LPG tanken lukt niet

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2014 11:52 #1402482 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tank leegrijden
Bij mijn vorige tank werkte de niveaumeter ook niet meer en reed ik op de dagteller. Ik weet niet meer hoe het kwam, maar om één of andere reden had ik mij ook verrekend en was ook verbaasd dat er maar weinig LPG in kon. Uiteindelijk toch maar een keer de tank helemaal leeggereden (van één keer gaat de boel niet kapot) en er ging weer gewoon 52 l in. Mo
Dus leegrijden die tank, maar dan  moet je wel 100% zeker weten dat je inderdaad op LPG rijdt.
En dat de ene pomp sneller tankt dan de ander, dat klopt wel, vooral in het buitenland. Ik heb nu een andere ruiltank en die tankt stukken sneller dan de vorige. Die weerstand zit dus in één van de componenten in de tank (80% vuller of terugslagklep).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ruud Reniers
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
28-02-2014 18:54 #1402557 door Ruud Reniers
Beantwoord door Ruud Reniers in topic Ook hier deed een tik met de
Ook hier deed een tik met de hamer wonderen. (LPI met twintank).
De hamer ligt er nu standaard naast.

Gammal karlek rostar inte.... ik hou nog zoveel van mijn Amazon, maar O2 vind ze toch lekkerder, om over de gulzigheid van mijn 145E maar te zwijgen.
Fluidfilm!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-02-2014 22:06 #1402578 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tank leeg
Eerst de tank eens leeg gereden. Hij reed dus echt op LPG.
Een tik met de hamer heeft helaas niet het gewenste resultaat. Dus even langs monteur gereden. Op tank zit geen metertje. Brandstofmeter blijft ongeveer 75% vol aangeven. Geen blokkade in vulslang, dus toch eerst maar 80% klep vervangen. Ben benieuwd of dat straks gaat helpen. Tot die tijd maar even op benzine rijden.
Groet, AJ Treur (lidnr. 1452)

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-02-2014 23:23 #1402586 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Echte een flinke tik.
Ik bedoel niet een tikje maar echt een beuk waarbij je de tank op zijn grondvesten doet schudden. Losslaan doe je hem niet zomaar maar wel zijn een flinke vuisthamer of kleine voorhamer met een stevig balkje hout nodig om de terugslagklep op andere gedachten te brengen.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC