dat je de tank leeg kan rijden dus grotere actieradius op een tank
Hele mooie prijs.
Ik zeg: doen!
Piet
Mesman is een van de beste lpg inbouwers voor volvo
Prins vsi is het beste lpg systeem. Voordeel tov vialle is dat je de tank leeg kan rijden dus grotere actieradius op een tank
Hele mooie prijs.
Ik zeg: doen!
Piet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-06-2014 11:31 #1406396
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Onder de bumper had mijn
Onder de bumper had mijn vorige 940 ook de vulnippel. Aantal keer goed mijn hoofd gestoten aan de trekhaak toen. Niet optimaal wat mij betreft. Nu bij de sedan gewoon onder het rechter achterlicht. Prima plek wat mij betreft.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-06-2014 11:44 #1406397
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij een
Bij een estate is het wat lastiger. Acher het acchterlicht kan niet. Wat je soms ziet is midden in het zijscherm onder het achterste raam. Niet echt een mooie plaats. Dan wordt het vaak toch uitwijken naar een vuller in de bumperhoes aan de zijkant of onder de bumper aan achter/zijkant.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-06-2014 20:26 #1406410
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mesman is niet een van de
mesman is niet een van de beste , ik vind het knoeierij..
gr jg
gr jg
- Roger Smeets
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-06-2014 11:36 #1406432
door Roger Smeets
Beantwoord door Roger Smeets in topic Dezelfde opstelling
In mijn V90 had ik dezelfde installatie. In de vijf jaar dat ik de auto gereden heb, heb ik merkwaardig genoeg ook 1x mijn verdamper moeten vervangen omdat het overdrukventiel kapot was gegaan. kosten iets meer dan 200 euro met inbouwen en opnieuw afstellen. Ik vond dit vrij vroeg, maar de kosten vallen mee als je ze vergelijkt met het vervangen van de pomp bij een Vialle installatie.
De installatie zelf heeft bij mij 5 jaar lang goed gefunctioneerd (daarna heb ik de auto verkocht). Voordeel van VSI vond ik dat de beschikbare tank inhoud groter is dat bij Vialle Lpi en ook het feit dat de tank geheel leeg gereden kan worden. Nadeel is dat je met dikkere slangen en grotere injectors van doen krijgt. Voor het oog is een Vialle installatie dus mooier in opbouw (maar dit zit natuurlijk wel onder de motokap en zie je dus niet direct). In mijn 940 die ik voor de V90 had, zat een Vialle installatie, daar heb ik dus ook ervaring mee.
Vulnippel zat bij mij ook op de plek die Martijn aangeeft. Groot voordeel vond ik dat je aan beide kanten van een LPG-pomp kon gaan staan. Nadeel is wel dat je door de knieen moet om de vulslang aan te sluiten.
Kortom, als je een goede deal kunt maken, zie ik geen probleem om deze installatie te monteren.
De installatie zelf heeft bij mij 5 jaar lang goed gefunctioneerd (daarna heb ik de auto verkocht). Voordeel van VSI vond ik dat de beschikbare tank inhoud groter is dat bij Vialle Lpi en ook het feit dat de tank geheel leeg gereden kan worden. Nadeel is dat je met dikkere slangen en grotere injectors van doen krijgt. Voor het oog is een Vialle installatie dus mooier in opbouw (maar dit zit natuurlijk wel onder de motokap en zie je dus niet direct). In mijn 940 die ik voor de V90 had, zat een Vialle installatie, daar heb ik dus ook ervaring mee.
Vulnippel zat bij mij ook op de plek die Martijn aangeeft. Groot voordeel vond ik dat je aan beide kanten van een LPG-pomp kon gaan staan. Nadeel is wel dat je door de knieen moet om de vulslang aan te sluiten.
Kortom, als je een goede deal kunt maken, zie ik geen probleem om deze installatie te monteren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-06-2014 18:44 #1406444
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic inbouw
Als je netjes ingebouwd wilt hebben en kwaliteit kun je het beste bij Henk Boertien laten doen in wezep.
Zeer kundig daar!
Mvg chris
Zeer kundig daar!
Mvg chris
Moderators: Jerry Stam